Mooi koppie en zeker mooie nek op die onderste foto's, maar ben het wel een beetje met de rest eens.... en misschien gaat ze wel uit zichzelf zo staan, maar dan zou ik me toch eens af vragen of dat dan 'ontspannen' is.... als uniek niet lekker loopt longeer ik haar met zo'n passoa of pessoa of hoe ie heten mag

en dan zet ik hem de ene keer van de singelgaatjes naar tussen d'r benen (naar de singel) voor de meest ontspannen houding voor haar rug en de andere x op 'rijd'stand en dan gaan die touwtjes weer terug naar iets lager dan dat je handen zijn.....
ik vind ook eigenlijk die dingen die je gebruikt (sorry weet nooit namen van al die hulpstukken!!! zo vaak gebruik ik ze niet!!!

) niet zo 'paardvriendelijk' omdat ze echt geen kant op kunnen en er ook geen rek in zit!!!
Weet je wat ook helpt bij het (los)rijden?!?! Althans dat helpt bij mij wel heel goed! Wat hier ergens volgens mij ook al s is besproken, om lekker lang/laag/rond te rijden! dan kan je naarmate ze ontspant je teugels ook meer opnemen!! en t is ook de bedoeling dat ze met d'r neusje eruit willen / je hand willen volgen als je teugel geeft.... (vandaar dat ik zeg is ze dan wel ontspannen met rijden als ze in zo'n soort bekrompen houding vanzelf staat/loopt?!)
Misschien kun je t eens proberen!!!
(zie het niet als 'aanvallen' maar iedereen gaat anders met zijn paard om en we kunnen hooguit elkaar tips geven!!!) heb er hier ook al een paar gehad voor mijn rijden!!! gaat ook beter!!
Groetjes Cindy