All weather- proof ja / nee?!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

All weather- proof ja / nee?!

Bericht door Annemarie » vr 03 nov 2006, 12:26

Nou, gister is dus gebleken dat Nisko een all weather-Fjord is, maar ik niet een all-weather-baasje.

Ik had de heel week al zitten loeren op een buiten-rij momentje, maar dinsdag en woensdag was mij echt te veel storm.
Dus dan ben je al bij donderdag. Stuk beter weer, alleen kwamen af en toe dikke buien langs. Maar gister tegen 4 uur leek, ik herhaal leek, alles OK O:) . Nou ik was het eerste pad af van stal, gaat het me toch regenen. Ik wilde schuilen onder de bomen, maar Nisko had zoiets van ja daaaaaaag, we gingen toch rijden. Oh, nou ja, ok, wat je wilt. Dus daar gingen we verder, poownie de oortjes zo dat het niet inregende en de hals naar beneden en lekker proesten. Eeeh, juist, zou ze regen lekker vinden? 8)7 .

Even getwijfeld om terug naar stal te gaan, maar de bui was zo over. Toen kwamen we bij de splitsing klein rondje / iets groter rondje. Mwah, de bui was toch weg, dus iets groter rondje. En een goede lezer voelt hem aankomen.... Dit had ik bijna af toen ik eens achterom keek, whaaaaa, er was mij vanachter zonder dat ik het wist een enorme bui genaderd. Ik was op het laatste pad richting stal en ja hoor, tweede wolkbreuk. Getver de getver. En harde windvlagen. En Nisko keek niet op of om. Alles wapperde en flapperde en mevrouw doet weer lekker het koppie laag en proesten. Hmmm, zou het een zeepaardje zijn ofzo??

Ik had het btw errug koud en heb thuis maar gauw een lekkere warme douche genomen.

Kortom: Fjorden zijn beter uitgerust voor dit soort weer dan mensen, brrrrr :)ddd .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Suzanna

Bericht door Suzanna » vr 03 nov 2006, 12:31

haha nou, mensen vinden regen een stuk vervelender dan paarden blijkt maar weer.

Ik denk dat het ook komt omdat ie al een paar daagjes stil had gestaan, nu dacht ie natuurlijk: niet zeuren nou gaan we gewoon!
Odinn is een toppaard!!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 03 nov 2006, 12:56

Ik geef eerlijk toe dat ik ook een mooi weer rijder ben O:) Maar als ik er eenmaal opzit rij ik ook wel verder.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Esther

Bericht door Esther » vr 03 nov 2006, 14:34

Als ik echt aan het werk ben merk ik meestal niet zoveel van de regen, als het niet stortregent tenminste, hihi..
Die Nisko is vast in haar vorige leven een zeepaardje geweest, hihi..
Ik heb wel een periode gehad, dat als ik met een vriendin ging rijden het altijd na een kwartier ging regen, we werden er helemaal gek van!!

Mij kan trouwens niets meer gebeuren, want ik heb bij de welkoop een heerlijke winterjas gekocht!! *o/*
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
fjordido

Bericht door fjordido » vr 03 nov 2006, 17:08

als het gaat regenen als ik er al op zit.. dan vind ik het vaak niet zo erg.. maar het moet niet regenen als ik er nog op moet gaan zitten, want dan verander ik ineens in een mooiweerruiter

heb dus deze hele week niet gereden..
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » vr 03 nov 2006, 22:01

Hihi, ik heb een paard wat het allemaal niet zo lang uithoud..
Wij racen dus door de buien door :D
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 04 nov 2006, 06:59

:D Haha.... ja het kan die fjorden allemaal niets schelen....!
Een bui maakt mij ook niets uit maar met die wind vind ik het wel erg vervelend want dan word je zo koud! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Siria

Bericht door Siria » za 04 nov 2006, 09:29

hmm ben nu zelf goed gewapend tegen regen: rijlaarzen, regenjas en rain legs (van boerenbond)

ik blijf wel droog, maar mn paardje wordt er altijd nogal sjago van, ze is echt een watje onder de fjorden, is ook regelmatig verkoude ed...

maargoed wel grappig dat je fjord het zo leuk vond
Vera

Bericht door Vera » za 04 nov 2006, 11:50

ik tref het wat dat betreft: Vera houd net zoveel van de zon als ik.
Maar gelukkig heb je het overleeft!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Hilde

Bericht door Hilde » za 04 nov 2006, 12:01

Ik ben echt een mooi weer rijder,hoor!
Stoer dat je zelfs tussen de buien door probeerde te gaan rijden.
Meestal blijft het bij mij dan tot op stal prutsen en wat in de bak ''rommelen''
Als ik zeker weet dat het de hele dag droog blijft,zadel ik pas voor een buitenrit!
Wel grappig dat Nisko er zoveel plezier in had.......
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 04 nov 2006, 19:08

Hilde schreef:Ik ben echt een mooi weer rijder,hoor!
Stoer dat je zelfs tussen de buien door probeerde te gaan rijden.
Meestal blijft het bij mij dan tot op stal prutsen en wat in de bak ''rommelen''
Als ik zeker weet dat het de hele dag droog blijft,zadel ik pas voor een buitenrit!
Wel grappig dat Nisko er zoveel plezier in had.......
Ik ben op zich ook wel mooi weer rijder, maar sinds ik met Nisko vooral buiten rijd, iets minder kieskeurig. Ik rijd tot nut toe elke week nog minstens 2 keer buiten, en dat al sinds september. Maar als het al regent als ik nog weg moet ga ik niet hoor, dan ben ik ook mooi weer rijder haha O:) . Nisko kon het echt niets schelen. Die vond de buien wel relaxt, de gekkie :+: . Nadeel was wel dat mijn leren zadel thuis even op moest drogen :\ . Na ja, droogt wel weer.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » zo 05 nov 2006, 08:53

Ben wel blij dat ik niet de enige meestal-wooiweerruiter ben, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie