Mijn testbarefoot is er..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Mijn testbarefoot is er..

Bericht door Esther » di 09 jan 2007, 16:17

Gisteravond hebben mijn vader en ik het testzadel opgehaald uit Beilen. Ik wilde hem graag ophalen omdat ik dan ook nog vragen kon stellen en er goed uitgelegd kon worden hoe het moest liggen e.d. En hij had nog andere modellen die hij even kon laten zien.

Vanmiddag heb ik hem dus uitgeprobeerd. Dus ik borstelen, opzadelen en gaan met de banaan, dacht ik..
Het waaide behoorlijk en omdat er nog veel plastic en bouwmaterialen zijn vond Tea het al erg spannend.
Toen ik op wilde stijgen, wat altijd moeizaam gaat door mijn CVS en het feit dat Tea gaat lopen als ik afzet, daar moeten we nog even aan werken, schoof het zadel helemaal naar links en de fenders bleken veel te lang, ik kon mezelf er nog net opwerken en Tea begon door de harde wind en de geluiden behoorlijk te dribbelen. Dus ik haar rustig gestapt en ben weer afgestapt om het zadel goed te leggen.

Toen kwam gelukkig een vriendin, waarmee ik had afgesproken en zij kon mij dus wel even helpen. Eerst de beugels maar even een stukje korter gemaakt, zadel goed gedaan en poging twee. Wendy ging aan de andere beugel hangen en Tea bleef deze keer braaf staan en dus zat ik er eindelijk op..
Wat een zalig gevoel!! Oh wat zit dat heerlijk.. Je voelt het paard haar rug en voelt haar veel beter aan, was in dit geval wel handig want ze was behoorlijk gespannen..
Aan de ene kant van de bak was het goed rijden, maar de andere kant, daar wilde ze niet heen!! Daar zat ook een boel plastic, de wind rolde onder de golfplaten door en andere dingen bonkten in de wind.. We reden dapper door en plotseling schalde er wel een erg harde dreun en Tea maakt een galoppirouette en stond zo weer vooraan in de bak.. En wonderbaarlijk, ik zat als een huis!! Goede test dus.. Zo hebben we nog meer zeer indrukkewende staaltjes dressuurkunst uitgevoerd en nog een paar sliding stops e.d. en ik zat muurvast!!!
Het zadel schoof niet, al hebben we het bij stappen gehouden, en de galopsprongen die ze zelf maakt dus.. Dus een echt goed oordeel kan ik nog niet geven, maar het voelt veelbelovend.

Wendy er nog even mee gereden en die vond het ook heel lekker zitten en ze vond ook dat hij erg mooi stond op Tea, robuust zadel met een robuust paard.

Tot nu ben ik dus wel tevreden.. Overmorgen weer proberen.. Morgen moet ik werken en gaat ze in de stapmolen, wat ze ook heel goed oppikt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 09 jan 2007, 17:08

Hier waaide het ook zo verschrikkelijk.... Maar niet echt koud gelukkig.
Wat super dat je zo lekker zit :j En dat je na al die capriolen nog steeds zo goed zat, dat beloofd goeds ;)
nina1993

Bericht door nina1993 » di 09 jan 2007, 17:26

Fijn he? Ik zou nooit meer terug willen. Ben benieuwd hoe lang jij er voor nodig hebt om nooit meer af te willen stappen :D
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Viv

Bericht door Viv » di 09 jan 2007, 17:36

YYEEEHHHH weer een fan erbij!!!
Tipje: gewoon een krukje neerzetten met opstijgen das veel lekkerder.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 09 jan 2007, 17:39

Wat leuk dat die zo bevalt *o/*

Dat van het paard beter aanvoelen heb ik van de week maar weer eens ondervonden... ik ging even op Ines der wintec zitten en ik had gelijk zo het gevoel: Hoe kon ik hier ooit lekker op zitten? :? Ik had echt het gevoel dat ik heel weinig contact had met het paard...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 09 jan 2007, 18:40

Ik wilde ook al zeggen, op je stal word alles nieuw gemaakt. Wees brutaal en vraag of ze van een paar stukken hout een opstapkruk kunnen maken. Dit hebben wij ook op stal, deze is 2 treden en de bovenste tree is even hoog als mijn stijgbeugel, erg handig en ook fijn voor de rug van het paard :D

En heerlijk he een Barefoot :D Ik kan ook echt niet meer zonder. Echter die fenders heb ik een hekel een en ik rijd gewoon met engelse beugelriemen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 10 jan 2007, 07:17

ik zou mn BF ook niet meer willen missen!
opstappen doe ik ook et trapje,zoiezo voor mijn bekken,maar is ook veel beter voor zadel en paardenrug.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Suzanna

Bericht door Suzanna » wo 10 jan 2007, 14:40

Ik vond een goert(ijslanderzadel) altijd heerlijk zitten, maar toen ik eerst op de Barefoot reed, en toen weer op een Goertz dacht ik: hoe heb ik dit ooit fijn kunnen vinden :o

Een trapje is idd wel handig, want met opstijgen is de kans op schuiven groot.
Odinn is een toppaard!!
Esther

Bericht door Esther » wo 10 jan 2007, 17:06

Oeh, dat is een goed idee van dat opstapje, dat ga ik zeker voorstellen!!

De fenders vind ik zalig zitten, niet meer dat gevoel van die stijgbeugelriemen, heerlijk, daar had ik ook wel last van..

Ik ga morgen lekker weer testen, al gaat het dan nog harder stormen heb ik gehoord..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
anika

Bericht door anika » wo 10 jan 2007, 17:07

Super! :D

Hihi, van dat schuiven had ik in het begin ook veel last. Daarom klom ik ook eerst op een stoel :+ Nu word ik steeds iets leniger dus kan het zonder opstapje.

Enjoy!
Murphy :+: Ysha
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 10 jan 2007, 17:37

Heerlijk hè? Welk type heb je? Overigens schuift RB's barefoot helemaal niet als ik opstijg.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 10 jan 2007, 18:11

Nina's barefoot schuift ook bij het opstijgen, maar dat deed het andere zadel ook. Ze blaast zich gewoon te bol op. Ik heb dan ook geleerd om de achterkant van het zadel te pakken en niet de voorkant, maar de manen :D
Kunnen jullie trouwens aansingelen vanuit het zadel? Mij lukt dat niet, maar als het jullie lukt moet ik maar iets leniger worden.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 11 jan 2007, 05:41

Nee dat lukt mij echt niet hoor. Dan ga ik er altijd weer even af. Want dat heb ik wel met dit zadel dat ik na 10 minuten rijden nog even aan moet singelen iets wat ik met mijn dressuur niet hoef.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Viv

Bericht door Viv » do 11 jan 2007, 07:04

Ik kan gewoon met mn cheyenne en arizona vanuit het zadel aansingelen, no problem.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 11 jan 2007, 10:02

Ik heb de cheyenne.
Ik ben ook niet echt lenig en mijn benen willen gewoon bijna nooit meewerken door mijn ziekte, ik kan echt heel slecht opstijgen, net als beenhulpen geven, gaat soms ook heel moeizaam..

Hihi, maar volgens mij lazer ik eraf als ik zelf ga aansingelen, maar met deze storm ga ik dat sowieso niet proberen, dan is ze veel te druk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 11 jan 2007, 12:19

Klinkt goed, dat zadel! Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven en dat het goed bevalt!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Charret

Bericht door Charret » vr 12 jan 2007, 08:19

Ik krijg hem als het goed is over een paar weekjes. 4 wkn geleden was de wachttijd 6 wkn dus wie weet. Ben wel erg benieuwd want tot nu toe ben ik nog lang niet over de streep :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 12 jan 2007, 17:39

Had niks geen ervaring met de barefoot, verder ook nooit over nagedacht, maar toen Esther begon dacht ik: Ach open staan voor iets kan altijd.

Nou vandaag voor het eerst in mn leven geprobeerd, zowel op Tea als op Anton en maar 1 woord: ge-wel-dig! Ik ga sparen :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » vr 12 jan 2007, 17:55

Jaaa, Annabel is ook om!!
Het beviel wel goed, vooral op Anton kon ze verschil merken, fijn toch!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Heranda

Bericht door Heranda » zo 14 jan 2007, 06:01

Leuk, nog een barefoot fan erbij :D

Die van mij is er nog steeds niet (ik kan gewoon niet sparen).
Maar in 2007 komt ie er hoor O:) (mijn goede voornemen)
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Plaats reactie