Skreia maantjes geknipt en in de wei

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Skreia maantjes geknipt en in de wei

Bericht door skreia » zo 29 okt 2006, 17:56

Gisteravond heb ik me helemaal uitgeleefd bij het concert van Marco Borsato!! Was echt helemaal geweldig!!! Was pas om 1 uur 's nachts thuis en helemaal vergeten dat de klok een uur terug ging.
Jullie voelen hem natuurlijk al aankomen: ik was vanochtend een uur eerder op stal :-#
Ik had al zoiets toen ik op stal aankwam: waarom staan de paarden (Friezen)nou nog op stal?
Kom ik bij de deur aan zegt de staleigenaresse: "Wat ben jij vroeg"
Ik: "Vroeg?" Het is al 10 uur"
Staleigenaresse: "Nee het is 9 uur"
Ik: "Oh dritt helemaal vergeten" en dan blijf je nog maar even met je stomme kop op je scooter zitten :lol:
Ik had ook pas om 10 uur afgesproken op stal, dus ja wat ga je dan nog ruim een uur doen?
Dan maar maantjes knippen, staartje mooi maken en grondig poetsen :)

Resultaat van het knippen:
Skrei wil echt altijd op rust staan, dus moest even snel klikken
Afbeelding
Dit krijg je als je paard al meer als een uur braaf staat te zijn:
Afbeelding
Gelukkig gaan de oortjes naar voren als je een handoek in de struikjes gooit, maar je moet wel snel zijn
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie goed aan de kant van haar hoofd dat ik niet zo goed met links kan knippen :(
Afbeelding

Vandaag ging Skrei in een ander land, omdat een aantal paarden uit haar eigen land al dag en nacht op stal staan en dan kwam het niet goed uit met buiten zetten (stond er dan altijd 1 een tijdje alleen).
Toen ik haar in het land zette kwam één paard (de voorste vos op de foto) al vrij snel op d'r afgestormd toen ze naar een paard wilde lopen die ze al kent. Toen had ik al mijn twijfels of Skrei het wel naar haar zin zou gaan krijgen. Ze liep namelijk helemaal alleen
Hier ziet Skreia de Friezen staan en Danny (het paard waarmee ze in het andere land stond)
Afbeelding
Hier staat ze me heel zielig aan te staren: Baas mag ik alsjeblieft naar dat land???? :cry:
Afbeelding

Mijn voorgevoel had gelijk. Skrei heeft het totaal niet naar haar zin gehad. Ze liep te ijsberen aan het begin van het hek toen ik haar ging halen (dit bleek ze waarschijnlijk al een tijdje te hebben gedaan) en was flink nat van het zweet. Toen ik fluitte hinnikte ze echt heel hard en zielig :(

Ik ga vanavond even de staleigenaresse bellen om te overleggen of Skrei bij de Friezen en Danny op het land mag. Waarschijnlijk blijven de paarden toch nog maar een weekje op het land als je zo naar de weersvoorspellingen kijkt.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
pinokkio

Bericht door pinokkio » zo 29 okt 2006, 18:52

ja doe dat maar, ik ken jou fjordje niet, maar dit spreekt boekdelen.Ze moet gewoon lekker bij de voor haar bekende vriendjes, je hebt trouwens mooi geknipt hoor,ziet er goed uit. gr karin en bojana
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
yvette

Bericht door yvette » zo 29 okt 2006, 18:54

Sommige van de foto's zijn een beetje te groot.
Er zit wel een net boogje in :j

Wel grappig dat er elk half jaar wel weer mensen zijn die vergeten dat de klok verandert :))
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Tanja

Bericht door Tanja » zo 29 okt 2006, 18:58

Van dat boogje kan ik nog wat leren.
Maar even over dat plukje bij d'r manen hoort dat officeel?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
yvette

Bericht door yvette » zo 29 okt 2006, 19:43

Die hengstenpluk hoort officieel bij een andere manier van knippen, namelijk het wit en zwart even lang.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 30 okt 2006, 11:32

yvette schreef:Sommige van de foto's zijn een beetje te groot.
Er zit wel een net boogje in :j

Wel grappig dat er elk half jaar wel weer mensen zijn die vergeten dat de klok verandert :))
Ik heb de foto's wel verkleind, maar soms duurt het even voordat ze goed op Fw verschijnen :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Plaats reactie