claudia schreef:Ik vind het er mega stoer uitzien.
Maar ik ben zo stom dat ik daar niet helemaal de werking van snap.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf niet met Zortin zo zie rijden.
Ik zou bang zijn dat ik helemaal geen controle meer zou hebben.
Hoe werkt zoiets nou precies?
Hahaha nee hoor Clau je bent niet stom.
Een bosal werkt door de combinatie druk op de neus en het kriebelen van de mecate. Door dat kriebelen leren ze neckreining (sturen door aanraking van de reins/mecate op de hals) wat je later weer nodig hebt als je met 1 hand en shanks (stang) gaat rijden.
Nu rijden we al met shanks en 1 hand maar dat werkt best wel heftig in (superhandig in het bos hoor dat wel

) en ik bereik liever meer met minder. Dus ga weer even stapje terug en ga lekker bitloos de neckreining er goed inbouwen.
vera schreef:ik geloof niet dat zo'n bosal voor vera een goed plan is. in de bak zou nog wel gaan, daar rijd ik ook wel eens met gewoon een halster, maar langs de weg zou ik zeker niet durfen.
die nieuwe is wel mooi hoor. is dat neusriempje nou de hele bosal? hang je die gewoon in je eigen hoofdstel? en begrijp ik het goed dat de teugels mecate heten?
ga je de oude verkopen? het lijkt me wel leuk voor Vlekkie!
Ik ga er ook niet mee naar buiten hoor, Heb daar toch echt een goeie rem nodig af en toe

.
Die rawhide druppel on dr neus is idd de bosal en kan volgens mij aan ieder westernhoofdstel.
De teugels zijn idd de mecate, ik heb er nu katoenen aan hangen maar dat werkt eigenlijk voor geen meter hihihi
Wat ik met mn oude ga doen nog geen idee maar zal aan je denken als ik hem verkoop.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014