Overschrijven op mijn naam

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Jilly

Overschrijven op mijn naam

Bericht door Jilly » ma 25 dec 2006, 15:36

Hayco is een paar weken geleden betaald, ik heb zn boekje enz.. Dus wilde ik lid worden van het stamboek en hem laten overschrijven op mijn naam.
Maar nu had Louis papieren aangekregen over de nieuwe regelingen ivm vervoer. Dat je zoveel uren in binnen- en buitenland mag rijden en enkel nog eigen paarden mag vervoeren.

Maar als ik Hayco dus op mijn naam zet, mag Louis hem ook niet meer vervoeren.
Nu is dat de eerste 3-4 jaar geen probleem, dan hoeft hij nergens mee naartoe, maar dan... Als we over 4 jaar weer naar het NL's jubileum komen zou het wel fijn zijn moest ik met Hayco kunnen komen ipv een paard van Louis, wil ook wel mee kunnen doen aan de activiteiten uitgaande van het stamboek (wedstrijdambities heb ik (nog) niet)

Over 4 jaar ben ik 20, ben ik hopelijk in het bezit van een rijbewijs, in de toekomst zou ik dan ook wel graag mn rijbewijs voor de trailer halen maar da's dan echt voor later. Onze auto wordt wat ouder, staat in de planning om over x jaar een andere te kopen, maar wss niet meer zo'n grote aangezien we die niet meer nodig hebben. Dus zelf kunnen we dan geen trailer gaan trekken.

Moesten we nu toch weer een grote auto kopen willen mijn ouders Hayco best vervoeren, maar de vraag is dus of dat zal kunnen.. En naar dingen zoals jubileum enz, gaat Louis toch standaard naartoe, zou het wel makkelijk zijn moest Hayco gewoon bij hem in de trailer kunnen.

Ik weet dus ook niet in hoeverre zulke dingen gecontroleerd worden, maar voor activiteiten enz gaat het niet over afstanden van 2 km :n

Ik heb dus ook nog geen ervaring met eigen paard hebben ivm stamboek enz, dus zijn er 'nadelen' aan het feit dat Hayco niet op mijn naam zou staan?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
miepie

Bericht door miepie » ma 25 dec 2006, 16:16

Wil je Hayco in het NL stamboek of het Belgische stamboek in laten schrijven?.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 25 dec 2006, 17:01

miepie schreef:Wil je Hayco in het NL stamboek of het Belgische stamboek in laten schrijven?.

Belgisch.
Ik had eerst al geïnformeerd naar het NL's stamboek, omdat de activiteiten enz mij meer aanspreken dan hier, maar dat was niet doenbaar, ik geraak niet aan het DNA van Bidonja, moet Hildar ook nog overnieuw getest worden enz. Dat zou me veel geld en moeite kosten..
Viv

Bericht door Viv » wo 27 dec 2006, 05:02

Wat een rare regeling, zou dat nog maar ff goed navragen. Zou toch vreemd zijn als je alleen je eigen paarden mag vervoeren.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » wo 27 dec 2006, 07:31

ik zou een paard ten aller tijde op mijn eigen naam willen hebben. Of louis iets laten onderteken waarop staat dat je hayco hebt betaald ofzo.

Vind het een vreemde regeling dat wel.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
thorreke

Bericht door thorreke » wo 27 dec 2006, 09:24

Ik zou het ook nogal vreemd vinden (maar dat had ik al gezegd zeker O:) )
Ze heeft idd al een mal gestuurd naar de VLP om eens na te vragen. Hoop ook dat er goed nieuws uitkomt.
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 27 dec 2006, 10:00

Misschien wordt er bedoeldt dat het paard niet vervoerd mag worden zonder paspoort.

Is er geen Productschap of ministerie van Landbouw waarbij je dit kunt navragen?
Vera

Bericht door Vera » wo 27 dec 2006, 14:11

ik vind het ook maar een vreemd verhaal.
Hoe zou het dan met de handelaren moeten. Die zouden dan ook geen paarden meer kunnen ophalen om voor iemand anders te verkopen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
yvette

Bericht door yvette » wo 27 dec 2006, 15:16

Misschien is het gewoon een goedkopere regeling die Louis zelf heeft aangevraagd.
Maar als je je fjord niet ingeschreven hebt bij het stamboek, mag je dan wel aan jubileum-activiteiten van het stamboek meedoen?
Ik zou mijn eigen paard altijd op mijn naam willen hebben...En misschien blijf je niet voor altijd bij Louis staan...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jilly

Bericht door Jilly » wo 27 dec 2006, 16:03

Ja ik weet er dus ook niet meer van dan dat Louis mij verteld heeft... En van de VLP heb ik nog geen antwoord gehad.
yvette schreef:Maar als je je fjord niet ingeschreven hebt bij het stamboek, mag je dan wel aan jubileum-activiteiten van het stamboek meedoen?
Hij is wel ingeschreven, ik heb toch zijn boekje van het stamboek (of is hij dan nog niet ingeschreven? :o? sorry ik ben echt helemaal leek op dit gebied)

Vorig jaar op het NL's jubileum zijn wij met Bidonja en Cilda geweest, maar Louis is wel lid van het stamboek, dus ik weet niet of je mee kan/mag doen als je geen lid bent eigenlijk (zover had ik nog niet nagedacht := )[/code]
yvette

Bericht door yvette » wo 27 dec 2006, 18:11

Als je een paspoort van het Belgische stamboek hebt, dan is hij wel ingeschreven ja :D
Ik meende me alleen te herinneren dat je ergens schreef dat hij niet opgenomen zou worden vanwege zijn bles. Zal ik wel verkeerd onthouden hebben...
Voor wat betreft de activiteiten van het Nederlandse stamboek, dacht ik dat je fjord ingeschreven moest zijn bij het Nederlandse stamboek, maar inderdaad bij het jubileum vorig jaar waren ook mensen uit Duitsland en Belgie aanwezig, dus dat zal wel anders zijn.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 27 dec 2006, 18:41

Ja dat klopt hoor! Louis was niet van plan om Hayco te laten inschrijven, maar omdat ik dat toch graag wilde heeft hij het dan wel laten doen :j
yvette

Bericht door yvette » wo 27 dec 2006, 19:50

Aha, vandaar mijn verwarring :o
claudia

Bericht door claudia » wo 27 dec 2006, 19:52

Ik zou hoe dan ook hem op je eigen naam laten zetten.
Het zou wel gek zijn dat Louis hem niet zou mogen vervoeren als hij op jou naam zou staan. Zelf naar nederland mag je gewoon een paard van iemand anders vervoeren als je het paspoort er maar bij hebt.
Hoe het met de evenementen in nederland zit durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ik meen dat je daar geen lid van het ned.stamboek voor hoeft te zijn. Maar dat is een telefoontje naar van Bon en je weet het.
Maar ik zou hem zeker op je eigen naam laten zetten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie