We hebben het gedaan, de bosrit!! Heerlijk!!!!
Na de dieren te hebben verzorgt, een uitgebreid ontbijt, en een spelletje mens erger je niet, heb ik Pino gepoetst en gezadeld, en heb ik gerard en bojana gezegt de eerste 3 uur niet op mij te rekenen.
Wel de telefoon bij me natuurlijk, en in mijn hoofd de korte route naar het bos.
Presies 50 minuten later, stapte we het bos in, Pino met de oortjes scherp naar voren. Hij vond het prachtig, we begonnen met smalle paadjes, zigzagend heen en weer op en neer, door donker bos. In draf.Dat vinden alle paarden spannend denk ik.!!
Toen een goed gallop pad, ook met zigzaggers, dat voelt zo lekker, Pino was helemaal fris.
Na een heel stuk stappen door dichte bebossing,waar je echt geen kip tegenkomt,kwam een recht stuk, waar we in de verte iets zagen bewegen, iets met een rose jas aan. En ja hoor, een meisje op een pony, met een vader ernaast op de fiets. Pino kan dan zijn mond niet houden en hinnikt luid,met als gevolg dat die pony stokstijf staat en zich omdraait, en terug gilt.
Ik ernaar toe gereden, en samen een stukje opgereden.
Eigenlijk was het best lang geleden dat ik daar op een paard geweest was, ik kom er met de honden wel es, maar in 2002 met mijn vorige fjord Riskja, was de laatste keer te paard . Het voelde mede daarom, extra fijn om er weer te zijn, weer op "mijn fjord"!
Toen ik op het verste punt was, heb ik effe naar huis gebeld, om te zeggen dat alles goed ging, (moest ook effe een plasje plegen hihi).
Via een andere weg ben ik terug gereden, maar Pino was echt niet moe ofzo, hij bleef voorwaarts, en wilde eigenlijk niet stappen, niet lang in ieder geval, en toen hij voor hem weer op bekend terrein kwam, gilde hij weer naar alle paarden uit de buurt.
Door de wind, was hij al aardig aangedroogt, maar heb hem lekker op stal gezet, met een bak lekker eten, en een plak hooi, en fris water, een appel en een wortel.
Ik zag aan de kleintjes dat die ook verwent waren, en hoorde dat gerard er ook mee weg geweest was, eerst wandelen, en toen laten grazen,achter de tuin,en hij was met toby wezen rennen, (heel sportief van mijn man he??

Een klein uurtje later heb ik de deur weer open gezet, en lopen ze alledrie lekker in de paddock.
Ik vond het super, en heb met Pino genoten, hij heeft een veel betere conditie dan ik dacht hoor, ik had verwacht een sjokkend paardje op de terugweg te hebben, maar niet Pino, die leek wel net goed warm ofzo. Mijn lichaam heeft er nu na de warme douche wel weer zin in, maar toen ik net afstapte voelde ik me 80, pfff.
Maar ja dit is ook niet iets wat ik elke week ga doen hoor!! Gewoon af en toe,en ik vind het het fijnste als het niet te warm is.En er geen insekten zijn, dus die tijd begint nu.

Het zou alleen leuk zijn als er es iemand mee wil, te paard. Mijn vriendinnen hier vinden de afstand te ver!!??
Alleen irene wil wel maar dan met de trailer erheen. Vind ik ook best, dus misschien dat we dat nog es doen.
Ondertussen heb ik nu een discussie met mijn man, (op een lacherige manier hoor), over als ik toch mee doe met de wedstrijden wie mij dan voorleest. Ik lees nl Monique altijd voor, en zou het niet meer dan normaal zijn dat zij dat nu voor mij doet, maar Gerard denkt dat hij dat wel effe kan, haha.

We hebben het er nog over!!

Nou ik keek effe terug, en ik denk dat ik wel genoeg geschreven heb nu, groetjes allemaal.