Alco onder het zadel.. (nu erop)
Toch nog even een reactie, sorry claudia ik wil je topic niet vervuilen...
Ik weet dat het met hengsten anders werkt ik heb zelf een aantal jaar op een hengstenstation gewerkt. Maar Kelly ik vind persoonlijk nog steeds dat het met Zorro toen niet te vroeg was, die was ook toe aan wat anders. Bovendien heeft die amper in de bak gelopen, toen er stuur op zat zijn we naar het bos gegaan. Lekker rechtuit.
Ik weet dat het met hengsten anders werkt ik heb zelf een aantal jaar op een hengstenstation gewerkt. Maar Kelly ik vind persoonlijk nog steeds dat het met Zorro toen niet te vroeg was, die was ook toe aan wat anders. Bovendien heeft die amper in de bak gelopen, toen er stuur op zat zijn we naar het bos gegaan. Lekker rechtuit.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
En toch heb ik nu wel degelijk geleerd dat rustig maar vroeg beginnen helemaal niet slecht is, om botten en pezen te sterken. (maar vele mensen willen van 0 naar 10 in no-time en meteen spieren opbouwen, dus in dat geval is dat wat aartlover doet helemaal zo verkeerd nog niet)Viv schreef:Waarom zo'n haast?? Waarom niet even wachten tot na de zomer. Het lijkt wel een wedstrijd tussen de A-tjes wie er het eerste op zit op de diverse forums. (Aartlover heeft gewonnen hoor op bokt).
Echt duidelijk te zien dat Alco het behoorlijk eng vond en jij zeer geconcentreerd was

Geluk is de vrucht van intens werk
leuke foto's claudia, de spanning is aan je gezicht af te lezen!! en aan Rien te zien is ie ook al aardig sterk... Hoop dat Alco het een beetje snel op wil pakken.
En ook ik ben benieuwd naar hem op de keuring hoor.
Je hebt gewoon gelijk om al een beetje bijtijds te beginnen met hem hoor, Ik heb dat vroeger met Piet ook gedaan en ik heb er geen seconde spijt van gehad, het was de makkelijkste die er was van stal. Soms kan je ook gewoon niet anders (vooral als ze al last hebben van de hormoontjes)
En ook ik ben benieuwd naar hem op de keuring hoor.
Je hebt gewoon gelijk om al een beetje bijtijds te beginnen met hem hoor, Ik heb dat vroeger met Piet ook gedaan en ik heb er geen seconde spijt van gehad, het was de makkelijkste die er was van stal. Soms kan je ook gewoon niet anders (vooral als ze al last hebben van de hormoontjes)
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Even voor de goede orde ik vergelijk absoluut geen manier van rijden, snap Clau dr onderbouwing maar ik wordt beetje jeukerig van het feit dat de ene ruiter compleet wordt afgekraakt omdattie op zn 2,5 jarige peuter gaat zitten (en dan echt alleen nog maar zitten vaak) en de ander wordt de hemel ingeprezen en zijn alle redenen waarom je het niet zou moeten doen ineens spontaan vergeten.yvette schreef: vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat jouw manier van inrijden vergeleken wordt met die van een puber die er 6 maanden geleden al opzat (en buitenritten maakte). Maar goed, meningen zullen altijd verschillen![]()
Persoonlijk blijf ik 2,5 te jong vinden ongeacht van wie het paard is of welk paard het is.

Dan laten we hem nu staan en mag jij hem van de zomer inrijdenViv schreef:Even voor de goede orde ik vergelijk absoluut geen manier van rijden, snap Clau dr onderbouwing maar ik wordt beetje jeukerig van het feit dat de ene ruiter compleet wordt afgekraakt omdattie op zn 2,5 jarige peuter gaat zitten (en dan echt alleen nog maar zitten vaak) en de ander wordt de hemel ingeprezen en zijn alle redenen waarom je het niet zou moeten doen ineens spontaan vergeten.yvette schreef: vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat jouw manier van inrijden vergeleken wordt met die van een puber die er 6 maanden geleden al opzat (en buitenritten maakte). Maar goed, meningen zullen altijd verschillen![]()
Persoonlijk blijf ik 2,5 te jong vinden ongeacht van wie het paard is of welk paard het is.

je hebt helemaal gelijk dat je alvast erop bent gegaan.
Het is inderdaad geen merrie of ruin.
En zoals je al aangaf in een eerder topic was je er al een beetje bang voor dat ie wel eens wat mans zou kunnen gaan doen.
En het scheelt ook een stuk of ie nou al zwaar aan het werk moet of gewoon even een rondje moet lopen!
Hij ziet er super uit hoor onder de man (vrouw in dit geval)
Wel fijn overigens dat je op Rien zo goed kunt vertrouwen!
En het is ook super dat hij naar de HK gaat!
Het is inderdaad geen merrie of ruin.
En zoals je al aangaf in een eerder topic was je er al een beetje bang voor dat ie wel eens wat mans zou kunnen gaan doen.
En het scheelt ook een stuk of ie nou al zwaar aan het werk moet of gewoon even een rondje moet lopen!
Hij ziet er super uit hoor onder de man (vrouw in dit geval)
Wel fijn overigens dat je op Rien zo goed kunt vertrouwen!
En het is ook super dat hij naar de HK gaat!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Van mij mag iedereen het lezenViv schreef:Zo kan de rest deze kinderachtige opmerking ook lezen.Kelly schreef: Dan laten we hem nu staan en mag jij hem van de zomer inrijden
Grow up girl.![]()
Ik hoef mijn mening niet te gaan verdedigen lijkt me.

En verdedigen hoeft ook niet hoor want je vorige onderschrift zegt al genoeg.
Laatst gewijzigd door Kelly op di 13 feb 2007, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Meiden!!! ( en ik mag het zeggen want ik ben een van de oudere hier!!!!), laten we het gezellig houden!!!
Iedereen mag zijn of haar mening geven, en er mogen ook best grapjes gemaakt worden, dacht ik zo.
Over veiligheid kunnen we duidelijk zijn, we weten allemaal wat het beste is, maar of men het naleeft, is eigen keuze.
Over het wel of niet beginnen met een jong paard, ach, ik heb er nog nooit een zien instorten, en daarbij:
VAN WIE IS ALCO??? juist!!
Ik neem mijn petje af voor sowiezo iedereen die op een groen paard stapt.
Verder claudia, heel veel sucses verder, en ik zie je op de HK, groetjes aan Rien!!

Iedereen mag zijn of haar mening geven, en er mogen ook best grapjes gemaakt worden, dacht ik zo.

Over veiligheid kunnen we duidelijk zijn, we weten allemaal wat het beste is, maar of men het naleeft, is eigen keuze.
Over het wel of niet beginnen met een jong paard, ach, ik heb er nog nooit een zien instorten, en daarbij:
VAN WIE IS ALCO??? juist!!

Ik neem mijn petje af voor sowiezo iedereen die op een groen paard stapt.
Verder claudia, heel veel sucses verder, en ik zie je op de HK, groetjes aan Rien!!

en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Daar ben ik het wel mee eens! (Viv schreef:Waarom zo'n haast?? Waarom niet even wachten tot na de zomer. Het lijkt wel een wedstrijd tussen de A-tjes wie er het eerste op zit op de diverse forums. (Aartlover heeft gewonnen hoor op bokt)

Maar goed, zo heeft iedereen z'n eigen mening daarover!

Ik ben erg benieuwd!
Verder ziet het er goed uit hoor!

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Ik snap de meningen wel dat een hoop mensen wachten tot een paard drie of vier is en zou dat zelf ook proberen, maar ten eerste gaat Alco naar de HK waar ze nou eenmaal vaak al onder het zadel zijn, ten tweede is Alco al echt een enorme beer en als derde: het is Claudia die rijdt. En dat zeg ik niet om te slijmen of wat ook, maar omdat ik er helemaal vanuit ga dat Claudia genoeg inzicht heeft in hoe en wat en zelf ook wel waakt voor overbelasting. dat heeft ze toch onderhand wel bewezen?
- Thessa Keizer
Hmm, gezellig weer hoor, ik ben van mening dat iedereen zijn eigen paardje het best kent en ik snap helemaal de beweegredenen waarom Alco wordt ingereden.
Zelf zit ik er ook af en toe op, en dat is dan gewoon om hem te laten wennen aan iemand op zijn rug, zat er ook aan te denken om hem wat verder in te gaan rijden en dan gaat ie in april het land weer op en krijgt ie wat meer rust. Dit gebeurt trouwens allemaal op aanraden van de fokker waar ik Aike vandaan heb (daar worden de fjorden altijd in de winter dat ze dus 2,5 zijn ingereden,) en onze pensionhoudster die zelf al jaren jonge KWPN-ers inrijd vanaf hun derde. Maar goed ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik dat al wil gaan doen, lastig.
Maar Claudia ik wens je alle succes, toe, het ziet er nogal heftig uit allemaal, doe voorzichtig meid, en ben super benieuwd naar hem op de hengstenkeuring.
Groetjes Thessa en Aike
Zelf zit ik er ook af en toe op, en dat is dan gewoon om hem te laten wennen aan iemand op zijn rug, zat er ook aan te denken om hem wat verder in te gaan rijden en dan gaat ie in april het land weer op en krijgt ie wat meer rust. Dit gebeurt trouwens allemaal op aanraden van de fokker waar ik Aike vandaan heb (daar worden de fjorden altijd in de winter dat ze dus 2,5 zijn ingereden,) en onze pensionhoudster die zelf al jaren jonge KWPN-ers inrijd vanaf hun derde. Maar goed ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik dat al wil gaan doen, lastig.

Maar Claudia ik wens je alle succes, toe, het ziet er nogal heftig uit allemaal, doe voorzichtig meid, en ben super benieuwd naar hem op de hengstenkeuring.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ben benieuwd naar hem op de HK! Dat wordt een digi vol Alco vrees ik.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Moddy spreekt hier
Claudia zal zelf heel goed weten waar ze mee bezig is, het is haar paard
en als zij hem op deze manier al wat bij wilt leren onder het zadel is
dat haar keus!
Dus laten we het gezellig houden anders gooi ik dit topic op slot.
Dus graag weer ontopic!!

Claudia zal zelf heel goed weten waar ze mee bezig is, het is haar paard
en als zij hem op deze manier al wat bij wilt leren onder het zadel is
dat haar keus!
Dus graag weer ontopic!!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Eerst even een reactie op de foto's gewoon:
Ik vind Alco echt een leuk paardje, en fijn dat Rien zo goed meehelpt, dat scheelt altijd als je paardje een beetje bang is. Hij lijkt idd sprekend op z'n papa
Nu dan een opmerking over het inrijden.
Ik kan me er wel in vinden dat je hem nu aan het werk wilt zetten voor de HK en dat hij in toom blijft.
Maar, waarom met 2,5 en niet 3,5? Dan ben je ook in de winter bezig en dan zijn de hormonen ook niet bezig in z'n hoofdje.. Er zijn zat andere manieren om hem aan het werk te zetten zonder hem heel erg te belasten.
Dit hierboven is trouwens geen hatelijke opmerking hoor, ik vraag het me gewoon af
Ik vind Alco echt een leuk paardje, en fijn dat Rien zo goed meehelpt, dat scheelt altijd als je paardje een beetje bang is. Hij lijkt idd sprekend op z'n papa

Nu dan een opmerking over het inrijden.
Ik kan me er wel in vinden dat je hem nu aan het werk wilt zetten voor de HK en dat hij in toom blijft.
Maar, waarom met 2,5 en niet 3,5? Dan ben je ook in de winter bezig en dan zijn de hormonen ook niet bezig in z'n hoofdje.. Er zijn zat andere manieren om hem aan het werk te zetten zonder hem heel erg te belasten.
Dit hierboven is trouwens geen hatelijke opmerking hoor, ik vraag het me gewoon af

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Zow dat ziet er idd heftig uit zeg! Een cappie zou echt geen slecht idee zijn
Persoonlijk vind ik het ook te vroeg, los van het hengst zijn of wat dan ook, geloof niet dat bij hengsten de botten (en kraakbeen) eerder volgroeid zijn dan bij merries of ruinen) daarnaast kun je hem naar mijn mening ook anders bezig houden

Ben benieuwd op de HK naar hem

Persoonlijk vind ik het ook te vroeg, los van het hengst zijn of wat dan ook, geloof niet dat bij hengsten de botten (en kraakbeen) eerder volgroeid zijn dan bij merries of ruinen) daarnaast kun je hem naar mijn mening ook anders bezig houden

Ben benieuwd op de HK naar hem

Volgens mij is er nog steeds geen onovertogen woord gezegd. en houd iedereen het netjes en ontopic.Dreeke schreef:Moddy spreekt hier![]()
Dus graag weer ontopic!!
Clau vroeg zelf om commentaar
Dus absoluut geen reden voor een slotje mijnsinziens.Commentaar mag maar wees wel lief
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Als je mijn stukje quote doe het dan helemaal
Het gaat mij er meer om dat het geen eindeloos lange discussie over of het
nou wel of niet verstandig is of Claudia al met Alco aan de slag gaat. Dat moet ze zelf weten.
Dat het niet jouw keus geweest zou zijn heb je nu wel duidelijk gemaakt toch?

Het gaat mij er meer om dat het geen eindeloos lange discussie over of het
nou wel of niet verstandig is of Claudia al met Alco aan de slag gaat. Dat moet ze zelf weten.
Dat het niet jouw keus geweest zou zijn heb je nu wel duidelijk gemaakt toch?
† I'ts better to have loved and lost them...