Dagverslagje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Bella
Contacteer:

Dagverslagje

Bericht door Bella » za 21 apr 2007, 17:22

Was een drukke maar mooie dag vandaag Knipdag & hengstenshow.

's Ochtends rond half 9 waren we in Wanneperveen. Krijg ik te horen dat Anton dekenloos staat. Dat betekend maar 1 ding: Vlekken all over! Dus meteen emmer water gepakt en poetsen maar. Alles bij langs gegaan, terwijl de rest ging opstrooien, aanvegen en spullen klaarzetten.

Vervolgens het zizoran-veulen + moeders bij de buurman ophalen en de Kunar-hengst naar hem toe brengen, zodat ie de boel hier niet kon afbreken, de buffel.
Veulen Daisy was zowaar in 1 dag halster- en knuffelmak. Scheetje is het ook. Valt me ook op bij Diego, ze vinden iets eng, maar geven zich ook vrij snel over van: Naja het zal ook wel zo horen.
Teruggekomen reden er al diverse trailers en auto's de dam op. Terwijl het de bedoeling was dat die om zouden rijden, maargoed...waren zelf te laat met de oprit blokkeren. Dus snel auto ervoor gezet.

Terwijl de anderen begonnen met het knippen en/of voorbrengen, zelf nog snel geluidsdingen neergezet, Daisy ook nog water-mak gemaakt, etc etc.

En toen eindelijk even kort zitten voor een kop koffie.

Voor je het weet is de tijd alweer om en loopt het tegen kwart over 12. Tijd om de lunch klaar te maken. Broodjes, appels, soep en natuurlijk drinken. Liep allemaal voor mijn idee vrij vlekkeloos terwijl het eigenlijk een beetje snel-snel ging. Zelf uiteindelijk nog half bakje soep weg kunnen werken, waarna we alweer snel Esther de geluidsapparatuur even moesten uitleggen. Onze speakster van de dag! Helaas kon de microfoon niet hard genoeg, dus moest er toch wat overdreven luid en duidelijk gesproken worden. Maar mocht de pret niet drukken. Ik snel omkleden en spullen pakken, waarna Anton die reeds los geweest was, bandages om moest, zadel en hoofdstel op/in, op Mieke en Rein wachten en hup naar het land om wat los te rijden. Ondertussen lieten Bart en Janna alle hengsten los zien in de bak.

Nadat Bart Ansgar aan de longe getoond had, gingen wij maar. Eerst zou Anton, dan Reinar, maar uiteindelijk kwam het er toch maar op dat we samen de bak in gingen en even lieten zien wat we met ze konden. Wel mooi om te laten zien hoe goed die twee elkaar tolereren.
Dus daar waar sommigen misschien dachten dat het een proef was, was het puur inspiratie van het moment. Reinar was druk, Anton gefocust op Rein, maar wel goed te rijden. Ik was tevreden :D

Daarna stukje uitstappen langs de weg. Rein bleef druk en Anton werd druk, want amper de weg op, dacht ik mooi midden op de weg te blijven rijden, omdat we dan de eerste afslag weer in zouden. Zal er zo een auto voorbij. Ik aangeven dat ze beter even kunnen wachten en ze daarbij ook geen ruimte gevend. Peren ze er eigenwijs toch voorbij....argh. Naja toen waren ze helemaal druk. Dus maar omgedraaid en weer op stal om af te zadelen.

Ondertussen werden de veulens van Zizoran Diego en Daisy getoond. En daarna nog even Ansgar los. Met Anton even buitenom gelopen, ook even om te zien of Ansgar zich nog even uit zou sloven, dan kan ie zo tactmatig showdrafje neerzetten, maar dat wou niet helemaal zoals ik hoopte.

En tot slot nog even Zero die al zijn overtollige energie kwijt mocht (en die had ie pff). In de tussentijd Anton losgerukt van de smakelijke grasjes en weer op stal gezet. Spullen opgeruimd en eindelijk wat tijd genomen om even wat te drinken. Ondertussen her en der even praatje gemaakt en geholpen Arwen in het land en twee merries van fam vd Berg uit Vaassen uit het land te halen. De bekenden uitzwaaien en even kort napraten.

Overige spul opruimen, wegbergen, merrie en veulen weer terug naar de buren en dan vooral niet vergeten dat die hengst er ook nog staat :P Bart zou zo de klep weer dichtgooien en m vergeten 8)7.
Tijdens het terugrijden kwam Trudy alweer aanrijden, die had een merrie gekocht en kwam die halen. Die merrie met drie man uit het land gehaald en vervolgens gaan zitten om het eerstvolgende kwartier niet meer overeind te komen. En zo gezegd, zo gedaan. Echt nagepraat over de dag met wat drinken.

En als afsluiter van de dag alle dieren uiteindelijk even gevoerd. Wie wil nu niet weggaan van een stal vol vrolijk vretende fjorden. (al moesten we ze wel weer even wekken voor het eten, hun hadden ook een vermoeiende dag gehad!!)
Geluk is de vrucht van intens werk
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » za 21 apr 2007, 17:24

Klinkt als een geweldig gezellige leuke dag!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 21 apr 2007, 17:36

Het was een hele geslaagde dag, mooi weer en leuk ingevult, echt de moeite waard om de volgende keer ook eens te komen!
Esther

Bericht door Esther » za 21 apr 2007, 17:53

Ja, het was een leuke dag!!
Ik vond het Ansgar aan de longe echt een kippenvel moment, de rillingen liepen over mijn rug, die muziek was fantastisch..

Maar euh.. Trudy, welke heeft ze gekocht dan??

Ik vond het trouwens erg leuk dat mijn vader nog kwam kijken.. Dat doet hij anders nooit, maar hij wist hoeveel waarde ik eraan hechtte en is toch komen kijken..
Hij vond Reinar het mooist..

Jammer dat ik niet bij het napraten was, is vaak toch het gezelligst.. Ik heb wel na gepraat maar mijn ouders praatten niet terug, dat is toch minder leuk, hihi..
Ik wilde eigenlijk wel weten wat Bart er nu van vond en wat hij minder goed en wel goed vond gaan..

En het weer, kon het beter??!!

Ik ben nu trouwens wel echt af, dat kan ik aan mijn lichaam wel merken, ik kan me nauwelijks ontspannen, mijn spieren blijven spanning hebben, er blijven contstant gedachten rondzwerven en ik schijt slootwater.. Misselijk gaat nog wel.. Mijn hoofd straalt ook weer als een kachel, maar dat komt wss van de zon..

Maar ja, ik kan nu even uitrusten..

En dan kom je thuis en dan zie je Bente alleen in een box staan, al leek ze niet erg onder de indruk, ze lag gewoon plat te slapen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
vosse
Contacteer:

Re: Dagverslagje

Bericht door vosse » za 21 apr 2007, 18:06

Bella schreef:

Daarna stukje uitstappen langs de weg. Rein bleef druk en Anton werd druk, want amper de weg op, dacht ik mooi midden op de weg te blijven rijden, omdat we dan de eerste afslag weer in zouden. Zal er zo een auto voorbij. Ik aangeven dat ze beter even kunnen wachten en ze daarbij ook geen ruimte gevend. Peren ze er eigenwijs toch voorbij....argh. Naja toen waren ze helemaal druk. Dus maar omgedraaid en weer op stal om af te zadelen.
moet ik me aangesproken voelen O:) of was het geen auto met trailer
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
jose79

Bericht door jose79 » za 21 apr 2007, 19:23

complimenten voor de geslaagde, goed georganiseerde dag, mooie hengsten goed voor gebracht en gereden :wave:
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 21 apr 2007, 19:30

@Bella, een drukke dag, maar toch een dag waar je met een goed gevoel op terug kijkt of niet? Ik heb dat ook altijd bij de hengstenshow bij vd Aa. We werken met een club keihard om alles af te krijgen en meestal kun je me op zondagavond na het eten meestal wel bij elkaar vegen. Die laatste paarden en dat laatste beetje wat dan moet worden opgeruimd, kost dan ontzettend veel moeite. Maar het is het waard!!! Althans, voor mij dan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 22 apr 2007, 06:44

Ik ben ook wel op, volgens mij word ik verkouden :o

Maar het was echt een mooie dag! Tatum kan nu iig. met een strak kapsel bevallen :D

En de hengstenshow was ook super. Reinar liep stukken beter dan ie eerst liep, en Anton liet zich ook goed zien ondanks de spanning. Tsja als je Ansgar ziet draven, dat maakt toch wel indruk... :~ En Timor, we blijven fan! Douwina is ook helemaal om!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
yvette

Bericht door yvette » zo 22 apr 2007, 07:18

Ik hoop toch wel dat er foto's gemaakt zijn???
Ik heb het helaas niet meer gered om te komen, maar veel gemist zo te horen...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 22 apr 2007, 07:32

er zijn wel mensen die foto's gemaakt hebben hoor. Alleen is de camera bij ons de tas niet uit geweest.

Ik was tevreden over de show. En ik geloof dat bart het ook allemaal wel erg mooi gevonden heeft.
Ansgar hadden we echt super muziek bij, helemaal machtig (paard en muziek).

De rest ging ook allemaal wel gesmeerd, Zizoran heeft zich ook helemaal uitgeleefd. (moet ook wel want toen we gingen voeren lag hij echt met zijn hoofd vermoeid op de staldeur te steunen)

Ik hoop dat de mensen die zijn wezen kijken het ook erg leuk vonden. want ik heb eigenlijk bijna geen reacties gehoord. Maar het is in ieder geval voor herhaling vatbaar!!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
yvette

Bericht door yvette » zo 22 apr 2007, 07:33

Wat voor muziek hebben jullie voor Ansgar gebruikt dan?
Claudje

Bericht door Claudje » zo 22 apr 2007, 07:44

Ik vond het super goed gedaan! Echt leuk! En dat jonkie die ik geknipt had, loopt er nu ook weer een klein beetje beter bij, hij vond het eerst doodeng :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 apr 2007, 08:20

@Esther: Yfke toch maar wel!

@Marije: Nee hoor haha, was een personenbakkie die volgens mij weinig verstand van paarden had.

@Jose: Dankje!

@Leo en Suzanne: Klopt ja, hier kon ik ook geveegd worden. Maar die laatste klusjes lukten me nog. Moet ik wel zeggen, voeren vind ik altijd leuk werk om te doen, paarden zijn altijd zo blij met je!

@Reinou: Had taat al even aangesproken; "Meisje wat zie jij er strak uit zeg, kan dat veulen er nu ook wel uit" Keek ze me wat half aan terwijl ze kuil wegkauwde van: "verder alles ook goed?".

@Esther: Dat had ik gister avond ook, je blijft denken en bezig. Maar werd vanochtend wel heerlijk wakker!

@Yvette: Was gister wat muziek aan het zoeken en kwam toen op The Kraken van de Pirates of the Carribean. Een zware imponerende muziek met rustige en drukke stukken er in. Meteen toen ik het hoorde dacht ik: Ansgar!! Kippenvel erbij en de muziek was gekozen. Voor mij is de perfecte muziek altijd kippenvelmuziek waarbij ik kan inbeelden hoe het ongeveer moet gaan en dat lukte gister geloof ik goed!
(Hoort in de film bij het moment waarop het schip aangevallen wordt en zinkt door die reuzeninktvis.)

@Claudia: haha was wel mooi dat jij Bavo (reinar x veriena) deed. Die kent niet zo heel veel en is in het land echt het baasje. Maar dat hoorde je geloof ik ook nog wel, dat ik al tegen Patricia (eigenaresse) zei dat je m mooi even paar keer op zn nummer zette en hij er nu weer goed uit zag! Ze stond er zelf wel even helemaal van te kijken hoe goed die er nu weer uit zag.
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 22 apr 2007, 10:36

Ik vond het een super dag!

Nina heeft een keurige boog er weer in en heeft genoten van de aandacht die ze al zo'n tijd heeft moeten missen.

Die muziek bij Ansgar was echt imponerend.

Jammer alleen dat ik tegen het einde me wel flink beroerd voelde.
De auto had de hele dag vol in de zon gestaan, ik had een t-shirt en een jas aan en toch had ik het koud. Nadat ik het maar niet warmer kreeg heb ik ook nog mijn dikke fleecetrui erbij aangetrokken en nog kreeg ik het niet warm. En dat terwijl Daphne vrolijk in een t-shirtje naast me zat.

Ik heb mijn vader maar gesmst of hij Nina op wilde vangen als we weer thuis waren en of hij mijn electrische deken aan wilde zetten. Ik ben direct doorgelopen naar bed, heb een paar uur geslapen en na een tijdje leek de koorts een heel eind gezakt :?

Misschien toch het effect van de zon geweest?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Charret

Bericht door Charret » zo 22 apr 2007, 12:29

Balen dat ik er niet bij was! Grom, volgende keer dan maar.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 22 apr 2007, 14:47

Dat is toevallig Yvonne, ik had precies hetzelfde := Voelde me gisteravond ook niet goed, vanochtend moest ik even op gang komen, maar daarna ging het prima... Toch een soort zonnesteek ofzo?
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
yvette

Bericht door yvette » zo 22 apr 2007, 14:48

Yoline schreef:Dat is toevallig Yvonne, ik had precies hetzelfde := Voelde me gisteravond ook niet goed, vanochtend moest ik even op gang komen, maar daarna ging het prima... Toch een soort zonnesteek ofzo?
Klinkt bij jullie allebei wel zo inderdaad. Veel water drinken en uit de zon blijven maar even...
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 22 apr 2007, 15:35

Lijkt inderdaad verstandig Yvette. Nu voel ik me ook weer slechter dan de rest van de dag. Echt vervelend!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Mir

Bericht door Mir » zo 22 apr 2007, 15:49

Fijn dat de dag een succes was, en nu lekker met de beentjes omhoog relaxen!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 apr 2007, 15:59

@Yvonne: Kan je haast bijna met zekerheid wel zeggen dat dat een zonnesteek is. Had het de dag voor de HK. Doordat het niet echt doorwaait op het erf heb je snel dat je teveel zon vangt ;) Heb dus zelf ook bijna standaard een fles water mee en zoek bewust de schaduw op! (en de pet op ;))
Plaats reactie