Ofke wordt uitgehuwelijkt
Ik ben benieuwd wat eruit die combinatie zal komen. Wij hebben een kruising fjord x kwpn veulen gehad (niet zelf gefokt) die inmiddels 2 is. Persoonlijk vind ik dat wel een mooi paardje. Heel apart van kleur en wat meer beweging. Voor 100% raspaarden geldt natuurlijk ook je hebt mooie en minder mooie (lelijk klinkt zo vervelend
). Zo vind ik 8 van de 10 friesen vaak niet mooi, daar lopen meer minder mooie van rond dan mooie...maar ook dat is weer persoonlijk natuurlijk.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Echte fokkers doen er generaties over om dergelijk eigenschappen in een foklijn te krijgen. Denk je nou werkelijk dat je uit een fjord x arabier notabene in 1 keer de hoofdprijs krijgt? Hou je er ook wel rekening mee dat deze hengst misschien goed loopt in de dressuur maar dat de meeste arabieren niet zo goed presteren? Dat het niet gezegd is dat deze hengst per definitie deze eigenschappen doorgeeft...Siboof schreef: (veel dressuurmatige aanleg (Kahal loop Z1), ruime zwevende gangen, sterk en droog beenwerk, veel temperament, veel uithoudingsvermogen en looplust, elegant en rank lichaam) niet konden vinden bij de fjordenhengsten en toch heel graag een veulentje van Ofke wilden. Zij is ons eerste paardje en heeft een superkarakter. Ze is gewoon
Persoonlijk zou ik met een merrie als Ofke helemaal niet gaan fokken voor het doel wat jij omschrijft. Zoals Daphne ook al aangeeft.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Het doel is zoals ik al eerder zei vooral het fokken van een veulentje met Ofke (omdat ze zo bijzonder is voor ons)
Daarnaast proberen we natuurlijk zoveel mogelijk goede eigenschappen in een hengst te vinden.... Ik denk dat de kans dat Kahal zijn goede eigenschappen vererft net zo groot is als de kansen van elke fjordenhengst. Als ik het perfecte paard zou willen fokken, zou ik dat ook niet met Ofke doen, maar het emotionele speelt een grote rol....
Natuurlijk denk ik niet dat ik een perfect paard hieruit ga fokken. Ik probeer alleen wat dingen van Ofke te verbeteren, dat lijkt me een goed streven...
En over arabieren in de dressuur.... Daar zijn er in ieder geval nog altijd meer van dan fjorden...

Daarnaast proberen we natuurlijk zoveel mogelijk goede eigenschappen in een hengst te vinden.... Ik denk dat de kans dat Kahal zijn goede eigenschappen vererft net zo groot is als de kansen van elke fjordenhengst. Als ik het perfecte paard zou willen fokken, zou ik dat ook niet met Ofke doen, maar het emotionele speelt een grote rol....
Natuurlijk denk ik niet dat ik een perfect paard hieruit ga fokken. Ik probeer alleen wat dingen van Ofke te verbeteren, dat lijkt me een goed streven...
En over arabieren in de dressuur.... Daar zijn er in ieder geval nog altijd meer van dan fjorden...
Je zegt in eerste instantie dat er meer arabieren in de dressuur lopen dan fjorden.
Jammer dat je niet aan kan geven hoeveel volbloedarabieren er meer dan fjorden in de dresuur lopen, maar dat je opschrijft dat er geen 1 fjordenhengst Z1 is en wel die arabier. Hiermee geef je geen antwoord maar snij je een ander onderwerp aan namelijk...
Jammer dat je niet aan kan geven hoeveel volbloedarabieren er meer dan fjorden in de dresuur lopen, maar dat je opschrijft dat er geen 1 fjordenhengst Z1 is en wel die arabier. Hiermee geef je geen antwoord maar snij je een ander onderwerp aan namelijk...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

Ik persoonlijk vind het zonde. Je haalt zo allebei de rassen flink omlaag, je kunt eigenlijk geen slechtere kruising 'plannen', ongelukjes die erg goed uitpakken daar gelaten. Als het gebeurt gebeurt het. Denk maar eens even goed na waarom ze bij het ijslanderstamboek zo strikt zijn. Dat zouden veel meer stamboeken moeten zijn!
Dag lieve, lieve Trix...