Jaarlingtopic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 29 mar 2007, 06:25

Vanmiddag zullen we Cai & Co naar huis halen :D!! Mogen ze even een paar weekjes zich vermaken op stal! hopelijk resulteert het niet weer in een springmonster
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » do 29 mar 2007, 06:52

Nu willen we wel echt foto's van Cai hoor :))
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 29 mar 2007, 07:04

Als ie zn grootste hoeveelheid haar kwijt is (wat op stal snel gaat opschieten natuurlijk) dan krijgen jullie fotos :D

(of er moeten vanmiddag 'per ongeluk' ontzettend leuke fotos gemaakt worden :P)
maroes

Bericht door maroes » do 29 mar 2007, 07:21

JAAAAA Cai foto`s!
Veel succes vandaag om "de kleintjes'te halen.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Esther

Bericht door Esther » do 29 mar 2007, 09:18

Haha, dat springen, hij kan Abel nog wel flink gaan pesten, ik denk niet dat Alida het zo op prijs stelt om dat opdondertje ineens in haar box te hebben!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 29 mar 2007, 15:13

Ik ben ook benieuwd naar cai foto's :P
veel plezier met ophalen :D

Wij zijn gisteren onze eerste auto tegen gekomen, cunna vond het eng haha maar hoe meer we oefenen des te meer te leerd.
Jilly

Bericht door Jilly » do 29 mar 2007, 17:29

Iemand interesse in een hele lieve, leuke jaarling met een druipkol? _-:(
Claudje

Bericht door Claudje » do 29 mar 2007, 17:46

Als hij zo lief en leuk is, waarom zou je hem dan kwijt willen? :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Jilly

Bericht door Jilly » do 29 mar 2007, 17:50

Hij heeft vandaag de omheining van de bak gemolesteerd := op de een of andere manier heeft hij een dikke ijzere buis kunnen kromwringen en uit de houten palen gekregen, die lag dus op de grond en zo is hij dan in de wei bij de merries gaan lopen 8)7

Op zo'n momenten vraag ik me echt af waarom ik persee een zoon van Bidonja moest hebben (was nl. ook een buldozer eerste klas) maargoed... Louis gaat weer stroom zetten op de kant aan de wei en dan is het hopelijk opgelost.

Hij liet zich trouwens wel meteen vangen in de wei hoor :L
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 29 mar 2007, 18:14

Haha lekker eigenwijs dus, mmh nee naast die van mij geen optie denk ik. Die was vroeger sjaak houdini en nu nog ben ik bang. (niet dat ie me vandaag uit brak hoor, toen stond ie juist scheinheilig te kijken van: Geen draadje? echt niet?)

Maar ging goed die kleintjes halen. Lagen natuurlijk wel weer he-le-maal achter in het land, dus ik kon eerst 5 minuten sjokken. Maar vervolgens alles mooi achter me aan te huppelen. Hadden Ymea mee als 'lokpaard'. Nou eitje. Halsters om (zo handig dat die dieren met voeren toch aardig handmak gekregen zijn). 4 stuks in de trailer, strak vastgeknoopt en mee...terwijl Ymea, Cai en Cambrecht mooi aan het halster moesten wachten.
Die vier op stal. Die drie halen. Nou die stonden erbij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen was Cambrecht in de veronderstelling dat Cai zn hoofd ondersteuning nodig had en had zijn rug daar aan uitgeleend. Gelukkig stond Cai lang genoeg, maar hij was wel blij dat ik m losmaakte.
Die ook eenmaal thuis alles in 1 hok. Ze staan nu naast de andere veulens (merries + enkele hengsten), dus als je snel kijkt is het net een groot megahok met veulen-jaarlingen, prachtig gezicht.

@Esther: Abel staat nu in de paddock de boel te terroriseren. Hij stond echt steil overeind tegen Ymea vanmiddag (Die vervolgens ongegeneerd even fiks uithaalde, hammerysk). Alida houd zich maar beetje afzijdig, toch het idee dat die niet lang meer hoeft. Alleen nog echt compleet geen uier. Hopelijk is het geen échte maiden maiden.

Mgoed...en ooh ben weer helemaal back in love met Cai hoor. Dat koppie...hij vind alles bere interessant en staat je dan ook echt geinteresseerd aan te kijken. Al was het met rijden wel grappig. Stonden ze met zn 5en op een rijtje, bijna leunend tegen het hek naar mij en anton in de bak te kijken.
En grappig genoeg haalden anderen die op het erf kwamen ook meteen hem er uit als: Ooh wat staat die práchtig te kijken. :L) (en dán kan je zeggen: Dies van mij *glunder*)
Esther

Bericht door Esther » do 29 mar 2007, 18:25

Ik heb ook wel het idee dat je nog wel wat te stellen krijgt met Cai, die is lange niet dom!! Die weet donders goed wat er gaat gebeuren en hoe hij bij jou kan slijmen volgens mij..
Maar Cai heeft een geweldig koppie, dus dat komt helemaal goed, zei ik toch, dat is straks de mooiste!! Let op mijn woorden..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 29 mar 2007, 18:29

begin er nu ook langzaam aan te geloven ja. Als ie nu qua lichaam ook nog wat meer spiertjes erbij krijgt. Hij is duidelijk niet zn vader betreft eten, helaas. Hopelijk veranderd dat nog!

Enne als hij nou ook even beetje bij Bart meeslijmt dat ie nog jaartje zn ballen mag houden!
Esther

Bericht door Esther » do 29 mar 2007, 18:35

Komt voor de bakker, kan het altijd proberen, hihi..
Het is toch trouwens jouw fjord, dus je moet het niet doen omdat het makkelijker is voor Bart o.i.d. Als je hem graag hengst houdt zou ik een ander plekje zoeken, maar ik denk niet dat dat hoeft als het puntje bij het paaltje komt..
Wordt de rest op Cambrecht na gecastreerd??

Jonge, geloof me, die wordt hartstikke leuk, Je hebt met je eiegen ogen gezien hoe het met Bente is gegaan en Bente zag er op Cai's leeftijd helemaal vreselijk uit... Daar komt nog bij dat Cai ook een prachtige moeder heeft, Jeskim is ook prachtig hoor, maar het kan gewoon niet anders dan dat hij mooi wordt..
Maar het is denk ik wel goed geweest dat je hem een beetje aan het voer hebt gehouden!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 29 mar 2007, 19:11

Gelukkig is het zo goed gegaan zeg!! Echt maf om je verhaal zo te lezen en dan zie ik echt weer het goede fjordenkarakter erin terug dat ze zo kalm reageren op vrij nieuwe dingen voor die jonge diertjes.
Helemaal perfect, cai word vast een mooi dier ;)

Cunna begint echt uit haar maten te groeien zeg, die schiet de lucht in haha.
Me moeder reageerde vandaag al: Euhm mieke ze is GROOT! Ik heel nuchter: ja joh?!? dat worden de meeste jonge dieren he :P
Was weer grappig.

@bella, heb jij ook foto's van cai ergens staan. (kan ik vergelijken)
yvette

Bericht door yvette » do 29 mar 2007, 19:45

Ohoh, die Hayco...het zit hem vast in de naam...

En Cai moet gewoon op de foto. Ik heb mijn lelijke eendje ook in wintervacht met schuurplekken laten zien :D

Cosimo staat weer heelijk op de wei (had een maand of 2 op stal gestaan, wel lekker elke dag een paar uur naar buiten, maar wei is toch lekkerder). En hij is nog steeds heel erg mak :L
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 30 mar 2007, 06:51

Wahaha zo'n Hayco hebben we hier ook op stal. Maar dan in de vorm van Ylirjana. Die kan onder buizen doorkruipen O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Jilly

Bericht door Jilly » vr 30 mar 2007, 13:53

Yoline schreef:Wahaha zo'n Hayco hebben we hier ook op stal. Maar dan in de vorm van Ylirjana. Die kan onder buizen doorkruipen O:)
En Ylirjana wordt 5? := geeft me wel enorm veel moed haha
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 30 mar 2007, 15:05

Jep :D Ze kan ook tussen draadjes door sneaken, doet ze erg handig. Maar stroom heeft ze dan wel weer respect voor, dus dat scheelt :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 30 mar 2007, 17:43

Ok ze komen er aan, maar niet vandaag meer. Of esther moet nog puf hebben ofzo. Maar ze komen...hij kan te leuk kijken momenteel :P Dat wil ik wel met jullie delen!
Esther

Bericht door Esther » vr 30 mar 2007, 18:37

Het uploaden is mislukt helaas.. Overmorgen maar weer proberen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten