Even (nou ja even...) voorstellen
Even (nou ja even...) voorstellen
Ik weet niet of dit op de juiste plaats staat.... zo niet, dan verzetten jullie het wel toch ?
-----------------------------------------------------------------
Hoi allemaal,
De meeste mensen die zich voorstellen op FW hebben ook al een Fjord. Helaas is het bij mij nog niet zo ver… ik ben nog zoekende en zo ben ik ook of FW terecht gekomen. Ik bezoek FW echt dagelijks en vind het hele leuke site.
Mijn naam is Nicoline, ik ben 41 jaar, getrouwd met John en moeder van Esmay (9) en Dylan (6). Ik rij vanaf mijn 9e en heb eigen pony’s en paarden gehad. Na de geboorte van mijn 2 kids, na mijn laatste paard is er geen nieuwe gekomen. Ik heb wel een tijdje een verzorg Fjord gehad (Ucolette) Ze is in 2005 door de eigenaar samen met zijn andere pony’s aan een handelaar verkocht, voor zover ik weet naar een manege in Utrecht, en ik heb haar helaas niet meer kunnen vinden. Mocht iemand informatie over haar hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Door Ucolette is mijn liefde voor Fjorden ontstaan en nu mijn kinderen wat ouder zijn zou ik heel graag een eigen Fjord hebben. Ik ben al een even op zoek en heb ondertussen ook wel eens contact gehad met sommige van jullie via advertentie’s op MP.
Ik had niet verwacht dat het moeilijk zou zijn om de Fjord te vinden die ik zoek, maar moet eerlijk bekennen dat het nog niet zo eenvoudig is als ik dacht. Ik heb ooit eens een paard gehad, die gewoon iedere keer weer probeerde of ik er wel op kon blijven zitten. Dat wil ik dus in ieder geval niet meer.
Wat ik wel zoek is gewoon een Fjord die koel in het hoofd is en niet schrikachtig, gewoon lekker ongecompliceerd. Ik vind het leuk om met rijden veel tijd te steken in een goede basis. Rechtrichten, regelmaat in de gangen, goed ruggebruik, ontspanning etc. en ik zou ook wel weer willen starten. Maar ook zou ik het heerlijk vinden om lekker het bos in te gaan. Ik heb ook m’n koetsiersbewijs (maar ben geen ervaren menner) en als een Fjord voor de kar kan is het helemaal meegenomen. Verder zou mijn dochtertje er ook vast wel eens een rondje op door de bak willen of met mij ernaast door het bos willen wandelen.
Ik zou het liefst een ruin hebben (maar een merrie die niet veranderd in een monster als ze hengstig is mag ook), 1.45 of groter (want ik ben 1.74 lang), leeftijd maakt me op zich niet zoveel uit, maar ik dacht zelf tussen de 4 en 10 jaar omdat het voor een volwassen Fjord makkelijker te zeggen of ze koel zijn onder het zadel dan voor een Fjord die nog groen of onervaren is.
Helaas hebben we geen boerderij meer maar komt de Fjord op een goede pensionstal met weidegang. De Fjord zal absoluut eerlijk behandeld en gereden worden en het is de bedoeling dat hij de rest van zijn leven bij ons blijft.
Ik weet het, het is een heel verhaal, en het zal niet meevallen. Maar ik blijf optimistisch, die Fjord die ik zoek zal er vast wel zijn. Mocht je er een weten, dan hoor ik het natuurlijk graag.
Groetjes,
Nicoline
-----------------------------------------------------------------
Hoi allemaal,
De meeste mensen die zich voorstellen op FW hebben ook al een Fjord. Helaas is het bij mij nog niet zo ver… ik ben nog zoekende en zo ben ik ook of FW terecht gekomen. Ik bezoek FW echt dagelijks en vind het hele leuke site.
Mijn naam is Nicoline, ik ben 41 jaar, getrouwd met John en moeder van Esmay (9) en Dylan (6). Ik rij vanaf mijn 9e en heb eigen pony’s en paarden gehad. Na de geboorte van mijn 2 kids, na mijn laatste paard is er geen nieuwe gekomen. Ik heb wel een tijdje een verzorg Fjord gehad (Ucolette) Ze is in 2005 door de eigenaar samen met zijn andere pony’s aan een handelaar verkocht, voor zover ik weet naar een manege in Utrecht, en ik heb haar helaas niet meer kunnen vinden. Mocht iemand informatie over haar hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Door Ucolette is mijn liefde voor Fjorden ontstaan en nu mijn kinderen wat ouder zijn zou ik heel graag een eigen Fjord hebben. Ik ben al een even op zoek en heb ondertussen ook wel eens contact gehad met sommige van jullie via advertentie’s op MP.
Ik had niet verwacht dat het moeilijk zou zijn om de Fjord te vinden die ik zoek, maar moet eerlijk bekennen dat het nog niet zo eenvoudig is als ik dacht. Ik heb ooit eens een paard gehad, die gewoon iedere keer weer probeerde of ik er wel op kon blijven zitten. Dat wil ik dus in ieder geval niet meer.
Wat ik wel zoek is gewoon een Fjord die koel in het hoofd is en niet schrikachtig, gewoon lekker ongecompliceerd. Ik vind het leuk om met rijden veel tijd te steken in een goede basis. Rechtrichten, regelmaat in de gangen, goed ruggebruik, ontspanning etc. en ik zou ook wel weer willen starten. Maar ook zou ik het heerlijk vinden om lekker het bos in te gaan. Ik heb ook m’n koetsiersbewijs (maar ben geen ervaren menner) en als een Fjord voor de kar kan is het helemaal meegenomen. Verder zou mijn dochtertje er ook vast wel eens een rondje op door de bak willen of met mij ernaast door het bos willen wandelen.
Ik zou het liefst een ruin hebben (maar een merrie die niet veranderd in een monster als ze hengstig is mag ook), 1.45 of groter (want ik ben 1.74 lang), leeftijd maakt me op zich niet zoveel uit, maar ik dacht zelf tussen de 4 en 10 jaar omdat het voor een volwassen Fjord makkelijker te zeggen of ze koel zijn onder het zadel dan voor een Fjord die nog groen of onervaren is.
Helaas hebben we geen boerderij meer maar komt de Fjord op een goede pensionstal met weidegang. De Fjord zal absoluut eerlijk behandeld en gereden worden en het is de bedoeling dat hij de rest van zijn leven bij ons blijft.
Ik weet het, het is een heel verhaal, en het zal niet meevallen. Maar ik blijf optimistisch, die Fjord die ik zoek zal er vast wel zijn. Mocht je er een weten, dan hoor ik het natuurlijk graag.
Groetjes,
Nicoline
welkom hierzo!
Ik ben Carolien, 21 jaar oud en het trotse baasje van 3 kanjers. Flash van 17 jaar (shetlander), Sharon van 13 jaar (welsh merrie/shetlander) en Yuri, een fjordenruin van 11 jaar.
Succes met je zoektocht, ga anders eens kijken bij de wat grotere fokstallen: v/d berg, van pommeren, Rien Peijnenburg, peters, v/d Aa, nijend. weet zeker dat die wel wat hebben staan.
Mijn paard klinkt als de perfecte fjord voor jou, helaas is hij niet te koop hihi
Ik ben Carolien, 21 jaar oud en het trotse baasje van 3 kanjers. Flash van 17 jaar (shetlander), Sharon van 13 jaar (welsh merrie/shetlander) en Yuri, een fjordenruin van 11 jaar.
Succes met je zoektocht, ga anders eens kijken bij de wat grotere fokstallen: v/d berg, van pommeren, Rien Peijnenburg, peters, v/d Aa, nijend. weet zeker dat die wel wat hebben staan.
Mijn paard klinkt als de perfecte fjord voor jou, helaas is hij niet te koop hihi
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ze had het over een rustige fjord Lien

Welkom Nicoline
Mijn naam is Kelly en ik ben 23 jaar.
Ben in het trotste bezit van Taco waar ik Z2 mee mag starten en Perla waar ik nu M1 mee start.
Taco is overigens de volle broer van Yuri van Carolien!
Ik geef je inderdaad net als Lien de tip om eens bij die fokkers te gaan kijken
Veel succes met je zoektocht!

Welkom Nicoline

Mijn naam is Kelly en ik ben 23 jaar.
Ben in het trotste bezit van Taco waar ik Z2 mee mag starten en Perla waar ik nu M1 mee start.
Taco is overigens de volle broer van Yuri van Carolien!
Ik geef je inderdaad net als Lien de tip om eens bij die fokkers te gaan kijken

Veel succes met je zoektocht!

Dank je wel voor jullie welkom !! Ik heb inderdaad al heel wat mooie/lieve/geschikte fjorden voorbij zien komen of FW, maar kan het me voorstellen dat jullie die gewoon lekker zelf houden.
Er zijn er trouwens ook al een heel aantal die al heel ver zijn in de dressuur.. Petje af !!
Ik woon zelf in het midden van het land, aangezien de meeste fokkers in het noorden lijken te wonen zal ik waarschijnlijk binnenkort wel een keer een rondreis die kant op gaan maken...
Groetjes,
Nicoline
Er zijn er trouwens ook al een heel aantal die al heel ver zijn in de dressuur.. Petje af !!
Ik woon zelf in het midden van het land, aangezien de meeste fokkers in het noorden lijken te wonen zal ik waarschijnlijk binnenkort wel een keer een rondreis die kant op gaan maken...
Groetjes,
Nicoline
-
Ho, de familie vd aa zit in het zuiden! Noord brabant. Je kunt in ieder geval altijd op de sites kijken. Succes met zoeken.
O, trouwens, ik ben Suzanne, 32 jaar en samen met mijn man eigenaar van fjordenruin Ronan (bijna 11 jaar) en fjordenmerrie Anca (bijna 3).
Ik wens je veel plezier op FW.
O, trouwens, ik ben Suzanne, 32 jaar en samen met mijn man eigenaar van fjordenruin Ronan (bijna 11 jaar) en fjordenmerrie Anca (bijna 3).
Ik wens je veel plezier op FW.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Hoi, welkom hier! Ik ben Krista, 33 jaar en de trotse eigenaresse van fjordenruin Ozar. (helaas voor jou ook voor geen geld en goederen te koop
)
Verder hebben wij nog een draverhengst, Love me True, en waarschijnlijk binnenkort nog een draverruin erbij.
Veel succes met zoeken naar een leuke fjord!

Verder hebben wij nog een draverhengst, Love me True, en waarschijnlijk binnenkort nog een draverruin erbij.
Veel succes met zoeken naar een leuke fjord!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Welkom,ik ben Tanja,34 jaar getrouwd en moeder van twee kinderen van 4 en 9.
Ik ben in het bezit van een 5 jarige fjordenmerrie Tika.
Spannend zeg, op zoek naar een fjord,voor mij was het ook erg
belangrijk dat Tika lief is voor mijn kinderen,nou dat is ze ook.
Succes met de zoektocht en hopelijk zien we jullie fjord op FW.
Ik ben in het bezit van een 5 jarige fjordenmerrie Tika.
Spannend zeg, op zoek naar een fjord,voor mij was het ook erg
belangrijk dat Tika lief is voor mijn kinderen,nou dat is ze ook.
Succes met de zoektocht en hopelijk zien we jullie fjord op FW.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Bedankt voor jullie welkomsberichtjes..
Ik weet nog niet precies hoe je een berichtje kan kopieren in mijn reactie maar inderdaad Annabel.. ik heb inderdaad ook contact gehad met Bart (via de mail) op zoek naar de ideale Fjord.. (ik denk dat wel meer mensen die zoeken !) Maar goed, je begint altijd met wat je het liefste zou wilen. Het karakter is gewoon het allerbelangrijkste en als er een klik is, maakt het waarschijnlijk ook niet meer uit dat de Fjord niet aan alles voldoet.
Maar goed, ik zal vast nog wel eens die kant op komen.....
Ik weet nog niet precies hoe je een berichtje kan kopieren in mijn reactie maar inderdaad Annabel.. ik heb inderdaad ook contact gehad met Bart (via de mail) op zoek naar de ideale Fjord.. (ik denk dat wel meer mensen die zoeken !) Maar goed, je begint altijd met wat je het liefste zou wilen. Het karakter is gewoon het allerbelangrijkste en als er een klik is, maakt het waarschijnlijk ook niet meer uit dat de Fjord niet aan alles voldoet.
Maar goed, ik zal vast nog wel eens die kant op komen.....
Join the Club!!!
Ik ben caroline, 31 jaar oud, moeder van 2 zoontjes (maik bijna 5 en Brent, 2,5) en heb 2 fjordenruinen; Ubie en Haakon.
Tsja dat je besmet bent geraakt met het fjordenvirus is e begrijpen, dara kom je ook echt niet meer van af.
de beteer fok/handelsstallen zijn al vermeld, ik kan ej als je wilt ook het 06 nr geven van een fjordenfokker/verkoper die al jaren in het vak zit en waar ik Ubie vandaan heb (ik belde eigenlijk voor een ander maar nadat ze mijn verhaal hadden gehoord zeiden ze dta die niet zo zou passen maar ze wel een ander hebben, heel eerlijk dus)
verder zou ik de vrkooplijst va het stamboek in de gaten houden (www.fjordstudbook.com) en verder goed luisteern en kijken om je heen.
veel plezier op FW
Ik ben caroline, 31 jaar oud, moeder van 2 zoontjes (maik bijna 5 en Brent, 2,5) en heb 2 fjordenruinen; Ubie en Haakon.
Tsja dat je besmet bent geraakt met het fjordenvirus is e begrijpen, dara kom je ook echt niet meer van af.
de beteer fok/handelsstallen zijn al vermeld, ik kan ej als je wilt ook het 06 nr geven van een fjordenfokker/verkoper die al jaren in het vak zit en waar ik Ubie vandaan heb (ik belde eigenlijk voor een ander maar nadat ze mijn verhaal hadden gehoord zeiden ze dta die niet zo zou passen maar ze wel een ander hebben, heel eerlijk dus)
verder zou ik de vrkooplijst va het stamboek in de gaten houden (www.fjordstudbook.com) en verder goed luisteern en kijken om je heen.
veel plezier op FW
Welkom en succes met je zoektocht, het valt ook niet mee om even een maatje voor het leven te vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat lang niet alle merries (eigenelijk geen 1 die ik ken) lastig zijn bij de hengstigheid. En focus niet teveel op leeftijd, een oudere fjord kan ooit heel cool in het hoofd geweest zijn maar door verkeerde omgang een klier geworden zijn. Ik heb destijds een ingereden merrie gekocht van 4 en die heb ik helemaal naar mijn hand kunnen zetten omdat ze nog vrij blanco was wat betreft invloeden van andere mensen.
Hallo!!
Ik ben Esther heb drie fjorden en de vierde is op komst..
Als eerst heb ik Jeskim, een dame op leeftijd, al valt het nog wel mee, dat was mijn eerste fjord, verder heb ik een anderhalf jarige dochter van haar Bente van de hengst Anton.
Verder heb ik nog de zeer drachtige Tea.
Ik had al iets gehoord van jouw verhaal via Bart, ik werk daar op het moment af en toe.. Lijkt me moeilijk te vinden, de perfecte fjord..
Maar zoekt en gij zult vinden..
Ik ben Esther heb drie fjorden en de vierde is op komst..
Als eerst heb ik Jeskim, een dame op leeftijd, al valt het nog wel mee, dat was mijn eerste fjord, verder heb ik een anderhalf jarige dochter van haar Bente van de hengst Anton.
Verder heb ik nog de zeer drachtige Tea.
Ik had al iets gehoord van jouw verhaal via Bart, ik werk daar op het moment af en toe.. Lijkt me moeilijk te vinden, de perfecte fjord..
Maar zoekt en gij zult vinden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ook welkom van mij.
IK ben Mylene en ben 28 jaar.Heb een fjordenmerrie jaarling.Ciara.
Succes met zoeken naar het ideale paardje.
IK ben Mylene en ben 28 jaar.Heb een fjordenmerrie jaarling.Ciara.
Succes met zoeken naar het ideale paardje.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
- jezzikaatje
- Contacteer:
Welkom hier. Ik ben linda 27 jaar en in het bezit van een fjord Njarco (Z1 dressuur) en een jonge gelderse ruin Zep s.
Heb ik niet met jouw gemaild over njarco een poosje terug??
Heb ik niet met jouw gemaild over njarco een poosje terug??
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference