iemand in de omgeving Eck en Wiel
- Anne&Wendie
- Contacteer:
iemand in de omgeving Eck en Wiel
Hallo
Wij lopen tegen wat dingen aan waar we graag wat advies over zouden krijgen.
oa:
Goed passend zadel
naar ons idee overmatig zweten
Wij lopen tegen wat dingen aan waar we graag wat advies over zouden krijgen.
oa:
Goed passend zadel
naar ons idee overmatig zweten
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Goed passend zadel moet je een zadelmaker voor laten komen. Die doen dat dagelijks meerdere keren.
Vertel eens iets meer over het zweten? Waar en wanneer? Wanneer is het begonnen? Hoe dik zit ze nog in haar wintervacht?
Vertel eens iets meer over het zweten? Waar en wanneer? Wanneer is het begonnen? Hoe dik zit ze nog in haar wintervacht?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Hij heeft nog wel wat wintervacht,het haar zit ook goed los.
Gisteren bv.vond ik het niet extreem warm,zeker niet op de wei.
S'ávond rond 19.30 waren zijn borst en flanken echt nat en vanaf zijn manen tot zijn staart een klammig zweetlaagje.
Ik heb wel eerder paarden gehad maar dit lijkt me niet normaal,tijdens het rijden 10 min. stappen en wat draven is hij ook goed warm.
Temperatuur nog niet gecheckt.
Zou scheren nog een optie wezen.
We hebben de pony pas sinds maandag.
Gisteren bv.vond ik het niet extreem warm,zeker niet op de wei.
S'ávond rond 19.30 waren zijn borst en flanken echt nat en vanaf zijn manen tot zijn staart een klammig zweetlaagje.
Ik heb wel eerder paarden gehad maar dit lijkt me niet normaal,tijdens het rijden 10 min. stappen en wat draven is hij ook goed warm.
Temperatuur nog niet gecheckt.
Zou scheren nog een optie wezen.
We hebben de pony pas sinds maandag.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Ons trekpaard staat ook te zweten met dit soort weer. Die is ook al heel veel haar kwijt maar heeft het toch nog warm. Als hij staat te eten of we als we een eindje met hem gaan wandelen is hij bezweet. Ik zou me over het zweten (mits zijn temperatuur netjes rond de 38 zit) geen zorgen maken. Hoort er een beetje bij denk ik.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Ik zou nu niet gaan scheren, je brengt dan een beetje de vacht in de war. Met dit warme weer gaan de paarden vanzelf verharen en dan laten de haren vanaf de wortel los. Als je gaat scheren moet het paard alsnog gaan verharen maar heb je de natuur beetje verstoord en kun je een minder mooie vacht krijgen.
Onze shet staat ook te zweten met dit weer. Het kan best zijn dat je paard helemaal geen conditie heeft en het bij jullie ongemerkt ook wel beetje spannend vind, dus dat de inspanning die je van hem vraagt samen met alle nieuwe indrukken zorgen voor wat zweet.
Ik zou wel zorgen dat hij een goede liksteen heeft zodat hij zijn zouthuishouding zelf aan kan vullen met al dat gezweet.
Onze shet staat ook te zweten met dit weer. Het kan best zijn dat je paard helemaal geen conditie heeft en het bij jullie ongemerkt ook wel beetje spannend vind, dus dat de inspanning die je van hem vraagt samen met alle nieuwe indrukken zorgen voor wat zweet.
Ik zou wel zorgen dat hij een goede liksteen heeft zodat hij zijn zouthuishouding zelf aan kan vullen met al dat gezweet.
- Anne&Wendie
- Contacteer:
- Anne&Wendie
- Contacteer:
hoi
het gaat nu al stukke beter met bas,bas zweet niet meer zo, en is super braaf gister heeft die even laten zien dat die sterk is maar gelukkig kon ik em aan
vanavond gaan we voor de 2de keer en buitenrit maken hij ging wel snel de 1ste keer maarjah dat snap ik ook wel met nieuwe omgeving
ik doe vanavond of morgen nog wel verslag hoe het is gegaan
groetjes
het gaat nu al stukke beter met bas,bas zweet niet meer zo, en is super braaf gister heeft die even laten zien dat die sterk is maar gelukkig kon ik em aan

ik doe vanavond of morgen nog wel verslag hoe het is gegaan
groetjes
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power