Er waren er 2 die les hadden. 1 van de paarden hadden ze binnen gehouden maar de ander liep dus vrolijk in de wei te klieren. Dus wij hadden met z´n allen zo iets van die krijgt ze noooooooooooooit. Dat paard is echt zo'n jochie, een stuiterballetje, vind het heerlijk om een beetje te klieren. Dus eigenaresse loopt naar m toe, en hij steekt zo z´n hoofd door t halster! Keurig netjes. Alleen vlak voor ze eruit waren stijgerde hij nog 1x, maar ze hield hem...
Ik wilde Vjesta eigenlijk laten staan, maar omdat ze schuurt moet ze iedere dag worden ingesmeerd... En dus gevangen. Dus ik met een halster, een hand muesli en een zweepje (voor het iets té dominante weidegenootje) de wei in. Voordat ik ging nog tegen de rest: 'nou tot over een half uur, die krijg ik nooit te pakken'. Maar na 1x roepen kwam ze zelf naar me toe gewandeld. Ze is toch meer op me gericht dan k dacht

T was zo heerlijk om ze weer te zien rennen en spelen op t land, ze genoten echt. Ze hebben nu nog t hele stuk, over een paar dagen komt er een draadje. Wel grappig, ze liepen allemaal te vliegen en gek te doen, terwijl ze de hele winter in dezelde groepen buiten hebben gelopen, maar dan op de zandplaat.
Dit weiland heeft ook ten opzichte van de stalling waar ik vandaan kom grote voordelen. Schaduw door grote bomen (ipv de volle zon), een riviertje erlangs (en dus enige verkoeling) en een automatische drinkbak ipv zo'n grote badkuip/ Die badkuipen worden toch altijd vies, algen erin, beestjes erin. En hoe ze er komen geen idee, want we schrobten ze regelmatig helemaal uit. De drinkbak hier word 1x per dag leeg en schoon gemaakt, dus altijd schoon en vers water, wat niet al de hele dag in de zon staat.
Morgen maak ik foto's. Tis heerlijk om je paard zo gelukkig te zien.