Instructrice rijd Vjesta!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Instructrice rijd Vjesta!

Bericht door Vjestagirl » do 01 mar 2007, 13:16

Gisteravond had ik met mijn instructrice afgesproken dat zij Vjesta eens voor me zou rijden. Ze had er voor het laatst 4 maanden geleden op gezeten, en ik vind t belangrijk dat ze weet hoe m'n paard 'voelt' met rijden. Dus zij erop...

Int begin was het duidelijk aan Vjesta te zien dat ze haar uit ging proberen. Neusje in de lucht, overal naar kijken en wegspringen in 'de enge hoek' (daar is altijd wel iets om voor weg te springen of er vandoor te gaan). Maar toen ze dat eenmaal onder controle had: WOW :o ... Ik wist niet dat ze zo kan lopen (maar goed, ik zit er ook altijd op, dus k zie het niet)... Super netjes aan de teugel, helemaal soepel in d'r rug, overstappen enz. Waar ik al een tijd niet meer gegallopeerd had, doet zij het zo. Eigenlijk sprong Vjesta er weer vandoor en reed zij haar daarop door. En m'n instructrice zei ook: 'ze is zo veel soepeler in haar hals en lichaam dan 4 maanden geleden, toen gingen we nog plat de bochten door met haar neus in de lucht 8)7 . Nu netjes aan de teugel en een keurige stelling'.

T was wel aan Vjesta te zien dat ze zich een beetje liep op te fokken, maar ik denk dat het haar wel goed heeft gedaan. Als ze altijd zo loopt ga k de sport met haar in... *o/*

En ik heb nog een keer op m'n donder gekregen over m'n zadel. Het ligt voor echt te hoog (te smalle boom), waardoor het netjes zitten heel moeilijk is, en ze toch iets beperkt word in haar bewegingen... Zucht, daar gaat weer een smak geld...
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » do 01 mar 2007, 13:21

Soms is het echt fijn om een ander op je paard te zien rijden :j
En tja, een goed zadel, dat blijft altijd een leuke kostenpost :(
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 01 mar 2007, 13:24

Ach, ik weet heel stiekem wel dat ernaar gekeken moet worden. Voor zover ik weet is er na de aanschaf geen zadelmaker oid meer bijgeweest *kijkt vragend naar Erika*. Naja, t zadel is gekomen toen ze 4,5 was, en ze is nu bijna zeven...

Maar t was idd wel leuk om haar eens te zien rijden, t geeft echt zoveel hoop als ik dat zie...
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 01 mar 2007, 13:26

Toch maar een nieuw zadel halen dus dan gaat het straks NOG beter :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 01 mar 2007, 13:32

Nou, een nieuw zadel lag even nog niet in de lijn van uitgaven, eerst maar eens kijken of er een nieuwe boom in deze kan worden gezet! Het zadel zit heerlijk, en rijd ook echt lekker voor mij, dus ik hoop dattie gered kan worden. Mocht dat niet het geval zijn... Tsja, dan zit er niets anders op dan een nieuw zadel te kopen...
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » do 01 mar 2007, 16:17

Soms is het wel leuk om een ander te zien rijden. Zeker als je dan zo veel verschil ziet met een tijdje terug. Wil je met haar wel wedstrijden gaan rijden?
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 01 mar 2007, 18:20

Wat leuk dat ze het zo goed deed! Ik vind het ook altijd leuk en leerzaam om je eigen paardje te zien lopen :j
En je zadel, ik ken het probleem... Die van ons ligt ook niet helemaal goed, maar die kan aangepast worden gelukkig.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 01 mar 2007, 20:51

Ik vind het ook wel leuk om een ander je paard goed te zien rijden. Maar toch ben ik soms ook wel blij, als Ronan hetzelfde bij de ander doet, als wat hij bij mij doet. Dan denk ik dat het dan toch niet alleen aan mij ligt!! Aan de andere kant hoop ik dat hij bij de ander het juist niet doet, omdat ik dan ook weet dat het aan mij ligt! Tja, hoezo moeilijk?
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 08 mar 2007, 15:58

Muis schreef:Soms is het wel leuk om een ander te zien rijden. Zeker als je dan zo veel verschil ziet met een tijdje terug. Wil je met haar wel wedstrijden gaan rijden?
Sorry voor t lange niet reageren, het was tijd om te betalen en dus duurde t ff voor ik weer in kon loggen...

Het ligt niet in de planning om wedstrijden te gaan rijden. Ik ben zelf altijd ontzettend gestresst bij zulke dingen, en ik kan bijzonder slecht tegen m'n verlies.
Plaats reactie