haaralarm

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Norvid

haaralarm

Bericht door Norvid » do 09 nov 2006, 19:05

Ik heb hele erge ruzie gehad bij mij op stal. Ga dat hier niet vertellen of uitleggen. Maar 1 van de dingen die ik naar mn hoofd gesmeten kreeg is dat ik Norvid mishandel. Als je intresse heb in een lang en zeer kleinerend verhaal PB me dan maar. _-:(
1 van de redenen zijn omdat ik graag lange manen bij Nor wil. Norvid heeft zo'n enorme bos hangen dat die mensen dus denken dat hij last van zn nek heeft of gaat krijgen. Geloof me als ik zeg dat ik dat heus wel zou merken als het zo was.
Mn toenmalige verzorgster maakte daar vorig jaar ook al zo'n opmerking over en tot mijn spijt hebben we toen zn hele bos eraf geknipt. Ik zie veel vaker dat fjorden lange manen hebben, maar ik heb er nog nooit wat over gehoord dat ze last van hun nek krijgen. Zijn die meiden nog steeds jaloers of hebben ze echt een punt??
Ride a fjord. It'll make your butt look smaller.
claudia

Bericht door claudia » do 09 nov 2006, 19:12

Wat belachelijk.
In de natuur worden ze toch ook niet geknipt.
Het is jou eigen keuze. Ik hou zelf niet van lange manen maar het is zeker geen dierenmishandeling.
Ik kan me voorstellen dat je er nu spijt van hebt.
Laat je niet gek maken.
Het is jou paard.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 09 nov 2006, 19:30

getuigt van super fjord onwetendheid om te denken dat jouw (of welke dan ook) fjord last zou hebben van lange manen, laat je niet op de kast jagen en laat ze maar lekker domlullen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Hedwig

Bericht door Hedwig » do 09 nov 2006, 19:52

pfff , wat een domme mensen zeg, sorry dat ik het zeg. In de natuur komt er ook iemand om de 2 weken de manen bij knippen, Natuurlijk niet! Yinka heeft ook lange manen en heeft er totaal geen last van!
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
lientje

Bericht door lientje » do 09 nov 2006, 20:23

whahaha last van lange manen? Man dan heeft mijn shetlander een hernia onderhand! Die hangen tot voorbij zijn knietjes :P

ik snap dat je je er rot om voelt maar zou ze lekker uitlachen want dit is nu echt totale domheid.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Wendela

Bericht door Wendela » do 09 nov 2006, 20:28

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw paardje eruit ziet (op de foto zie ik nog korte manen). Maar ik heb veel met IJslanders gewerkt en die hebben allemaal lange dikke manen. Meestal hebben ze daar helemaal geen last van, dus ik denk dat jouw paardje er ook geen last van zal hebben. Maar het gebeurt wel eens dat ze er wel last van hebben. Als het paard een flinke bos manen heeft die naar 1 kant hangt kan de hele manenkam ook naar die kant gaan hangen, na verloop van tijd (=na een aantal jaren) kunnen de wervels daardoor scheef gaan groeien, dan krijgt het paard dus pijn aan zijn nek/hals. Misschien dat die meiden dit bedoelen? Bij IJslanders is dit een bekend probleem, vandaar mensen wanneer de manen naar 1 kant groeien ze expres naar 2 kanten gaan kammen of dmv vlechtjes ze naar 2 kanten verdelen. Mocht dit een probleem zijn bij jou dan hoef je zn manen dus absoluut niet af te knippen, je kan ze gewoon naar 2 kanten kammen.
Charret

Bericht door Charret » do 09 nov 2006, 20:29

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Te gek voor woorden.

Wat ga je nu doen?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ingele

Bericht door Ingele » do 09 nov 2006, 20:55

lientje schreef:whahaha last van lange manen? Man dan heeft mijn shetlander een hernia onderhand! Die hangen tot voorbij zijn knietjes :P

ik snap dat je je er rot om voelt maar zou ze lekker uitlachen want dit is nu echt totale domheid.
Sjezus Lien, weet je wel wat je dat arme, arme beestje aandoet! en dat op die leeftijd _-:( hihi :+

Na ja te gek voor woorden!
Lekker laten lullen meis!
yvette

Bericht door yvette » do 09 nov 2006, 21:06

Wat een onzin! Ik vind zelf korte manen mooier bij een fjord, maar iedereen moet dat voor zichzelf weten. En wat Claudia ook zegt: in de natuur groeien de manen toch ook door...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
lientje

Bericht door lientje » do 09 nov 2006, 21:20

yvette schreef:Wat een onzin! Ik vind zelf korte manen mooier bij een fjord, maar iedereen moet dat voor zichzelf weten. En wat Claudia ook zegt: in de natuur groeien de manen toch ook door...

mmm ben ook best beneiuwd wat die meiden dan van ons eigen lange haar zeggen? is er geen bij met lang haar kan je haar vragen waarom ze nog geen brace omheeft :)* :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
siets
Contacteer:

Bericht door siets » do 09 nov 2006, 21:45

Ach kom aan, dan moesten alle Friezen toch al een vast contract hebben bij de fysio! Nee, niets van waar. Trix loopt nu al ontzettend lang zo rond, en geen centje pijn.

Het is heel erg moeilijk, maar probeer erboven te staan. En anders link ze dit topic maar even door ;).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Esther

Bericht door Esther » vr 10 nov 2006, 04:30

Oh, oh, ik wilde net Jeskim's manen laten groeien!!! Die heeft ook zo'n dikke bos.. Dat kan dan zeker ook niet, hihi.. 8)7

Misschien hebben ze te veel free Willy gekeken!! :+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » vr 10 nov 2006, 04:47

Ik gok ze hebben zelf allenaal knotjespaarden? Rara dat die dan geen last van hun nek krijgen :D

Nee ik snap wel waar ze op doelen, je hebt paarden waarbij het manenvet omklapt (bovenkant van de hals waar de manenkam begint) zoals je veel bij andalusiers ziet.
Ik kan me voorstellen (kijkend naar Tjo dr oude stalgenootje) dat een paard daar last van heeft zo'n hngende kwab naast zn hals. Die had ook een gigabos zware manen.

Heb je een foto van Nor met lange manen?

Kijk de ene fjord is de andere niet. Dus je kunt niet alla hangende manen met elkaar vergelijken, het verschilt gewoon per paard. Maar het moet wel ver gaan om te zeggen dat een paard er ook last van zou hebben.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 10 nov 2006, 09:20

lientje schreef: mmm ben ook best beneiuwd wat die meiden dan van ons eigen lange haar zeggen? is er geen bij met lang haar kan je haar vragen waarom ze nog geen brace omheeft :)* :D
Hhaha je kan me opvegen hahaaahaa :clap:
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 10 nov 2006, 09:34

Nou gewoon laten groeien hoor :j Je merkt het eventueel vanzelf wel dat de hals het niet aankan.
Viv schreef:Ik kan me voorstellen (kijkend naar Tjo dr oude stalgenootje) dat een paard daar last van heeft zo'n hngende kwab naast zn hals. Die had ook een gigabos zware manen.
Nou idd, daar was de hals gewoon niet sterk genoeg meer voor....
douwina

Bericht door douwina » vr 10 nov 2006, 09:37

Ik zou me niks van die mutsen aantrekken hoor Ilona! Lange manen bij Knorrie zijn absoluut niet zielig!! Hoe verzinnen ze het 8)7 !!
Afbeelding
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 10 nov 2006, 18:19

Niks van aantrekken hoor! Gewoon laten groeien als je dat wil :j Als hij er last van krijgt, wat natuurlijk zeer onwaarschijnlijk is, kun je altijd weer kortwieken.
Ik ken iemand met een haflinger met een giga manenbos die ze nu wel uitgedund en getrokken heeft. Maar deze haf loopt Z2 dressuur en kan gewoon niet goed buigen met die dikke zware bos manen. Is natuurlijk een uitzondering, maar het kan wel...
Yael

Bericht door Yael » vr 10 nov 2006, 18:31

Jeetje mineetje :+
Inderdaad echt tipish een geval van niks van fjorden (en ik vraag me af überhaupt wel van paarden) afweet.
Lekker laten groeien joh!
Ik wil Yael haar manen ook zo graag laten groeien maar die heeft dan weer een eigenaar die dat niet wil.
8-)
Olijke tweeling: Ytje & Yaël :D
Norvid

Bericht door Norvid » vr 10 nov 2006, 19:06

Ik heb uit vele foto's gezocht. Ik geloof dat deze recent zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ik laat zn manen gewoon groeien. Ik heb bij mn tante in Arnhem een fjord gezien en was daar op slag verliefd geworden zijn lange manen. Ik wilde het heel graag bij Nor, maar zoals ik al eerder zei was mn verzorgster er tegen. Heb toen al zn manen afgeknipt. Sinds dat ik haar niet meer heb wilde ik zn manen weer laten groeien. Nou zijn een aantal meiden dus mij op alles aan het afkraken. Ben hem aan het mishandelen, hij heeft een doorgezakte rug, sperriem zit te strak, zn nek staat scheef. Hij is depri. Ik had mn auto verkocht omdat ik hem niet meer kon onderhouden (let wel de auto bracht €50,- op) Ik kocht er een shetlandveulen bij omdat ik bang was voor hem.
Het was zelfs zo erg dat ze bij zijn vorige eigenaar langs zijn geweest met dit zielige verhaaltje. Die dus heel erg geschrokken voor mn deur stond om verhaal bij mij te halen. heb haar gerustgesteld en toen ze hemzag wist ze dat alles gelogen was.
Nou heb ik het met 1 iemand aardig goedgemaakt (geloof ik) die dus weer over zn manen begon.Je kan ze beter afknippen want heel zn nek staat scheef. (blijkbaar ben ik dan blind want ik zie dus echt niks)

Conclusie: ik laat zn manen, zn baardje/sik (had mn verzorgster ook een hekel aan) lekker groeien en trek me niks meer aan van al die ****.

P.S. Ik heb dit niet opbokt gezet omdat daar meerdere mensen van mijn stal op zitten en dan krijg ik weer gezeik. (oa degene die het verhaal verzonnen heeft)
Ride a fjord. It'll make your butt look smaller.
Esther

Bericht door Esther » vr 10 nov 2006, 20:31

Hihi, iedereen die Jeskim kent kan beamen dat het nog veel erger kan, hihi..
Gewoon lekker laten groeien hoor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie