Zindelijk

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Zindelijk

Bericht door Bella » wo 20 dec 2006, 21:03

*o/* *o/*

Na een paar weken stug volhouden lijkt het er op dat we Anton toch zindelijk krijgen.

Hij maakte altijd een soepzooitje van zn stal. Dus bedachten we bij de nieuwe stallen een theorie: We gaan stug dagelijks alle drollen op 1 helft gooien en strooien de andere helft op (zodat aan het eind vd week je vrij makkelijk het 'vieze' er uit kan halen). In het begin was meneer het niet met ons eens en scheet pontificaal in het net, maar dan ook net, schone deel.
Maar momenteel lijkt het er op dat meneer zich overgegeven heeft en schijt nu sinds een paar dagen keurig op 1 plek (voor zn voerbak O:), maar dat nemen we maar voor lief).
Geluk is de vrucht van intens werk
yvette

Bericht door yvette » wo 20 dec 2006, 21:05

Haha, uitgerekend de plek waar je eet 8)7
Iza is ook zindelijk. Die poept echt in de hoek van haar stal. Is echt heel handig met uitmesten...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ydel

Bericht door Ydel » wo 20 dec 2006, 21:06

hihi, wat ben ik toch gezegend met Ydel...
daar kan ik de achterrand gewoon vrij laten zonder vlas, en dan poept ze daar :D en plassen ook, maar ja, dat is ook een stuk makkelijker met een merrie natuurlijk.
die plassen zo makkelijk ook van achter :+

maar super van Anton!!
je ziet maar weer: je bent nooit te oud om te leren *o/*
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 20 dec 2006, 21:07

HAHAHA jah ik laat ook de achterste rand leeg van vlas!!!! Uniek poept en piest daar ook altijd!! heel soms een keertje aan de zijkant, maar dan ook strak tegen de stalwand aan!!!!
Wel leuk!! wist niet dat je ze dit min of meer kon aanleren!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Leentje

Bericht door Leentje » wo 20 dec 2006, 21:31

nou,wikke is echt een vieslak!
die piest en poept overal,en het liefst gooit hij daarna zn hooi er doorheen :(
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jilly

Bericht door Jilly » wo 20 dec 2006, 21:57

Moet ik hier ook maar eens uittesten want Alm is zo'n ongelofelijke vetzak in zijn stal!
Die doet het ook door heel de stal, gaat die dan uiteen lopen en er heerlijk door rollen |o
Ohja en het hooi erdoor doen is ook zo'n geliefd spelletje
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 20 dec 2006, 23:29

O:) Prisca is ook zo'n zwijn!
Arisca daarin tegen is wel super zindelijk, ze doet alles netjes achterin in een hoek!
:? Van wie ze dat dan geleerd heeft??, niet van Pris in ieder geval!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 21 dec 2006, 07:17

Kan de paarden bij ons niet datzelfde in komen fluisteren? Die laten echt net waar het ze uitkomt alles vallen of lopen. Heb je net hooi neergelegd dan strek je druk je je achterhand omlaag en piesen maar (over het lekkere hooi heen..). Ben je net klaar met mesten, de kruiwagen net weggezet en ja hoor dan kan je weer aan de gang. We moeten toch maar eens gaan pleiten voor pampers in paardenmaat.

Nou zijn de heren toch vaak wat smeriger dan de dames geloof ik. Ik heb alleen nog maar ruinen gehad en stuk voor stuk waren en zijn het viespeuken. Ik heb er een gehad die had echt een talent voor het mesten in zijn voer- en drinkbak. Echt bijna elke dag prijs.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 21 dec 2006, 07:17

Shadow begint altijd netjes op een hoop achterin dr stal, niets van te zeggen, maar soms vergeet ze die berg en ligt er een hoop midden in de stal. Wat blijkt: dit haar kussentje voor snachts om de hoofd op te leggen.......
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Vera

Bericht door Vera » do 21 dec 2006, 09:29

vera is ook best zindelijk! Ze poept altijd keurig achterin haar stal op een hoop.
Lando en Muis zijn smeerkezen, die poepen echt waar ze net op dat moment staan.
Vlekkie is redelijk zindelijk, ze poepte wel altijd achterin, maar op een rijtje en niet op één hoop.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Charlot

Bericht door Charlot » do 21 dec 2006, 09:46

Hee... wat leuk dat Anton zindelijk wordt. Tjico is ook zindelijk!!! Hij plast niet op stal. Ik laat hem elke avond rond half 8 uit en dan 's ochtends bij het mesten laten ze hem even in de paddock, zodat hij zijn plasje kan doen. Ik wordt nog wel eens raar aangekeken als ik zeg dat ik mijn paard ga uitlaten. Maar ja... het scheelt zoveel in zaagselverbruik en Tjic is nooit vies. Poepen doet hij ook netjes achterin. Hij is goed opgevoed :D
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 21 dec 2006, 09:49

Jeetje, nou ik heb het eens geprobeerd maar dat houd ik dus geen week vol :n
Charlot schreef:Ik laat hem elke avond rond half 8 uit en dan 's ochtends bij het mesten laten ze hem even in de paddock, zodat hij zijn plasje kan doen. Ik wordt nog wel eens raar aangekeken als ik zeg dat ik mijn paard ga uitlaten.
Maar ook een nadeel, hij kan nu niet plassen al hij op stal staat en een keer heel nodig moet ;)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 21 dec 2006, 10:47

Anton hier begon de eerste week ook echt als draak. Hij scheet nog net niet bovenop de vork (wel paar cm er naast).

Maar we hadden zoiets van: Reinar schijt keurig op 1 plek, waarom hij niet? Toen zaten we domweg wat te brainstormen en zei ik: Kunnen we hem niet zindelijk maken. Stug alles op 1 plaats blijven gooien en zien of hij zich daar aan aanpast.

Ging Bart dus proberen, eerst links opstrooien, rechts de troep, maar dat wou niet echt. Toen goed gekeken hoe de stal er uit zag en bleek dat de achterkant de minste drollen had, dus werd het: achterkant opstrooien en de drollen naar de voorkant en daar houd meneer zich nu keurig aan.

Hij gooit verder gelukkig niet zn eten door de hele stal. Dat moet wel keurig 'schoon' blijven, zo'n eigenwijze is het dan ook weer wel.

Julie hier heeft haar ruin Runnar ook gedeeltelijk zindelijk. Als ze fluit gaat hij plassen en geloof dat Iwan dit ook al redelijk kan.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 21 dec 2006, 11:16

Aha... Nou Rian tilt daarnaast haar voeten niet zo op, op stal... dus er ligt vaak een volte met mest en stro :? Had anton dat ook wel eens? Of was zijn stalbed wel 'vlak'...
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 21 dec 2006, 11:20

Nee mount everest-gehalte...(moet zeggen dat dat nu nog wel beetje zo is)
Esther

Bericht door Esther » do 21 dec 2006, 11:22

Dan moeten we dat zaterdag ook maar even bekijken, hihi.. Ben sowieso wel benieuwd naar de nieuwe boxen.
Wil Timor ook weer eens even wat beter bekijken..

Die van mij zijn stuk voor stuk ranzigerds.. Bente en Caylinn maken er een hobby van om het hooi te verspreiden, dit doen ze dan in het land..
Verder zijn ze in de stal ook niet echt netjes, maar jah, er moet toch ook gespeeld worden en dat is belangrijker..

Tea heeft eigenlijk nog niet zo veel op stal gestaan maar die maakt wel een keurig laagje door de hele box en maakt bulten met stro en kale stukken.. 8)7

Maar Jeskim is toch wel the champion, die tref je soms echt aan met zo'n poepkoek aan haar hoofd, en dan kijkt ze je aan van "Wat??"
En altijd in de drinkbak schijten e.d. Ja die spant wel de kroon..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 21 dec 2006, 11:23

Janine schreef:Aha... Nou Rian tilt daarnaast haar voeten niet zo op, op stal... dus er ligt vaak een volte met mest en stro :? Had anton dat ook wel eens? Of was zijn stalbed wel 'vlak'...
:D Dat heeft Pris dus ook, die heeft dan zo'n mooie zwarte volte in de stal!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 21 dec 2006, 13:17

Pris en Rian kunnen hoefjes schudden :j
Misschien dat ik het toch maar weer een keer ga proberen, maar dan moet ik het wel langer volhouden als 1 week dus :n
Charret

Bericht door Charret » do 21 dec 2006, 15:41

Wat goed! Jouke poept letterlijk op een berg, pieste hij nu ook maar op een plek ;)

Alies doet het ook keurig achterin. Blij toe!

Grote Anton verdient een pluim!!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
claudia

Bericht door claudia » do 21 dec 2006, 20:34

Wat je ook kunt proberen is mest van een andere hengst in een hoek gooien. De meeste hengsten mesten daar weer overheen. Als je dat een paar dagen doet wil dat ook wel helpen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie