Yakay begint het nieuwe jaar slecht. Update positief !!!
Yakay begint het nieuwe jaar slecht. Update positief !!!
Kom ik zaterdag op de manege. Krijg ik te horen 'nou jij weet ook wel wanneer je aan komt'. Blijkt dat Yakay helemaal verstrijfd met zijn benen in zijn stal lag te kreunen en niet meer op wou staan. Ze hebben hem met 4 man rechtop gezet. En voor zo ver ik begrepen heb er zo ongeveer zijn benen onder moeten zetten want hij deed echt niks meer. Nu loop hij dus ook al sinds zaterdag kreupel. Hoe lang kan zo iets duren van vast liggen. Tenminste ik denk dat ie vast gelegen heeft. Hebben jullie misschien andere ideeen over waarom hij zo deed of wat er anders aan de hand had kunnen zijn? Hebben jullie ooit zoiets mee gemaakt??
Laatst gewijzigd door maartje87 op di 16 jan 2007, 15:34, 3 keer totaal gewijzigd.
mijn idee!yvette schreef:Wat zei de dierenarts?
vat uit je bericht op dat er nog geen Da bij geweest is, zou dat (als dat zo is) dus maar gelijk even laten komen, kunnen die een diagnose stellen
verveledn begin zeg van je nieuwe jaar!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Als ie inderdaad vast heeft gelegen dan kan ie best flink stijf zijn. Als ie na een paar uurtjes weer normaal kan staan en wat wandelen zou ik zelf eerst even afwachten. Is dat niet zo dan inderdaad DA erbij halen.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Als ie inderdaad vast heeft gelegen dan kan ie best flink stijf zijn. Als ie na een paar uurtjes weer normaal kan staan en wat wandelen zou ik zelf eerst even afwachten. Is dat niet zo dan inderdaad DA erbij halen.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

Een half uur na dat hij omhoog is gehaald heb ik met hem gewandeld en hij liep gewoon mee alleen met een been kreupel. Ik heb het er toen op de manege over gehad en die zeiden hij zal wel vast gelegen hebben en paarden geven het na een tijdje proberen op om op te staan. Dus vandaar die benen zo stijf. Het verhaal wat ik daar hoor is ook iedere keer anders en ook van iedereen. De een verteld wij hebben hem op zijn benen moeten zetten en de volgende zegt na dat zijn dekens af waren en met een platte hand op zijn buik te hebben getikt kwam hij gewoon omhoog. Ik heb hem dus niet zien liggen en toen ik kwam at ie gewoon maar hield ie alleen een been wat raar maar na een half uur toen ik met hem ging stappen stond het er al weer normaal onder.
Ik heb de afgelopen dagen hem in stap aan de longeerlijn gehad maar dan wil hij zelf steeds gaan rennen en gaat hij ook steeds draven.Maar ik heb begrepen dat bij bevangen heid een paard juist niet van zijn plek af wil. Dus ik had daar ook nog niet aan gedacht.
Ik heb toen besloten een paar dagen af te wachten en vandaag heeft de hoefsmid gekeken. Die kon niks vinden maar hij is dus nog steeds kreupel. Morgen ga ik dus de dierenarts bellen of die niet kan komen kijken. Want ik weet het niet meer.
Ik heb de afgelopen dagen hem in stap aan de longeerlijn gehad maar dan wil hij zelf steeds gaan rennen en gaat hij ook steeds draven.Maar ik heb begrepen dat bij bevangen heid een paard juist niet van zijn plek af wil. Dus ik had daar ook nog niet aan gedacht.
Ik heb toen besloten een paar dagen af te wachten en vandaag heeft de hoefsmid gekeken. Die kon niks vinden maar hij is dus nog steeds kreupel. Morgen ga ik dus de dierenarts bellen of die niet kan komen kijken. Want ik weet het niet meer.
Oh hij heeft een deken op, tja als hij daarna weer alles naar behoren doet en ook wil rennen etc, dan is het natuurlijk wel mogelijk dat hij met zn been achter een singel is blijven haken (dus dan handig om de singels strakker te doen, zodat dit niet meer kan).
Moet ik er wel bij vermelden: Wat heb je dan een extreem onwijs relaxt dier dat hij blijft liggen ipv die singel/deken aan gort trapt. (lijkt iwan wel die vast staat in een landbouwwerktuig
)
Moet ik er wel bij vermelden: Wat heb je dan een extreem onwijs relaxt dier dat hij blijft liggen ipv die singel/deken aan gort trapt. (lijkt iwan wel die vast staat in een landbouwwerktuig

Geluk is de vrucht van intens werk
Dat hoeft dus niet hoor. Maar als ik nu lees dat hij wel nog vrij actief is maar kreupel dan kan het idd stijfheid zijn geweest en dattie wat verrekt heeft.maartje87 schreef:.Maar ik heb begrepen dat bij bevangen heid een paard juist niet van zijn plek af wil. Dus ik had daar ook nog niet aan gedacht.
Ik zou iig toch de VA laten kijken zodat je hem de beste en tijdige behandeling kan geven.
Sterkte.
update
Vandaag is de dierenarts geweest
. DIe heeft mij zojuist op gebeld. Dat hij naar hem heeft gekeken, en alle andere gebeurtenissen ook mee genomen (anderhalf jaar geleden liep hij op het zelfde been kreupel, veel liggen, moeilijk opstaan, linker achterbeen als hij uit zijn stal komt uitstrekken), verwacht dat er iets niet goed is met zijn heupgewricht links achter. Hij verwacht ook dat hij niet meer te behandelen is. Hij zou nog ontstekingsremmers kunnen proberen en ik kan een scintigrafie laten maken (a 1000 euro). ALs dat nou iets zou opleveren wil ik dat best doen maar hij verwacht van niet. Sorry als dit verhaal heel warrig is maar ik kan niks anders dan huilen. Ik moet er ook nog goed over nadenken. Hij heeft vandaag aan zijn heup getrokken en re achter trekt hij terug van de pijn maar links achter kan hij van de pijn waarscheinlijk niet terug trekken.

jeetje. Dus zoals ik het nu even begrijp is hij zogezegd onbehandelbaar en dus niet meer beter te maken? Dat is nogal een constatering zeg! Kan me goed voorstellen dat je je wild geschrokken bent.
misshcien is het een idee om eerst nog een andere Da te laten kijken, dat is natuurlijk een stuk goedkoper dan zo grafie ding. Misshcien hebben die er toch een andere opvatting over.
sterkte ermee meissie!
misshcien is het een idee om eerst nog een andere Da te laten kijken, dat is natuurlijk een stuk goedkoper dan zo grafie ding. Misshcien hebben die er toch een andere opvatting over.
sterkte ermee meissie!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
He bah dat is inderdaad geen leuk verhaal. Kan me voorstellen dat je er behoolijk van ondersteboven bent. Ik zou inderdaad nog even een second opinion laten doen...Vind het eigenlijk ook wel vreemd dat die DA aan de buitenkant al kan constateren dat er waarschijnlijk niets meer aan te doen is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik persoonlijk zou me bij een diagnose op deze manier gesteld niet neerleggen ook al zou achteraf blijken dat de DA gelijk had.
Heel veel sterkte voor jou en Yakay uiteraard.
Heel veel sterkte voor jou en Yakay uiteraard.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010