Caylinn's logeerpartij.. een kleine ramp..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Caylinn's logeerpartij.. een kleine ramp..

Bericht door Esther » za 04 nov 2006, 11:21

Caylinn staat nu gelukkig een beetje rustig in de stal, rustiger dan Bente en ze staan nu wat te eten. Claudia is net weggereden..

Ze kwamen vanmorgen aan met Ullwin en Caylinn in de trailer, vol goede moed!!
Als eerst besloten Tea te scheren, alles was nog rustig, dus dat kon mooi. Ik had van te voren Tea geborsteld en even met de kruimeldief geoefend, dat was even eng, maar tijdens het scheren vertrok ze bijna geen spier, alleen onder de hals kriebelde het wat, maat op het einde stond ze gewoon lekker op rust!! Helemaal trots dus *o/* .
Claudia's vader heeft het heel netjes gedaan en we hebben er niet zoveel af gehaald. Hij zag ook dat het veulen van Tea wat naar de ene kant lag, en hij moest dus een beetje om het model denken, hihi.. Blij dat iemand anders het ook ziet.. Er stak echt wat uit, want daarboven was het weer ingevallen..

Toen Tea klaar was, ze gaapte even een paar keer en maar in het land..

Toen werd het tijd om Caylinn en Bente in het land te zetten..
Ze liepen allebei netjes mee en galoppeerden het land in. Toen begonnen de problemen, Caylinn rende als een razende door het draad ala Tea, hihi..
Ze hoorde Ullwin vanuit de trailer, werd op de hielen gezeten door Timber, die zich ook niet kon gedragen en in een vreemd weiland met een vreemd paardje, dat kon ze ven niet aan!!
Caylinn gevangen en weer in het weilan gezet. Een weer door het draad heen..
Nog eens geprobeerd en toen was het Bente weer die op de knietjes onder het draad door ging.. Stelletje gekken!!!
Nogmaals geprobeerd, nu met Tea erbij, die gewoon ging vreten en Caylinn voor de derde keer door de draad. Claudia in tranen, die schrok er erg van.. :(:)
Ulwinn begon ook nog eens te stampen en te piafferen in de trailer.. Het was een grote puinhoop!!!!!
Dus toen maar besloten om Bente en Caylinn samen in een box te zetten, een paar dagen, dat ze even aan elkaar kunnen wennen en dan rustig het land in kunnen, heeft bij Tea ook al een stuk geholpen.
Ze staan dus nu samen hooitjes te eten in de stal, al is Bente nog niet zo heel lief, het komt wel goed. Bente maakt zich nog wat druk, omdat Tea als een gek in het land staat te hinniken!! Maar dat komt wel in orde..

Het was gewoon even wat te veel voor die lieve kleine Caylinn..
Waarvan ik overigens moet zeggen, wat een drafwonder!! :~ Oh, my God!!! Echt fantastisch, zo een heb ik volgens mij nog nooit gezien!!! Echt geweldig!! Die raakt de grond bijna niet!!! Hoop daar nog een boel mooie plaatjes van te kunnen schieten..
Hopelijk kalmeert de boel hier snel en kan het hele cluppie straks naar buiten, maar we wachten er een paar daagjes mee. Is wel niet goed vor het jonge spul, maar het is niet anders..

Claudia, ik hou je goed op de hoogte en zal zo vaal mogelijk foto's sturen, het komt helemaal goed, dat zul je zien!!!!!

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 04 nov 2006, 11:25

Jeetje, ik kan me heel goed voorstellen dat Claudia zich rot schrikt als je kleintje zo overstuur is :(:) Hopelijk wennen ze nu een beetje aan elkaar en dan gaat het vast helemaal goedkomen :j
Suzanna

Bericht door Suzanna » za 04 nov 2006, 12:28

Staat er geen stroom op het draad dan? Of trok ze zich daar niets van aan?

Nu maar hopen dat het de volgende keer als ze in het land mogen goed gaat :j
Odinn is een toppaard!!
yvette

Bericht door yvette » za 04 nov 2006, 12:31

Ja, even een paar dagen op stal om aan elkaar te wennen is wel het beste. Komt het vanzelf goed. Veel plezier met de fjordenbende!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Esther

Bericht door Esther » za 04 nov 2006, 12:33

Er staat wel stroom op!! Dat heb ik wel gevoeld, maar het kon de dames weinig tot niets schelen!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 04 nov 2006, 12:45

nou kan me voorstellen dat dat geen leuk gezicht is geweest vooral niet voor Claudia, maar het zal vast wel goed komen, nu lopen de peuter fjordjes samen dus voelen ze zich waarschijnlijk ook sterker dan alleen, sterkte allemaal!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 04 nov 2006, 13:21

Wat jammer dat het niet zo gelopen is als gehoopt. Hopelijk kunnen ze over een paar dagen wel lekker in het land, zonder rare stunten. :)
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » za 04 nov 2006, 13:52

Hey Esther, bedankt voor het verslagje, hoef ik niet zo veel meer te typen :D
Ben er wel geruster op dat Caylinn nu fijn in de stal hooi staat te eten, was
inderdaad wel even vervelend dat ze zo hard weg rende. Gelukkig laat ze zich
makkelijk vangen! Wel veel foto's maken van mijn drafwonder als ze wel naar
buiten gaan he :))

@ Suzanna, er stond wel stroom op, maar de dames gingen zo hard er onderdoor,
dat ze dat nooit kunnen voelen met hun dikke berenvacht.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 04 nov 2006, 14:03

He verdorie! Dat is inderdaad nooit leuk! :n
Inderdaad beter dat ze eerst even aan elkaar wennen, kan best angstig zijn voor een veulen als het net bij de moeder weg is en bij vreemde paarden in een groep word gezet...
Ik weet nog dat Arisca helemaal door het lint ging toen ze bij een fries veulen in de box kwam.
Het was een hele grote box!
Dat ze niet bij mams was kon haar niet eens veel schelen, maar ze was echt heel bang voor die fries en vloog de hele box door, als dat enge zwarte monster haar alleen al aankeek!
En dat terwijl ze nu altijd de baas van de groep is! :D
Het komt echt wel goed Claudia, het went wel! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Claudje

Bericht door Claudje » za 04 nov 2006, 14:07

Hihi Caylinn stond hartstikke stil in de box want er was hooi :D Was juist Bente die liep
te zweten en te rennen, dus over Caylinn hoef ik me wat dat betreft nu geen zorgen te
maken, die liet zich niet opfokken.

Afbeelding

Esther

Bericht door Esther » za 04 nov 2006, 16:34

Ja, stom he, die kleine Caylinn is zo'n schatje, die staat gewoon rustig te vreten, terwijl Bente nog steeds niet weet wat ze moet!!
Ze staat nu ook te eten, maar dan zie je Caylinn kijkenvan, Wat is er nou?? 8)7

Bente kijkt wel nieuwsgierig, maar ze is duidelijk in de war. Ze was ook erg bijterig vandaag, ze heeft mij drie geprobeert te bijten en Claudia's vader geloof ik ook nog een keer, duidelijk haar dag niet...

Heb om een uur of drie de bovendeur naar buiten open gedaan en Bente stond steeds te drammen, ik wil eruit, ik wil eruit, en Tea bij het hek , ik wil erin, ik wil erin!!!
En af toe stak Caylinn haar hoofd om de deur, hee wat is hier. Ze bleef heel kalm staan kijken.. Heb er een paar foto's van gemaakt, die komen denk ik morgen..

Wat is het een droppie, ik denk dat ik haar maar houd, hihi.. :L
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 04 nov 2006, 18:47

Heb je geen gelegenheid om tea ook binnen te zetten? Ik denk dat dat een hoop meer rust geeft en dan dus ook niet weer een vreemd paard als ze samen de wei op gaan.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 04 nov 2006, 19:00

Jeempie schreef:Heb je geen gelegenheid om tea ook binnen te zetten? Ik denk dat dat een hoop meer rust geeft en dan dus ook niet weer een vreemd paard als ze samen de wei op gaan.
Da's een goed idee. Kunnen ze allemaal wennen en voelen Bente en Tea zich niet zo gescheiden. Maar weet niet of Esther daar nog plek voor heeft? Hoop dat Caylinn straks achter de draad blijft, het kleine boefje }-) . En we willen natuurlijk veel Caylinn foto's.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Claudje

Bericht door Claudje » za 04 nov 2006, 19:21

Annemarie schreef:
Jeempie schreef:Heb je geen gelegenheid om tea ook binnen te zetten? Ik denk dat dat een hoop meer rust geeft en dan dus ook niet weer een vreemd paard als ze samen de wei op gaan.
Da's een goed idee. Kunnen ze allemaal wennen en voelen Bente en Tea zich niet zo gescheiden. Maar weet niet of Esther daar nog plek voor heeft? Hoop dat Caylinn straks achter de draad blijft, het kleine boefje }-) . En we willen natuurlijk veel Caylinn foto's.
Caylinn blijft normaal super achter de draad staan hoor, zelfs als Pucki mee werd
genomen om te rijden bleef ze alleen in de wei achter, geen probleem. Alleen wij
hebben 4 linten hoog hekwerk. Boven breed lint, middelste 2 smal lint en helemaal
onder een draad. Bij Esther is het een enkele grijze stroomdraad, dus dat is voor
haar inderdaad wel aantrekkelijk om onderdoor te sjouwen als Ullwinn nog aan
de andere kant is :D

Afbeelding

fjordido

Bericht door fjordido » za 04 nov 2006, 20:35

eng hoor als ze er zo doorheen gaan. ik loop altijd met een nieuwes een rondje langs de omheining om ze te laten zien waar die omheining zit.. met de illussie dat dat wel zou kunnen schelen... maar soms doe je er gewoon nix aan en zeker niet bij dat jonge spul.
gelukkig dat ze niet gewond zijn ofzo en lekker dat ze nu weer rustiger zijn.. het is idd vast een kwestie van wennen, komt vast goed!
Claudje

Bericht door Claudje » za 04 nov 2006, 20:53

Hihi, ik ben met Keetje de hele wei rond geweest, toen ik haar los liet rende ze naar
Bente en Tea, keek geen seconde en scheurde weer door het naar het hek, terwijl
Bente en Tea in het midden van de wei stonden :=

Afbeelding

Esther

Bericht door Esther » zo 05 nov 2006, 08:49

Tja, die wildegewoon naar Ullwin, hihi..

Ze staan nu trouwens alweer hun volgende portie te verorberen.. Bente staat erop dat ze van dezelfde bult eten..
Gisteravond lag Caylinn lekker te slapen in de box, helaas schoot ze overeind toen ik het licht aandeed, maar ik zag het ook pas toen ik het licht aan deed, hihi..
Bente hapt nog wel eens naar Caylinn, maar het komt vast wel goed, het is toch een beetje rang bepalen en jaloezie, geloof ik..

Ik heb helaas geen ruimte om Tea neer te zetten, behalve in de wei..
Jeskim gaat vandaag weer op de wei met Tea, maar ze is al een heel stuk gekalmeerd, wat een pluk hooi al niet kan doen, hihi..

Gaat aardig goed dus!! Groetjes esther..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Claudje

Bericht door Claudje » zo 05 nov 2006, 10:20

Ben blij om te horen dat ze zich zo op haar gemak voelt dat ze ook echt gaat liggen slapen :j

Afbeelding

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 05 nov 2006, 10:52

:= heb je kabouters die bij het draad staan en roepen: erdoor erdoor ofzo hahaha :P?

Het wordt bijna standaardritueel, die draden maken.

Maar zoals altijd: Wel erg vervelend en kan me voorstellen Claudia dat al die stress van die paarden je dan even aangrijpt!! Denk dat dat wel een goede oplossing is zoals jullie het nu aanpakken. Bart zei van de week ook toen we Cai los lieten: Geef maar, houd ik m even aan het halster vast in de groep, kan hij even aan hun wennen en hun aan hem...dan wordt het minder groot racefestijn..
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » zo 05 nov 2006, 14:58

Ja, maar dan ben ik echt bang dat ik ze niet houd!!

Tja, die draden maken zijn we gewend, dat isniet zo erg, hihi.. Het is nu al voor de 11e keer stuk gegaan, hihi..

Vanmorgen stonden ze behoorlijk te donderjagen in de box. Op een leuke manier hoor, echt allebei mekaar in de kop bijten... Al vind Caylinn het nog wat eng en Bente het nog wat apart..
Ik denk dat we morgen, als ze een beetje rustig zijn, de dames in de wei gaan zetten.. Even afwachten, want ik moet morgen ook naar les..

Ik zal zo even foto's plaatsen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie