Vooral vroeger werd er door de fokkers niet of weinig gereisd(met of zonder veulen, wel of geen bezit van een trailer). De hengsten houder in de buurt kwam langs. Na meestal 3 jaar werd er van hengst gewisseld om inteelt te voorkomen.
Nu zijn er natuurlijk meer mensen die echt een hengst bij een merrie uitzoeken en daar ook hele afstanden voor willen reizen.
Maar er zijn nog steeds heel veel fokkers of particulieren die die mogelijkheid niet hebben en die dus wachten tot die bepaalde hengst in hun regio komt.
Dus ik sta zeker achter het doel van het ruilen.
Ik ben nu natuurlijk helemaal verkocht aan Kventin, met Sven en Vlin had ik dat niet zo erg.
Zoals ik al eerder heb gezegd , je weet waar je aan begint, maar ik had niet verwacht dat ik met Kwinnie wedstrijden zou gaan rijden en dat het ook zo goed uit zou pakken.
Hij werd bijna 'eigen'. Ik heb er heel veel mee bereikt en we hebben heel veel plezier van elkaar gehad(en nog). Er is nu een tijd gekomen dat ik straks afscheid van hem moet gaan nemen, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Maar ik ben heel dankbaar dat ik zoveel plezier aan hem heb mogen beleven en dat Rien ook zoveel vertrouwen in mij heeft gehad dat ik zo veel met hem heb mogen doen.
Ik hoop dat hij straks, op het andere station,veel merrie's krijgt om voor hele mooie Kwinnieveulentjes te zorgen.
(ik zeg dit misschien wel heel gemakkelijk maar zo voelt het niet