Trots.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lindatjuhhh
Contacteer:

Trots.....

Bericht door Lindatjuhhh » zo 07 jan 2007, 17:46

Ik ben vreselijk trots op mezelf *o/* Ik heb eindelijk weer eens op Saphyra gereden!!!!

Zoals jullie weten heb ik al een eeuwigheid niet meer gereden. In het voorjaar was ik weer begonnen na de zwangerschap en het ontzwangeren. Maar ik was bang en dat kwam het rijden niet ten goede.
Saphyra is nooit echt makkelijk geweest, maar eigenlijk had ik daar nooit zo'n problemen mee. Maar nadat ik zolang niet gereden had zag ik allerlei doemscennario's voor ogen van een wild bokkend paard. Omdat ik zo bang was, ging Saphyra zich dan ook nogal misdragen. Ik had helaas ook niet de tijd om haar elke dag te rijden zodat ik even een week of 2 door de zure appel heen kon bijten. Ik besloot haar nog maar een tijdje op de wei te zetten en dan in m'n vakantie elke dag met haar aan de slag te gaan. Helaas werd ze in mijn vakantie kreupel en vlak daarna begon de pijn in mijn hand. Weer geen rijden dus.
Nu ben ik samen met m'n verzorgster een maand geleden weer begonnen met conditie opbouwen en longeren.
De pijn in m'n hand is de laatste 2 weken wat minder en vandaag heb ik in een opwelling besloten dat het eens tijd was om op haar te gaan zitten.
Ik heb haar eerst gelongeerd en gevraagd of een stalgenoot haar eens even kon uitproberen zodat ik kon zien wat ze deed. Na 5 minuten ben ik zelf weer opgestapt. Ik was nogal gespannen en prompt begon Saphyra door de bak heen te racen.
Ik heb mezelf ingeprent dat ik me wat meer moest ontspannen en dat ik niet zo bang moest zijn. Dat hielp want ze was enorm braaf.
Ik ben zo trots dat ik weer eens de stoute schoenen aan heb durven doen.
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 07 jan 2007, 18:06

Hé Linda, wat hartstikke goed meid! Komt best goed met Saphyra en jou, gewoon de tijd nemen, hoor! Wel lekker he zo'n verzorgster erbij, dan sta je er ook niet alleen voor. Veel plezier weer met rijden toegewenst! *o/*
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 07 jan 2007, 18:22

Wat goed van je Lin!! En nu doorzetten. Hopelijk zien we snel weer rij-foto's van jullie hier :j
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Esther

Bericht door Esther » zo 07 jan 2007, 18:57

He, wat goed zeg.. Ik weet wat het is om bang op een pard te stappen en dat is heel moeilijk, vooral omdat die paarden dat donders goed doorhebben..
Ik wens je heel veel succes de volgende keer en hoop dat je de trend vast kan houden!!!
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Julie
Contacteer:

Bericht door Julie » zo 07 jan 2007, 19:00

Wat fijn voor je zeg dat het nu wel weer wat beter gaat! Maar vervelend van je hand zeg! Hopelijk gaat t steeds beter!:) Succes!
! *Live for the moment* ! B + 10!
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » zo 07 jan 2007, 19:24

Lekker hee :D Gewoon rustig de tijd nemen, dan komt het vanzelf goed!
claudia

Bericht door claudia » zo 07 jan 2007, 19:40

Hee, wat goed.
Probeer dit nu even een paar dagen vol te houden en dan komt het weer helemaal goed met jullie.
Het goede begin is nu gemaakt en niet opgeven.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
fjordido

Bericht door fjordido » zo 07 jan 2007, 19:47

goed van je zeg. lijkt mij ook heel eng om na zo'n lange tijd er weer op te stappen.
Het begin is er nu ben je over die drempel heen!!
Leentje

Bericht door Leentje » ma 08 jan 2007, 06:27

wat goed meid!!
nu volhouden he!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 08 jan 2007, 14:52

goed van je hoor en het klint cliche maar als je zelf kinderen hebt zie je overal de gevaren in, zkeer met rijden, denk dat er nog wel meer zijn die dat zo ervaren, lekker op je eigen tempo met een goed gevoel door gaan en dan lukt het je zeker wel, succes
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Vera

Bericht door Vera » ma 08 jan 2007, 17:03

knap van je hoor!
nu volhouden dan komt het helemaal goed!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 08 jan 2007, 17:19

Hartstikke goed van je! Inderdaad even doorzetten en dan kun je weer heerlijk van je meisje genieten :D Super!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » di 09 jan 2007, 19:05

Bedankt voor jullie reacties.
Het is alleen zo vreemd, ik bedoel ik draai al jaren mee op FW, zit al sinds m'n 9e op paardrijden, reed vroeger op de gekste paarden, was nergens bang voor, heb Saphyra al bijna 3 jaar en zit dan nu midden in een fase waarin ik bang ben om te rijden.
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » di 09 jan 2007, 22:25

Moet vast een super goed gevoel zijn geweest om weer op de rug van je meissie te stapen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 10 jan 2007, 07:51

Hey Lin, we worden allemaal ouder. En wat Caroline ook al zei, door die kleine verandert er echt wel wat in je koppie hoor! Maar nu even doorzetten zodat je het vertrouwen weer terug hebt en het komt allemaal goed ;-)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 10 jan 2007, 08:56

Hoi Linda, lekker hoor dat je weer hebt gereden op Saphyra, nu lekker opbouwen, dan komt het helemaal goed. En kunnen jullie weer heerlijk van elkaar genieten.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
anika

Bericht door anika » wo 10 jan 2007, 17:09

Wat goed!
Iedereen heeft volgens mij wel eens zo'n bange periode.. Dat heeft niks met je rij ervaring te maken.
Wat me wel opviel op mn vorige manege, was dat vooral de moeders snel bang waren. Geen idee waarom. Misschien omdat je dan het gevaar beter ziet? Of dat je geen risico wilt lopen ivm kinderen?

Succes verder +:)+
Murphy :+: Ysha
Plaats reactie