Spannend..!!! (Edit 1e post)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Sabbel

Spannend..!!! (Edit 1e post)

Bericht door Sabbel » wo 24 jan 2007, 14:03

Ik wordt er nu al helemaal nerveus van, Arin wordt maandag ochtend gecastreerd. We moeten om 09.30 op de 'faculteit van Utrecht' zijn en hij wordt dan liggend onder narcose gecastreerd. Arme Arin... :(:)

Hij is nog niet gecastreerd. :\

We zijn vanochtend in alle vroegte vertrokken richting het parade paardje. Helaas wat verlaat door files, Arin daar opgepikt en nog even met Anja, stalhouder, gekletst. Arin kwam meteen al naar ons toe, en kwam in 1 keer heel braaf mee de trailer in.
Toen onderweg naar Utrecht, uiteraard weer in de file gestaan, erg druk onderweg, en iets verlaat kwamen we op de faculteit aan. Arin was erg nerveus van de reis en werkelijk zeik nat van het zweet, ook rond zijn oogjes het was een heel zielig gezicht, net of hij had gehuild. :(:)
Hij moest nog even wachten in de trailer, en na een kwartiertje mocht hij er eindelijk uit. Ook uit de trailer ging perfect, hij liep er zelf heel beheerst uit *trots*. Even een kletspraatje met de da, de nodige dingen door genomen, stukje gedraaft heen en terug, en toen mocht hij naar stal.
Hij zal waarschijnlijk morgen, of anders overmorgen geholpen worden. In eerste instantie zou hij vandaag meteen geholpen worden, maar ik vind het wel fijn dat hij nu even kan wennen waar hij nu staat en straks rustig de 'operatie' in kan gaan.
Hij staat in een mega box, waar hij meteen al een hap van het zaagsel nam. :D We hebben nog even met hem geknuffeld en toen hebben we hem achter gelaten. De dierenarts belt meteen na de castratie, dus we moeten maar even rustig afwachten. Als alles goed gaat mag hij wel na een paar dagen al naar huis. Hopelijk wordt hij niet ziek, want er heerste nu wel een virus op de kliniek. We wachten in spanning af....!
Laatst gewijzigd door Sabbel op ma 29 jan 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Abe_

Bericht door Abe_ » wo 24 jan 2007, 14:42

spannend...het zal vast goed gaan.Hoelang blijft hij daar dan?
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 24 jan 2007, 14:49

Oh bah, ik weet nog goed dat Aike ook gecastreerd werd, pfff drama vond ik dat, stond lekker mee te janken toen ie daar zo hulpeloos lag, bah vind dat allemaal vervelende dingen altijd, succes ermee en sterkte voor Arin, knuffel hem maar flink daarna.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Esther

Bericht door Esther » wo 24 jan 2007, 14:51

Wow, je bent 1 dag niet op het forum!!
Lijkt me ook wel erg spannend hoor, je kleine ventje..
Alles gaat vast helemaal goed komen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 24 jan 2007, 15:01

goed van jullie hoor, zal vast goed komen, Haakon is ook liggend onder narcose geholpen (in de binnenbak), veel succes voor je ventje en voor jullie zelf natuurlijk ook.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
claudia

Bericht door claudia » wo 24 jan 2007, 15:09

dat gaat helemaal goed komen. Wat ik altijd een beetje zielig vind is dat ze gaan staan. ze staan dan zo lekker te wankelen. Maar heel veel succes en sterkte maandag.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 24 jan 2007, 16:24

Bedankt voor de de positieve berichtjes! We brengen hem dus maandag weg, hij wordt dan waarschijnlijk meteen geholpen, en dan mag hij nog een weekje blijven logeren. Ik vind het wel een gerustellend gevoel dat hij iig in goede handen is, ook wat de nazorg betreft. Heb geen idee of we erbij mogen zijn oid, maar ik denk dat we meteen naar huis gaan als hij er is. Het lijkt me idd een heel zielig gezicht allemaal, en we kunnen dan toch niets voor hem doen.
Ik zie er ook wel erg tegenop, maar het moet toch echt gebeuren. Ben blij als alles goed en voorbij is. :j

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 24 jan 2007, 16:54

Idd erg spannend!

Ik kijk niet echt uit naar de tijd dat het hier moet gebeuren :n

Veel succes met de zenuwen enz :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
maroes

Bericht door maroes » wo 24 jan 2007, 20:07

Succes maandag.
Spannend hoor.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 24 jan 2007, 20:41

Agossie...

Zowel Rosco als Cratos zijn gewoon staand gecastreerd met een verdoving. Niks narcose en daarna de wei op. Rosco stond na 5 minuten al weer gras te eten :D
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 24 jan 2007, 21:01

Ik was in eerste instantie ook wel een beetje bang voor de narcose, maar het kan haast niet anders. Om nou te wachten tot het goed, droog weer wordt. Je weet het nooit hier met het weer. En ach we kunnen het maar achter de rug hebben, ik vind het zelf wel gerustellend dat hij straks omringt wordt door mensen die er veel verstand van hebben! Was het maar vast dinsdag. :D

Afbeelding
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 24 jan 2007, 21:26

He wat spannend! Maar dat gaat inderdaad helemaal goed komen :j. Succes!
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 25 jan 2007, 02:10

geloof mij, je wilt echt niet kijken, wij hadden toen alles gefilmd, henry liep leuk met camera rond en ik had zo iets van; even kijken, nou toen hij dus ging liggen had ik al zoiets van ; ach gossie, maar toen kwam het; ik moest assisteren, scheet bagger joh, heb henry toen ook maar gezegd die camera uit te zetten, en je wilt niet weten met wat ik 15 min later in mijn handen stond.............. :r
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 25 jan 2007, 07:48

ach sterkte! en ik zou maar zo denken... het is gelukkig een operatie die heelvaak wordt uitgevoerd.... dat geeft mij tenminste altijd een veiliger gevoel dan dat ze iets voor de 3e keer moeten doen ofzo!
Succes!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 25 jan 2007, 08:20

Carolinef schreef:geloof mij, je wilt echt niet kijken, wij hadden toen alles gefilmd, henry liep leuk met camera rond en ik had zo iets van; even kijken, nou toen hij dus ging liggen had ik al zoiets van ; ach gossie, maar toen kwam het; ik moest assisteren, scheet bagger joh, heb henry toen ook maar gezegd die camera uit te zetten, en je wilt niet weten met wat ik 15 min later in mijn handen stond.............. :r
Ik heb zowel bij Rosco als Cratos wel gekeken. Van Rosco staat het inderdaad ook op video ik vond het wel interessant eerlijk gezegd. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik wel goed tegen dat soort dingen kan. Heb ooit op school wel eens een konijn moeten ontleden en biggetjes gecastreerd (niet dat dat laatste zo bijzonder is trouwens als je goed snijd komt er niet eens bloed aan te pas). Ik wil juist wel altijd alles zien maar dat is per persoon natuurlijk verschillend :D .
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Hilde

Bericht door Hilde » do 25 jan 2007, 08:27

Agossie,kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!
Was bij mij ook een jaar of 3 geleden met zaffier.
Je zal zien dat het meevalt.........
Ik heb geholpen met de casteratie (ook liggend in de wei onder narcose) heb foto's gemaakt en uiteindelijk zijn balletjes begraven!
Ik vondt het erg ''mooi'' om mee te kunnen maken van je paardje.
Veel suc6 hoor!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » do 25 jan 2007, 10:49

Zaffier werd staand gecastreerd en ik heb de da meegeholpen door zijn staart hoog te houden. Ik vond het eigenlijk wel meevallen, hij heeft daarna nergens last van gehad en liep een paar uur later weer vrolijk rond.
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » do 25 jan 2007, 11:00

Marijke&Rosco schreef:Agossie...

Zowel Rosco als Cratos zijn gewoon staand gecastreerd met een verdoving. Niks narcose en daarna de wei op. Rosco stond na 5 minuten al weer gras te eten :D
Whaha ik wilde het net gaan typen !

Hier werden ze gewoon staand gecasteerd, poot omhoog en snijden maar ! :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
ulljon

Bericht door ulljon » do 25 jan 2007, 11:12

Heel veel sterkte voor Arin, en voor jullie ook natuurlijk. Ik dacht trouwens dat jullie hem wilden laten uitgroeien en daarna nog eens naar de HK wilden gaan.
Nou succes maandag dan maar
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Sabbel

Bericht door Sabbel » do 25 jan 2007, 11:56

Bedankt voor de lieve berichtjes, doet een mens goed. :D Ik wil er zoiezo niet bij zijn, kan niet zo goed tegen bloed. Misschien dat we nog wachten tot hij klaar is. Het is idd een operatie die vaak wordt uitgevoerd, na Arin staat er meteen nog een castratie op de agenda.
We hebben er over nagedcht om nog eens met hem naar de hengstenkeuring te gaan. Maar we hebben hem gekocht als recreatie pony dus is een ruin wat handiger. :+

Afbeelding
Plaats reactie