Er zijn twee lessen en in de tweede les loopt er altijd een fjord mee. Leuk dier, geen papieren helaas. Ik ben altijd erg benieuwd naar de afstamming..
Het meisje rijd dan in de les met twee kwpn'ers. Ook de KWPN met de zere rug waar ik eerder over schreef. Deze is dus erg lastig, maar met reden. De andere KWPN is al wat hoger opgeleid.
Wat mij dan opvalt is dat de instructrice de fjord totaal niet ziet staan!! Het meisje rijdt wat rondjes, wat figuren en loopt wel aardig maar de aanleuning is is ver te zoeken evenals de buigzaamheid. Het diertje is niet echt soepel, maar tot mijn stomme verbazing werd er niets over gezegd, de hele les niet. Ze zag de fjord gewoon niet of wilde hem niet zien..
Terwijl ze constant bezig is met het paard met de zere rug en de andere KWPN. Ik heb er met ongeloof naar gekeken. Het meisje met de fjord lijkt het allemaal prima te vinden, maar verbetering is er niet te zien..
Ze vragen ook wel eens of ik geen zin heb om lessen te nemen en bij de club te gaan, maar ik denk dat ik er maar van afzie..

Verder ging het maandag erg goed met Tea. Ik had een vriendin om hulp gevraagd, zij is erg goed met paarden. Tea loopt namelijk altijd met opstappen en dit is erg lastig, het mag niet, ik kan al moeilijk opstijgen en we beginnen al met een bonk spanning.. Wendy heeft cursussen parelli gedaan en ik heb wederom met verbazing staan kijken. Ze deed wat dingen, stapte half op en weer af, en zo ging het door en na tien minuten kon ik rustig, met opstapje op Tea stappen.
Nu zal het de volgende keer wel weer even moeilijk gaan, maar het begin is er en ik weet nu wat ik moet doen.. Verder ging het rijden ook heel goed, ze liep keurig, wel op tempo, maar ze maakte haar passen wel af. Ook de draf ging als een tierelier, heerlijk!! Ze liep zo zalig..
Daarna ging Wendy er nog even op. Dan wordt ik bijna jaloers hoor, wat die met een paard kan. Ik ben echt zo blij dat ik haar heb en dat ze me altijd wil helpen!!
Tea liep ook bij haar heel goed, en ze kon haar met haar zit in draf krijgen en weer in stap, al was dat wel wat lastiger.. Ze heeft mij uitgelegd hoe en ik ga dat vanvond eens eventje in de praktijk brengen, hihi.. Ik zie wel waar het schip strandt..
Oh en volgende week donderdag is er een gratis les voor kinderen bij die club. Ze willen ook lessen voor kinderen geven en daarom kun je als kind vrijblijvend met je paard of pony komen voor een gratis les. Nu heb ik mijn neefje, die eerder al wel reed, gevraagd of hij daar geen zin in had. Hij neemt verder geen lessen, maar hij doet gewoon alsof en hij gaat dus meedoen met Tea. Hij weet het nog niet zeker, hij moest het nog vragen, maar het leek hem wel leuk.. Ben wel erg benieuwd.. Moet alleen wel werken 's middags en dan snel naar de manege vliegen, want de les begint al om kwart over zes!! oeps..
Lijkt me wel leuk. Tea kan wel druk zijn, maar bokken of steigeren zal ze niet!! Dus het kan wel..