Gaaaaf, Nisko filmpjes!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Annemarie

Gaaaaf, Nisko filmpjes!

Bericht door Annemarie » ma 08 jan 2007, 10:01

Afgelopen donderdag zijn filmpjes van mij en Nisko in actie gemaakt. Ik vind het zooo onwijs te gek gaaf om mezelf en Nisko in beweging te zien. Alleen als ik mijn eigen rijden dan eens ga analyseren :( . Valt nog niet mee :n .

Afgelopen donderdag was goede vriendin bij mij op bezoek. Ze heeft zelf een Fell-pony en af en toe doen we dagje hier en dagje daar en rijden we om beurten op de betreffende poony. Maar deze zomer reis ik aangezien ik nu een trailer heb, een keertje MET Nisko die kant op. Anyway, donderdagmiddag was Nisko de pineut }> .
Ik had haar eerst ff losgewerkt. Ze was weinig voorwaarts (filmpjes 1 tot en met 3), maar ze is een dieseltje en moest echt ff op gang komen. FIlmpje 4 is galopje. Tussen filmpjes 4 en 5 reed Josefien. Daarvan later foto's. En filmpjes 5 en 6 zijn van het springen. Geloof dat Nisko al in geen tijden een hindernis had gezien. Had ik ook bewust niet gedaan ivm de voeten. Maar aangezien DA zei dat ik naar Nisko moet kijken en moet aanvoelen wat goed gaat, klein hindernisje neergezet. En uiteraard was poownie enthousiast als altijd :D .

Stomme is nu alleen dat Josefien wel filmpjes van mij heeft, maar ik niet van haar }-o . Uhm, volgende keer film ik ook Josefien, maar ik heb wel leuke foto's, komen in volgende topic.

Hier dan de filmpjes
1. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8779&hl=nl

2. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8542&hl=nl

3. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2878&hl=nl

Hophophop, Nisko in galop. :D Jammer dat ik hier mijn been naar buiten draai, verder ziet het er beter uit dan ik dacht (galop is niet mijn sterkste punt)
4. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1105&hl=nl

Klein kruisje springen. Maar hoe ik zelf zit OMG :o . Ik snap nu wat juffie bedoelde met de zin, Nisko moet in galop, jij niet. Ik zit alsof ik haar in galop wil duwen, aaaargh. Dit heb ik mezelf helaas wat aangeleerd omdat Nisko moeilijk aansprong :( .
5. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1111&hl=nl

Rechte hindernis.
6. http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2857&hl=nl

Wat mijzelf nog opviel. Nisko d'r hoofd is nogal beweeglijk. Ligt dat nu aan mij of doet ze dat nu zelf, kan d'r niet helemaal achter komen :? . En tips om de houding te verbeteren? Ik vind die zelf niet echt je dat, maar gek gennoeg weet ik ook niet prcies wat ik nu zou kunnen/moeten veranderen? :wave:
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ydel

Bericht door Ydel » ma 08 jan 2007, 10:49

leuke filmpjes hoor Annemarie!!
ik vind het er best aardig uitzien!
en Nis loopt lekker ontspannen, dat is het belangrijkste joh!!

enneh, kan niet wachten tot ik die kant uit kom :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Marin&Nimpfie!

Bericht door Marin&Nimpfie! » ma 08 jan 2007, 12:34

Het viel mij ook op bij het derde filmpje dat zij met haar hoofd schud.. ik kan de oorzaak niet echt zien doordat het filmpje nog al hakkerig is..
Verder vind ik dat jij er vrij gespannen uitziet doordat je zo strak recht zit.. misschien iets losser in je schouders.
Nimroy + 04-06-2009
B.B. King!
Fello!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 09 jan 2007, 06:26

Ja, dat met het hoofd bewegen lijkt nogal gek. Bij mij ziet het filmpje er niet echt hakkerig uit, maar toch is het ook voor mij lastig te zien waardoor het nu komt. Misschien heeft het er wat mee te maken dat Nisko wat vasthoudt op rechts?? :?
Ik heb van de zomer eens van iemand anders les gehad en die zei ook een aantal keren dat ik meer ontspannen moest gaan zitten. Alleen had ik het idee dat ik dat wel deed en toch vind ik het op de filmpjes ook wel wat geforceerd overkomen moet ik zeggen. Van haar moest ik wat meer inzakken, maar voor mijn gevoel zit ik dan als een zoutzak 8)7 . Misschien zou ik dat eens op de foto moeten hebben. Kna ik zien of dat zo is of niet.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Marin&Nimpfie!

Bericht door Marin&Nimpfie! » di 09 jan 2007, 13:39

Annemarie schreef: Van haar moest ik wat meer inzakken, maar voor mijn gevoel zit ik dan als een zoutzak
En dan zit je waarschijnlijk JUIST goed..
Ik zat te ver achterover..
Ik moest dus voor mijn gevoel voorover gaan zitten.. op mn d**s...
Dan denk jij.. ja hoor hoe kan ik nou recht zitten!
Maar dan zit je dus juist recht!

Je zou idd een keer als een zoutzak ( voor jou gevoel ) moeten gaan zitten en dat op foto zetten.. dan het verschil kijken! :D
Nimroy + 04-06-2009
B.B. King!
Fello!!
Suzanna

Bericht door Suzanna » di 09 jan 2007, 18:06

Het ziet er best goed uit hoor :j

Wat mij wel opvalt is dat Nisko erg kort stapt, draaft en galoppeert. Ook valt ie in galop over de schouder.

Over je houding: wat meer schouders naar achter en tenen naar binnen(geldt al1 voor de galop) want bij de andere gangen doe je het wel goed.
Odinn is een toppaard!!
Charret

Bericht door Charret » di 09 jan 2007, 22:21

Het zit altijd in me hoofd dat Nisko een ruin is.. Zo stom.

Je houding is wat stram, je tenen en je handen. Maar dat zijn allemaal punten waar goed aan te werken is hoor. Zelf vind ik Nisko niet lekker voorwaarts lopen, springen doet ze wel leuk zeg!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 10 jan 2007, 05:51

Charret schreef:Het zit altijd in me hoofd dat Nisko een ruin is.. Zo stom.

Je houding is wat stram, je tenen en je handen. Maar dat zijn allemaal punten waar goed aan te werken is hoor. Zelf vind ik Nisko niet lekker voorwaarts lopen, springen doet ze wel leuk zeg!
Het klopt dat ze in het begin nul voorwaarts was. De eerste 4 filmpjes zijn van toen ik haar net los reed. Na het galopfilmpje (4) ging mijn vriendin rijden en toen kwam Nisko echt wat op gang. Dat heb ik dan helaas weer niet gefilmd 8)7 . Meestal is ze ook een stuk voorwaartser, maar ze moest ff warmdieselen denk ik.
Nisko is altijd al een ethousiast springer geweest :D .
Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 10 jan 2007, 13:31

hey
ik vind nogsteeds die manen van Nisko geweldig. en op buitenrit wou die ook veel harder. :~ maar zijn meerdere diesels hoor ulis is de eerste paar honderd meter ook niet vooruit te branden.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 12 jan 2007, 07:24

Brittlover schreef:hey
ik vind nogsteeds die manen van Nisko geweldig. en op buitenrit wou die ook veel harder. :~ maar zijn meerdere diesels hoor ulis is de eerste paar honderd meter ook niet vooruit te branden.
Ja, Nisko is buiten aardig vlugger bij tijd en wijle :roll: . En een beetje wild de laatste tijd, zondag landde ik bij een Spaanse zijsprong bijna in de modderige grasberm }> .

Niemand verder nog tips voor een betere houding etc? :\
Leentje

Bericht door Leentje » vr 12 jan 2007, 07:37

ik vind het wel een mooie rustige indruk geven.
je handen zouden iets meer rechtop mogen,en mee mogen veren.
en je benen mischien iets langer.
maar over het algemeen heel ontspannen,een mischien wel iets te " brave" indruk,als het een proefje zou zijn.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Charret

Bericht door Charret » vr 12 jan 2007, 08:42

Annemarie schreef:
Charret schreef:Het zit altijd in me hoofd dat Nisko een ruin is.. Zo stom.

Het klopt dat ze in het begin nul voorwaarts was. De eerste 4 filmpjes zijn van toen ik haar net los reed. Na het galopfilmpje (4) ging mijn vriendin rijden en toen kwam Nisko echt wat op gang. Dat heb ik dan helaas weer niet gefilmd 8)7 . Meestal is ze ook een stuk voorwaartser, maar ze moest ff warmdieselen denk ik.
Nisko is altijd al een ethousiast springer geweest :D .
Het zijn toch altijd moment opnamen. Spring je ook wel eens een wedstrijdje met d'r?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie