Op de valreep geef ik mijn grote trots op!!! (ik hoop dat ik nog op tijd ben!!!

)
Mijn fjordje:
MABEL!!!
v. Brusvein
m. Zato
De reden dat ik haar opgeef is omdat ze mijn alles is.....

Ik heb super veel mee gemaakt met deze tante. En ze is niet één van de makkelijkste.....
In het begin toen ik Mabel ging verzorgen kon ik niks met haar. Ik heb vaak op het punt gestaan om er mee te kappen. Maar iets hield me daar.... Haar mooie koppie, haar vragende oogjes, haar dikke smakkers op mijn wang....

En iedere keer was ik toch weer verkocht.....
Na lang volhouden was ik zo ver gekomen dat ik buiten overal met haar reed! Ze was praktisch al van mij. Als de eigenaar op vakantie ging stond ze lekker bij mij thuis. En ik mocht gewoon alles met haar! Naar keuringen (waar ze 2 keer eerste is geworden in haar catagorie, wat was ik apetrots zeg.....

), mee doen met bepaalde ritten enz. enz.
Totdat de eigenaar alles ging verkopen, incl. Mabel....
Mijn wereld storte op dat moment in toen ik het hoorde.... Ik was als verdooft en dacht echt dat het leven geen zin meer had....

Drie jaar had ik tijd en energie in Mabel gestoken en in die drie jaar was zij mijn alles geworden.... Mijn lust en mijn leven.... En ik zou haar dus zo van de één op de andere dag kwijt zijn..... Dan had ik haar weg moeten geven aan een totaal vreemd iemand die Mabel niet kent.... Die niks weet van haar goede en slechte kanten.... Die haar maniertjes, haar streekjes haar alles niet zou kennen.....
Hartverscheurend......
Ik kwam huilend thuis... Ik had gewoon nooit gedacht dat ik Mabel zelf zou mogen kopen.
En toen mijn ouders zeiden: "koop haar maar meid." Wist ik even niet waar ik blijven moest!!! Mabel is het mooiste geschenk in mijn hele leven geweest! Absoluut!
Nu is ze alweer twee en een half jaar van mij. Het gaat nog steeds op en af met rijden. Maar ja, dat is Mabel... En het went!!! hahaha!
Nooit zou ik haar meer kwijt willen! We doen alles samen! In de bossen rijden, zwemmen in de zomer, kleine kids rondrijden op de keuringen in Emst, en de wei spelen samen, lekker kroelen.... Heerlijk! En mijn geluk is nu ook nog vergroot met kleine shet Doortje die in April erbij is gekomen.
Het pennyverhaal is compleet!
Mabel zal oud worden bij mij. Ze zal nooit van iemand anders worden. Ze zal altijd hier lekker in de wei staan!
En ik zal haar zoveel aandacht en liefde geven als ze verdient!
Ze is gewoon een kanjer die zich stoerder voordoet dan ze werkelijk is. Soms verraad ze zichzelf en laat ze duidelijk merken dat ze écht niet zonder mij kan!

Als iemand anders op haar rijd komt ze telkens mijn kant op gevlogen hahaha!
Mabel is mijn lieve tutje door dik en dun!!!
Groetjes Jessica