Tea als Slomo!!!+ update ramples!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Tea als Slomo!!!+ update ramples!!

Bericht door Esther » zo 29 okt 2006, 11:31

Heb vanmorgen even een ritje met Tea gemaakt met een vriendin van me. We gingen eerst even bij ons in het land en Tea was sloom!! Voor haar doen dan, voor een normaal paard liep ze gewoon een snel tempo, maar Tea was behoorlijk rustig. *o/*
In het land was het nogal glibberig helaas. Ineens kreeg ze het in haar bol en wilde ze naar Bente en deed ze raar en toen gleed ze dus weg, ze glibberde een paar keer en bleef gelukkig overeind, maar ik was wel wat geschrokken :n ..
Daarna wilde ik graag de weg naar les oefenen, aangezien het vorige keer zo slecht ging en ik morgen weer les heb. Wendy en Venna gingen mee, dan had Tea daar wat steun aan, dacht ik, hihi..
Eerst moesten we even bij ons half door de tuin, dan konden we lekker door het weiland gaan. Na veel gedonder, mijn vader moest het hek opendoen en ik kreeg Tea niet naast de bel van ons huis geparkeerd, Tea wilde niet door de bosjes, Venna toen ook niet, maar we reden op een gegeven moment eindelijk het weiland in.
Aan de andere kant van het weiland lopen ook paarden en we waren op de helft toen we zagen dat de fries van daar was losgebroken. We wilden er allebei niet langs, geen goed idee, en dus wij maar weer terug en weer door de bosjes.. Mijn vader gezegd dat hij losliep en toen besloten we maar langs de weg te gaan....
Wij netjes langs de weg en dat ging best goed, Tea wilde alleen op Venna's plekje lopen, maar verder ging het goed.
Toen kwamen we op het plekje waar Tea de vorige keer staakte, en daar stond ze dus weer als een standbeeld, Venna werd daar ook bang van en wilde dus ook niet meer..wat een hulp, hihi.. 8)7
Na veel gedonder en telkens stoppen kwamen we bij de les bak. We gingen weer op de terug weg en toen was Tea niet meer te houden, ze wilde racen, uitwijken voor enge stukken en gek doen. De godganse tijd struikelen, Ze kijkt zo druk rond dat ze haar benen vergeet en daarbij trekt ze contstant de teugels uit mijn handen, auw!!
De tweede keer keen ging al een stuk beter en de tweede keer terug heb ik haar aan de losse teugel naar huis gereden, het ging dus toen eindelijk een beetje goed.
Ben benieuwd hoe het morgen gaat, zal ze de les van vandaag wel weer vergeten zijn...
Laatst gewijzigd door Esther op ma 30 okt 2006, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 29 okt 2006, 18:03

haha even wijsje als hier staat dus! Je moet echt maar eens mee met Tea hier...wie weet snapt ze dan wanneer ze hard moet en wanneer niet :P (alhoewel Iwan, Sas etc dat vandaag soms ook half om half kwijt waren)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 29 okt 2006, 19:35

wat een avontuur, nou maar hopen dat ze het morgen braaf doet en niet weer gaat staken
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » ma 30 okt 2006, 11:46

Nou in het begin was ze vandaag dus lekker rustig, mijn vader was mee op de fiets dus staken deed ze bijna niet.
De les ging heel wat minder. In het begin ging het goed, maar in draf bleef ze met haar hoofd naar buiten en haar kont naar binnen en alleen maar keihard.. Grrr. Op een gegeven moment ook niet meer aan de teugel, niet meer lekker lopen en dat soort gedram.
Het ging dus helemaal niet goed!! :(
Als klap op de vuurpijl wilde ze ook nog rollen bij het uitstappen, oke, ik zat niet op te letten, en ineens lag ze op haar buik!! Ik snel weggerold, straks ging ze nog op mijn been liggen, en daarna ingegrepen om mijn zadel te redden. Ze heeft gelukkig niet gerold, maar het scheelde niet veel.. Ik schrok behoorlijk, maar moest toen ik het aan mijn vader vertelde vreselijk lachen.. :+

Een verschrikkelijke les dus. Het lijkt ook wel of ze steeds stijver wordt..Maar echt bochten kunnen we niet maken, het is gewoon te glad in de wei.

Zucht....Esther..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 30 okt 2006, 15:38

Nou, wat een verhaal zeg van je les. Kan me voorstellen dat je er even van moet zuchten hoor.

Had je instructrice nog tips dan? Weet niet of het helpt, maar veel figuren en overgangen rijden zorgt er misschien voor dat haar aandacht nog iets meer bij jou komt. Dan heeft ze misschien minder tijd om te klieren. En daar wordt ze ook soepel van. Kun je daar ook voor jezelf in de bak rijden? Anders zou je misschien daar een keer extra in de week kunnen rijden ipv in de wei.

En dat staken buiten is lastig. Dat doet Nisko dus eigenlijk nooit. Ze staat wel eens stil als ze schrikt, maar is altijd wel over te halen verder te gaan. En daarvoor heb ik nog maar 1 keer af hoeven stijgen. Ik zou eerst gewoon met iemand of een andere paard gaan totdat ze je ook helemaal vertrouwt en dan gaat het vast vanzelf beter. Heeft misschien nog even tijd nodig.

En ik heb het dus ook 1 keer gehad dat Nisko ging liggen met mij erop. Heel plotseling en zonder voortekenen, meeste paarden gaan eerst schrapen, maar Nisko lag er ineens. Ik kon er nog net afspringen en heb haar toen een paar tikken met de zweep gegeven. Ze wilde nl subiet gaan rollen met het zadel van mijn instructrice :o _-:( . Dat kon ik voorkomen, maar ik schrok me kapot. Nisko heeft het nooitweer gedaan, ik was dan ook erg boos. Nu weet ik dat ze ook ooit is gaan liggen voor de kar dus misschien een gekke gewoonte, raar paard :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 30 okt 2006, 16:22

Pfff lastig Es! Het kan idd zijn dat Tea het gras toch te glad vind...

En dat rollen! :o wat een stout paard!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Esther

Bericht door Esther » ma 30 okt 2006, 16:42

Ik had gisteren dus ook al even geoefend met een ander paard, dat ging redelijk.. En vandaag was gelukkig mijn vader mee. Dat scheelde al een stuk.

Mijn instructrice helpt wel, maar ze is gewoon zo lastig soms en ze zit erg vast, daarom stribbelt ze zo tegen.

Het is jammer dat ik niet vaker in een bak kan rijden.. Zo kan ik haar dus niet echt los krijgen, in het land is dat gewoon niet echt te doen, echt te glad.. Ook in het bos wordt dus niets als ik alleen moet..
Wij hebben ook alleen maar een dikke laag leem op de grond, er is dus ook niet echt een superbak aan te leggen..
Er is wel een stukje wat vaker droog is dan anderen, maar ja, het gras staat nu ook nog zo hoog.. Misschien spuit mijn vader dat wel dood. Probleempje, het landis niet van ons, maar gelukkig wel van mijn ooms, dat scheelt al wat.
Ik zou wel willen opbellen, om het stukje officieel te huren o.i.d. maar ik heb niet echt veel contact met mijn ooms, dus dat vind ik wel eng, het is nogal wat..
Ik zou kunnen overwegen om haar ergens anders te stallen, maar dat kost zoveel geld!!
Nogmaals zucht!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 30 okt 2006, 17:00

waarom kan je met haar het bos niet in dan? ik rij nooit in een bak, maar doe alles in het bos met Vera en die loopt echt heel soepeltjes nu
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » di 31 okt 2006, 06:31

Als ik alleen met haar naar het bos ga dan gaat ze gewoon niet. Ze staakt contstant en vind alles eng!! Lukt gewoon nog niet..
Ja alleen als ik heel erg boos wordt en blijf schoppen en daar heb ik gewoon geen zin in, ik vind het niet leuk als ik van te voren weet dat het niet goed zal gaan en ik boos op haar moet worden..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie