Fjordenboekje is er!
Weet iemand wat ik bij de opgave van de premiekeuringen in moet vullen?
Bij de hokjes die je aan moet kruisen staan een aantal mogelijkheden: met m/h veulen, nog drachtig, gust en niet gedekt.
Maar wat vul je in als de merrie gedekt is voor 2008? Want "nog drachtig" gaat dan ook niet op volgens mij?
Bij de hokjes die je aan moet kruisen staan een aantal mogelijkheden: met m/h veulen, nog drachtig, gust en niet gedekt.
Maar wat vul je in als de merrie gedekt is voor 2008? Want "nog drachtig" gaat dan ook niet op volgens mij?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Idd erg sneu van Asterix en Nordal.. maar ze hebben een mooie respectabele leeftijd behaald.
Idd, die mogen wel wat uitgebreider idd...hypofocus schreef:Als fokker heb je nu dus geen bal meer aan die rapporten, want er staat bijna helemaal niets meer geschreven over het type veulen dat gefokt wordt.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Even uitleg:nina1993 schreef:Bij de hokjes die je aan moet kruisen staan een aantal mogelijkheden: met m/h veulen, nog drachtig, gust en niet gedekt.
- met m/h veulen: het veulen is al geboren wanneer je het inschrijfformulier opstuurt
- nog drachtig: de merrie is nog drachtig wanneer je het inschrijfformulier opstuurt. Zodra het geboren is en het stamboek het geboortebewijs heeft ontvangen, wordt het veulen automatisch bijgeschreven voor de keuring.
- gust: de merrie is vorig jaar gedekt maar er is geen veulen geboren.
- niet gedekt: de merrie is vorig jaar niet gedekt.
Alles wat je in dit jaar doet mbt dekken heeft geen invloed op de keuring van dit jaar.

de advertentie van Bart. (gemaakt door annabel) is toch wel weer erg mooi geworden. * niet dat ik hem nog niet gezien had, maarja om de ego van mijn zus even te versterken*.
Ik vind het wel erg jammer van Nordal en Astrix, ik ben nu alleen zo een die nu erg benieuwd is naar waarom ze geslacht zijn. wat de gezondheidsredenen zijn zegmaar. (maar dat zal wel in de medische intresse van mijn familie zitten).
Raya en Sas staan er ook in met hun AA-tjes. ze zijn de enige met de AA- trekproef dit jaar, kan je toch trots op zijn.

Ik vind het wel erg jammer van Nordal en Astrix, ik ben nu alleen zo een die nu erg benieuwd is naar waarom ze geslacht zijn. wat de gezondheidsredenen zijn zegmaar. (maar dat zal wel in de medische intresse van mijn familie zitten).
Raya en Sas staan er ook in met hun AA-tjes. ze zijn de enige met de AA- trekproef dit jaar, kan je toch trots op zijn.

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
ik heb het boekje ook gekaapt....
en ik ben zoooo trots op mijn meisje en 'ex'-veulen!!!!
we staan er weer mooi in
en inderdaad een halve dennis!
heb hier nog de originele liggen voor dennis!
als bedankje
maar dit jaar weer naar wijk gewoon, met mijn luie stoel Ydel (vorig jaar al slapende de rest aan staan moedigen...
met caya bij Dennis op schoot
we staan er weer mooi in

als bedankje

maar dit jaar weer naar wijk gewoon, met mijn luie stoel Ydel (vorig jaar al slapende de rest aan staan moedigen...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Dan heb ik hem gelijk 'na jou' verzorgd. Toen kwam hij volgens mij naar Hoenderloo. Ik wist het al wel even, maar mocht het niet vertellen om geruchten te voorkomen..Vjestagirl schreef:Ik wist ook nog niet dat Astrix dood is, en ik heb tot afgelopen augustus hem als 'verzorgpaard' gehad... Wel jammer dat t mannetje dood is, hij was altijd zo lief en vrolijk... Maar goed, zoveel halen de 30 ook niet...
K vind t boekje er wel netjes uitzien!

En idd, Nordal ook. Hij was al slechter, plaste veel en poepte haast niet meer, Joke vond dat hij het al lang uitgehouden had.
Ydel schreef:ik heb het boekje ook gekaapt....
we staan er weer mooi in
als bedankje
Dat weet ik nog wel. Hij was toen ook zo klein en aandoenlijk. De laatste keer dat ik hem heb gezien was hij al echt een heel stuk groter.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Jep... Ik heb zowel Orpa als Astrix gedaan tot ze hier weggingen. Astrix moest hier weg omdat ik op vakantie ging, en dus geen tijd had n hele maand...rooslovertje schreef:Dan heb ik hem gelijk 'na jou' verzorgd. Toen kwam hij volgens mij naar Hoenderloo. Ik wist het al wel even, maar mocht het niet vertellen om geruchten te voorkomen..Vjestagirl schreef:Ik wist ook nog niet dat Astrix dood is, en ik heb tot afgelopen augustus hem als 'verzorgpaard' gehad... Wel jammer dat t mannetje dood is, hij was altijd zo lief en vrolijk... Maar goed, zoveel halen de 30 ook niet...
K vind t boekje er wel netjes uitzien!
En idd, Nordal ook. Hij was al slechter, plaste veel en poepte haast niet meer, Joke vond dat hij het al lang uitgehouden had.
Zo jammer van: Astrix, Nordal en natuurlijk Jars!
Kunar, Topas en Timor met succes afstammelingen-onderzoek afgerond!
Maar hoe zit het nou met die Drange Rolv?
Die had er nu toch ook bij moeten staan?
Hermansen staat er een paar keer mooi in met z'n super kuif!
Ben ook wel benieuwd naar Karant op de HK!
Mooie advertentie van vd. Berg en Hestegaarden!
Kunar, Topas en Timor met succes afstammelingen-onderzoek afgerond!

Maar hoe zit het nou met die Drange Rolv?
Die had er nu toch ook bij moeten staan?
Hermansen staat er een paar keer mooi in met z'n super kuif!

Ben ook wel benieuwd naar Karant op de HK!
Mooie advertentie van vd. Berg en Hestegaarden!

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!