keuringen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 10 feb 2007, 07:55

Jeempie schreef:
Dreeke schreef: En ons dan?? Vinga en D-tje?? >;) Wij zijn er ook weer bij in Vrouwenpolder en kunnen wel wat support gebruiken :))
Vorigjaar hebben wij niet mee gedaan vanwege haar peesblessure maar dit jaar zijn we dr weer bij hoor!!
Ow gaaf, dan kan ik D-tje ook bewonderen, en Vinga zelf natuurlijk! Ik ben nl van plan om met Jamie en veulen naar Vrouwenpolder te gaan. Ben daar nog nooit geweest.
Heey dat is leuk, nog meer FW-ers *o/*
Kan ik jouw paardjes ook gelijk bewonderen :))
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 10 feb 2007, 08:01

Viv schreef:
Pablo schreef: Als hij een eerste premie haalt heb je ook nog het hele volgende jaar voor het modelschap hoor, haast onder het zadel is dus nergens voor nodig.
Met het 3e jaar heb je idd stamboekopname, dat doen ze gewoon tijdens de gewone kreuring.
Sterker nog dan heb je 2 jaar de tijd dus doe lekker rustig aan. Snap dat het begint te kriebelen als ze bijna 3 zijn maar doe rustig aan je hebt alle tijd van de wereld. Pas alssie 5 wordt hoeft hij pas zn proeven gelopen te hebben.
Aha, ik dacht eigenlijk dat je in hetzelfde jaar dat gedaan moest hebben, zag er eerlijk gezegd al tegen op, hij zal tegen die tijd denk ik wel al onder het zadel zijn maar hij kent dan natuurlijk nog helemaal niets, en springen ofzo wil ik voorlopig helemaal nog niet met hem doen.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Esther

Bericht door Esther » za 10 feb 2007, 08:26

Oh, blond!! Even gedelete!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 10 feb 2007, 13:43

Eind volgend jaar is Aike dan toch echt 4 hoor Viv ;)

Of Annelisa dit jaar voor de proef gaat dat moeten we nog zien. Hangt er vanaf hoe ze het allemaal op pikt en of ze eind van het jaar hier nog staat.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Viv

Bericht door Viv » zo 11 feb 2007, 06:34

Yoline schreef:Eind volgend jaar is Aike dan toch echt 4 hoor Viv ;)

Of Annelisa dit jaar voor de proef gaat dat moeten we nog zien. Hangt er vanaf hoe ze het allemaal op pikt en of ze eind van het jaar hier nog staat.
Hij wordt deze zomer 3 en volgende zomer toch echt 4 hoor Reinou ;) (ik begrijp niet helemaal waar je opmerking op slaat maargoed).
Maar proeven hoeven ze pas gelopen te hebben uiterlijk 2 jaar na de 1e premie (dus het keuringsjaar erna lopen ze bij de voorlopig modellen en het keuringsjaar daarop pas hoeven ze iets gehaald te hebben om model te worden (eerder kan natuurlijk altijd maar of dat nou ten gunste is van het paard vraag ik me af). En lukt dat niet en krijgen ze weer een 1e premie dan heb je weer 2 jaar de tijd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 11 feb 2007, 08:11

Nou ik heb in ieder geval nog rustig de tijd, tenzij Aike het natuurlijk heeeeel snel oppakt allemaal, maar goed we zien het wel.

Ennnnnn, Joost!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 11 feb 2007, 08:23

Viv schreef:
Yoline schreef:Eind volgend jaar is Aike dan toch echt 4 hoor Viv ;)

Hij wordt deze zomer 3 en volgende zomer toch echt 4 hoor Reinou ;) (ik begrijp niet helemaal waar je opmerking op slaat maargoed).
Jij zegt:

Pas alssie 5 wordt hoeft hij pas zn proeven gelopen te hebben.

Maar als hij dit jaar naar de keuring gaat (hij is 3) dan haalt hij z'n voorlopige modelschap. Dan moet hij of dit jaar, of volgend jaar een proef gaan lopen. Volgend jaar is hij 4. Anders loopt hij in de zomer dat hij 5 wordt weer in zijn leeftijdsrubriek.

Snappie?
Jowien

Bericht door Jowien » wo 14 feb 2007, 14:21

Ik heb nog geen data gezien, maar weet vrij zeker dat ik weer gewoon (= lekker dichtbij en gezellig) naar Heemstede ga.

Voor de keuring... als ze nu twee puntje meer haalt is ze model.... O:)
En voor de fjordsport... als we de LL-dressuur halen is ze prestatiemerrie.... O:)
Beiden een poging waard (en anders... keep on dreaming, voor mij is ze de beste) en daarnaast gewoon een toffe dag fjorden kijken! :))
Leentje

Bericht door Leentje » wo 14 feb 2007, 19:23

wikke was nog neit in eht stamboek opgenomen,dat was mijn enigste reden om met hem naar de keuring te gaan.
ik ize de toegevoegde waarde er niet zo van in,met een ruin.
maar toen kreeg hij een 1e premie,en werd hij voorlopig model,en nu wil ik dan toch ook de proeven af gaan leggen,zonde om het te laten varen toch.
dus aankomend jaar niet naar de keuring,maar i kkom zeker wel kijken.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
lientje

Bericht door lientje » wo 14 feb 2007, 19:37

Yoline schreef:
Viv schreef: Hij wordt deze zomer 3 en volgende zomer toch echt 4 hoor Reinou ;) (ik begrijp niet helemaal waar je opmerking op slaat maargoed).
Jij zegt:

Maar als hij dit jaar naar de keuring gaat (hij is 3) dan haalt hij z'n voorlopige modelschap. Dan moet hij of dit jaar, of volgend jaar een proef gaan lopen. Volgend jaar is hij 4. Anders loopt hij in de zomer dat hij 5 wordt weer in zijn leeftijdsrubriek.

Snappie?
Reinou heeft gelijk hoor vivje :D ik weet het nog niet, 90 % zeker spoordonk, vind dat een heerlijke en gezellige keuring, en pannenkoekenhuis!

maar hangt er wel vanaf of mijn ventje kan rijden dan
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
lientje

Bericht door lientje » wo 14 feb 2007, 19:38

Wikke schreef:wikke was nog neit in eht stamboek opgenomen,dat was mijn enigste reden om met hem naar de keuring te gaan.
maar toen kreeg hij een 1e premie,en werd hij voorlopig model,en nu wil ik dan toch ook de proeven af gaan leggen,zonde om het te laten varen toch.
haha dit had ik dus ook! en nu heb ik een 3voudig ruinenkampioen haha

Viv

Bericht door Viv » wo 14 feb 2007, 19:47

Yoline schreef:Eind volgend jaar is Aike dan toch echt 4 hoor Viv
Viv schreef:[Hij wordt deze zomer 3 en volgende zomer toch echt 4 hoor Reinou ;) (ik begrijp niet helemaal waar je opmerking op slaat maargoed).
yoline schreef:Jij zegt:

Snappie?
Je moet wel de juiste/alle quotes erbij plakken anders wordt het een beetje onoverzichtelijk.

Dat staat er toch (alleen zeg ik het anders of jij leest het anders), alssie 3 is gaat hij voor stamboekopname, krijgt hij een 1e premie dan wordttie VM, volgend jaar loopt hij dan bij de VM rubriek (zijn we dus al een jaar verder en issie 4) en dan moet hij VOOR de volgende keuring wat gehaald hebben om model te worden anders loopt hij weer in de leeftijdsrubriek alssie 5 is (dus je hebt 2 jaar/keuringsseizoenen de tijd).

Je hoeft niet per se volgend jaar alles al gehaald te hebben voor model daar heb je dus 2 jaar de tijd voor.
Laatst gewijzigd door Viv op do 15 feb 2007, 04:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 14 feb 2007, 20:14

Jullie hebben allebei gelijk :D...maar Viv zegt het op een wat moeilijkere manier :P
Geluk is de vrucht van intens werk
Viv

Bericht door Viv » wo 14 feb 2007, 20:28

T zal aan de leeftijd liggen ;)
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » wo 14 feb 2007, 21:26

o snap nu wat viv bedoelde ja :)

klopt wel inderdaad, maar vatte hem ook even niet haha

Leentje

Bericht door Leentje » do 15 feb 2007, 06:09

lientje schreef:
Wikke schreef:wikke was nog neit in eht stamboek opgenomen,dat was mijn enigste reden om met hem naar de keuring te gaan.
haha dit had ik dus ook! en nu heb ik een 3voudig ruinenkampioen haha
als het met wikke ook zo zou mogen vergaasn,blijf ik nog ff naar de keuring gaan :+
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 15 feb 2007, 07:28

Viv schreef:Dat staat er toch (alleen zeg ik het anders of jij leest het anders), alssie 3 is gaat hij voor stamboekopname, krijgt hij een 1e premie dan wordttie VM, volgend jaar loopt hij dan bij de VM rubriek (zijn we dus al een jaar verder en issie 4) en dan moet hij VOOR de volgende keuring wat gehaald hebben om model te worden anders loopt hij weer in de leeftijdsrubriek alssie 5 is (dus je hebt 2 jaar/keuringsseizoenen de tijd).

Je hoeft niet per se volgend jaar alles al gehaald te hebben voor model daar heb je dus 2 jaar de tijd voor.
Hij gaat dus in 2007 naar de keuring en wordt VM, dan heeft hij alleen 2007 en het jaar 2008 om de proeven te lopen. (of bedoel je dat met 2 keuringsseizoenen? :D)
Vòòr 2008 moet/mag hij wat gehaald hebben, anders moet hij weer opnieuw VM worden...

Maar goed, wij gaan dit jaar ook weer naar de keuring met Odin&Vickey + twee kleine D's :D
Het zal wel druk worden met 4 paarden, maar we gaan het redden hoor!!
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 15 feb 2007, 08:50

Viv schreef:Pas alssie 5 wordt hoeft hij pas zn proeven gelopen te hebben.
Deze opmerking had ik het over O:)
Maar ik geloof dat je bedoelt dat hij als hij 5 is zijn proeven al gelopen moet hebben. Terwijl ik dacht dat je bedoelde dat hij ze dan moest lopen.

Maargoed, volgens mij weten we allebei wel hoe het zit :D
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 15 feb 2007, 09:00

Bij Viv's manier kan het paard niet via de abop op 5 jaar vanaf vm naar model... zonder eerst in de leeftijdsgroep terug te vallen op de keuring...
Maar het kan wel via de fjordsport, door dit in het voorjaar te rijden van het jaar dat ze 5 worden :j

Ik ga weer lekker naar Beesd denk ik. Dat is niet te ver, en leuk terrein erom heen.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 15 feb 2007, 12:56

Nou, mij is het nu wel ongeveer duidelijk hoor :D Aike hoeft niet perse dit jaar al zijn proeven gelopen te hebben maar mag dat volgend jaar ook nog doen, heeft dus twee keuringsseizoenen de tijd :)) En we zien dus wel wanneer we dat gaan doen, we gaan in ieder geval naar Vrouwenpolder dit jaar.

Ennnnnn, Joost!!
Plaats reactie