Oh, ik heb een foutje gemaakt..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Oh, ik heb een foutje gemaakt..

Bericht door Esther » ma 29 jan 2007, 14:36

Het rijden met tea ging de laatste tijd met sprongen vooruit en het ging lekker. Ze liep meer ontspannen en het hing best goed..
Ik wilde haar vooral naar de ontspanning rijden, want ze is nogal driftig en raast dan door de bak..
Dus veel stappen, losdraven en weer stappen. Daarin veel oefeningen rijden en soepel worden..

Nu heb ik me laatst, toen het goed ging, laten verleiden tot een galopje, dat ging niet echt goed, veel te gehaast en sindsdien is het weer helemaal rampzalig..
Wat ging er door mijn hoofd, ik had dat galopje helemaal niet moeten vragen.. Ik kan mezelf wel vor mijn kop slaan.

Gisteravond was het dus weer alleen nog maar peren!! In draf scheuren en de ontspanning was ver te zoeken.. Zelf stappen was heel lang alleen maar drammen. Op het einde kreeg ik wel wat ontspanning, maar oh, wat ben ik dom geweest!!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » ma 29 jan 2007, 14:38

En wanneer je haar eerst longeert is ze dan nog steeds zo druk?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » ma 29 jan 2007, 14:56

Ach ze blijft druk... Zelf als ik een poos rijd dan blijft ze druk...
Ik heb haar natuurlijk ook nog niet zo lang weer onder het zadel, dus ik heb er wel vertrouwen in.. Het is ook net haar bui. Laatst liep ze bijna vanaf het begin heel ontspannen.. Dat is wel heel fijn..
Ik was ook nog een week ziek geweest, dus misschien nam ze me dat ook nog wel kwalijk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 29 jan 2007, 17:00

En de energie eruit galopperen dat doe ik altijd met Sylvy is wel even rodeo maar dan wordt ze wel moe :j.

Daarna is Sylvy altijd veel meer ontspannen ze moeten het ook wel kwijt kunnen natuurlijk.

Ik weet niet wat voor Tea goed werkt natuurlijk, maar veel succes!!!!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » ma 29 jan 2007, 18:10

Ik ken het probleem. Utinka (fjord van mijn oom, heb ik toendertijd ingereden en doorgereden) was ook altijd zo druk. Inderdaad heel veel naar de ontspanning werken, overgangen rijden stap-draf en weer terug stappen. Veel figuren zodat ze goed op moet letten.
Uiteindelijk heb ik haar een stuk rustiger en meer onder controle gekregen. Toen heb ik haar weer een paar maanden niet gereden en toen ik er daarna op stapte was ze weer zo druk. Ik had haar net weer wat meer ontspannen en toen is ze verkocht helaas.
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Esther

Bericht door Esther » ma 29 jan 2007, 19:46

Ben wel blij te horen dat het bij Utinka werkte, dan weet ik dat ik een beetje het juiste doe.
Dat galopperen zou wel werken, maar ik moet ook rekening houden met Tea's drachtigheid. Daarbij ben ik ook bang dat ze dan nog gekker wordt en ik wil niet de overhand verliezen, dan weet ze dat ik het niet zo goed aankan, ik zit ook met mijn CVS, wat het niet makkelijker maakt.
Ik houd het liever veilig. Het draven werkt vaak wel goed om haar wat meer ontspannen te krijgen, dus daar houd ik het nu maar bij, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 30 jan 2007, 09:20

Het werkt ook helemaal niet denderend als je je paard eerst longeert om haar moe te krijgen en dan er zelf op kruipt.
Ze krijgen een steeds betere conditie en dan pak je het probleem niet aan.
Juist heel goed dat je stapt en draaft. Maar dat je een galopje vroeg is dan natuurlijk ook niet erg! Zo'n fout is het niet hoor :D
Als je nu weer terug gaat naar de basis, veel overgangen maken, vooral met stap -halthouden, draf-stap dan gaat het steeds beter!

Ik heb ook zo'n hete donder onder mijn kont gehad en dit was het enige waarmee ze rustig werd! (En mijn eerste lessen met haar waren alleen: stap - halthouden). Zeker als ze jong is, kun je haar op die manier leren rustig te blijven en kun je goed aanleren om met je zit terug te werken!
Esther

Bericht door Esther » di 30 jan 2007, 17:40

Met mijn zit werken zal ook wel beter gaan als ik de barefoot onder mijn kont heb..
Ze reageert er goed op, maar door omstandigheden kan ik hem even niet gebruiken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie