deken past!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Siria

deken past!

Bericht door Siria » di 24 okt 2006, 14:22

hallo fw ers

ben vandaag naar de dierenwinkel geweest en heb er nieuwe fleecedeken gekocht :D zie link hieronder, was in de stad maar ben er maar 1 keer geweest dus ik wist niet precies waar het was, maar ik dacht; (ik dacht ongeveer te weten waar het was) ach ik kijk wel

dus ik fietste daar zo, kwam er opeens een meisje uit mijn klas naast mij fietsen, vraagt ze waar ga je naartoe, dus ik leg het uit, zij o bedoel je die winkel ik zo ja, ze wist dus waar die was,zij met mij meerijden, ik gelukkig :D

op een gegeven moment ik dacht we zijn er ik zeg zo; hier is het zeker, zij: neej, dit is een andere winkel :o? , bleek die winkel dus helemaal aan de andere kant van de stad te zijn, echt daar zou ik nie zijn gekomen, ik was dat meisje dus zeeeeeeer dankbaar :+ , ik zei nog zoiets van; hmm en nou moet ik nog terugkomen, dus zij zeggen welke weg ik in moet als ik het niet kon vinden, toen was ik dus zo terug langs die weg, door het centrum van de stad. ben dr nog dankbaar eigenlijk, ik zal het morge weleens tegen dr zeggen...

nou goed ik deken gekocht, die man in de winkel keek me echt zo aan van ga weg, ik begreep het niet zo goed, maar ach, misschien had hij zijn dag niet :+

toen naar de boerenbond, daar had je schijnbaar soort flappen voor over je bovenbeen, voor als je gaat paardrijden, wordt je broek niet nat als het regent, leek me ideaal

dus ik zoeken en zoeken (ik kom ook vrijwel nooit in bb) zag ik uiteindelijk het bordje en de rekjes... (uitverkocht :( ) en ze waren er schijnbaar pas vanaf gister, tss viel me weer zwaar tegen

maargoed ik zag een paar vaag uitziende sokken die toch wel warm waren dus heb ik die maar gekocht samenmet wat glansspray spul, altijd handig, was ook net op dusja

maargoed nu dus straks maar even deken passen, anders moet ik dus weer terug... , heb nu echt geen zin in...

oja en heb ook nog trekkam van plastic gekocht voor me ma voor 1 euro :o

http://www.budgetruitersport.nl/index.p ... cts_id=554 [/img]

dit kan er nog wel bij denk ik:

ging ik daarstraks de stal uitmesten, was de draad weer gebroken, ene uiteinde lag dus zeker 5 meter van andere vandaan |( en andere was vlak bij handvat afgebroken, tsja das onze fjord dus weer: t regende vanmorge dus mijn pa zei : ik geef ze wel gewoon hooi en laat ze op stal (mijn paardje is al beetje verkoude en ze is nogal een watje dus we moete beetje voorzichtig zijn) en ja de andere fjord, Hedda houdt meer van de grote wijde boomgaard (die erom heen ligt) en niet van dr uitloop+stal, en ja ik kan haar geen ongelijk geven, als paard zou ik ook kiezen voor vers gras en lekkere peertjes+ appeltjes ipv droog hooi, maargoed als eigenaar vind je zoiets toch minder:

met je inmiddels koude en natte handen een draad aan elkaar knopen die eigenlijk te kort is, maar omdat je dacht even snel de stal te doen en dus vergeten was een jas aan te doen waardoor je het toch wel heel koud hebt. hmm dan is zoiets toch minder fijn.

Hedda heeft het idee: als mijn hoofd erdoor kan volgt de rest vanzelf, stroom of geen stroom. Maargoed dat is dus t karakter van deze lieve :D fjord, en ja ik snap het eigenlijk niet echt, want het is alleen de tussendraad tussen het stukje van me eigen fjord en van hedda, dusja als fjord zijnde zou ik eerder een draad slopen, dat ik direct uitgebroken ben, maargoed ze is dan ook wel vrij jalours ingesteld, dus misschien dacht ze gewoon dat mijn fjord een hooisprietje meer had ofzo :+

+++++++++++++++++++++

alweer tweede wijziging, maarja anders moet ik elke keer nieuwe topic openen en ach ik denk dat dit ook wel mag, hoop ik O:)

we zijn er van de week achter mijn paard haar nieuwste trucje gekomen 8-) , ze lopen beide los in grote boomgaard met palen als soort hek bij ons huis, de ene is dus van metaal en de houder ook, dus dat maakt bepaald geluid als je die opent :o

tot dus ver het informatieve deel :P
maar zodra mijne papa de paal opent komt mijn fjordje aangalopperen stopt in de buurt van het hek en gaat de boel verkennen: je ziet haar dan zo kijken, vaak houd ze haar hoofd ook nog scheef:P : is de paal vergenoeg open, is het baasje uit zicht of vergenoeg weg en dan sprint ze erdoor :D of ze wacht als je in de buurt bent tot je weg bent, (ze mag dan wel blond zijn (mijn fjord heeft lichte kleur dus noem het weleens blond vergeleken met andere fjord, die is donkerder) :o? , maar dom is anders :P ) in ieder geval nu blijft dus de interessante vraag hoe is ze ontsnapt, maarja we zullen dr wel snel genoeg achterkomen...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

zondag hebben we deken opgedaan en hij past!!! :D , ben zondag ook nog naar soort veiling van paardenspullen geweest, was ook gewoon bij winkel en daar heb ik nu voor het eerst van me leven stapp horse sokken gekocht :+ , ben er zeer gelukkig mee :D , iedereen zei maar dat da goeie sokken waren dus ik d8 zal ze eens uitproberen

oja ben vndg maar weer eens naar boerenbond geweest en heb alvast maar nieuwe thermolaarzen gekocht, het zou aan het eind van de week koud worden dusja en van oude was de rits kapot dus altijd handig 8-)
Laatst gewijzigd door Siria op di 31 okt 2006, 20:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Esther

Bericht door Esther » di 24 okt 2006, 14:31

Ook al lekker geshopt!!
Wilde die man liever de hele winkel zelf houden ofzo, wel een beetje raar, of had je soms je baggerlaarzen van gisteren nog aan, hihi..
Leuk he, lekker spulletjes kopen voor je fjord, ik ben er ook heel goed in, vooral dekjes!!! :o
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Siria

Bericht door Siria » di 24 okt 2006, 16:11

neej, had geen baggerlaarzen aan, ik kwam juist uit school :D , daar zijn baggerlaarzen soort van sociale zelfmoord :+ denk ik, heb het nog nooit uitgeprobeerd }-o
Esther

Bericht door Esther » di 24 okt 2006, 18:11

Oh vreselijk he, die van mij zijn ook echte boeienkoningen!! Die zijn in twee maanden tijd ook een stuk of 8 keer uitgebroken!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Siria

Bericht door Siria » wo 25 okt 2006, 18:14

heb vandaag deken gepast, maar kan niet goed dicht van voor, als je hem wel dichtdoet sluit hij niet goed aan op borst, helpt het als ik een grotere maat neem? wat denken jullie?
Esther

Bericht door Esther » do 26 okt 2006, 13:17

Kun je proberen! Misschien is het anders een idee om een ander model of merk te nemen. Niet alle dekens passen op een fjord.
Mijn Br zweetdeken en Pagonydeken passen goed.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 26 okt 2006, 13:22

Ik heb die deken toevallig ook, maar heb meer het idee dat het aan het halsstuk ligt (vind ik niet echt geschikt voor mijn paard met dikke nek) Ik sla het halsstuk altijd terug zodat ik de deken als gewone zweetdeken kan gebruiken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Esther

Bericht door Esther » do 26 okt 2006, 13:49

Ik heb de dekens zonder hals.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Famke

Bericht door Famke » do 26 okt 2006, 16:13

haha, jij hebt lekker gechopt!!! :D leuk die deken!
die man ik wel een beetje vaag, beetje klanten bang maken! :+
wat een fjordenstreek! over het algemeen is het lichaam toch groten dan het hoofd....:+ 8)7
Siria

Bericht door Siria » do 26 okt 2006, 19:12

DeeDee schreef:Ik heb die deken toevallig ook, maar heb meer het idee dat het aan het halsstuk ligt (vind ik niet echt geschikt voor mijn paard met dikke nek) Ik sla het halsstuk altijd terug zodat ik de deken als gewone zweetdeken kan gebruiken.
hmm, maar ik had hem juist graag met hals, omdat ze altijd zo erg bezweet is op de hals

@E*JJT misschien wel, maar heb nu deze dus ga eerst nog grotere maat probere, ik zie wel

@famke, Hedda heeft vreemde logica maar werkt dus wel :+ bij haar

ach ja ik ga hem morge maar ruile voor een maatje groter, kijken wat voor effect dat geeft...

oja pff mijn pa kwam even naar huis om elf uur vandaag, was verder niemand thuis wie zag hij aan de kant van de weg lopen.... mijn paard dus... lekker gras van de berm eten. hij gewoon paard boos toeroepen, schrok en liep maar gauw weer terug :+ , maar het ergste was dus dat alle draden en hekken gewoon dicht waren... dus nu de vroeg waar ze langs ontsnapt is... :o
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 27 okt 2006, 06:05

Dat is ook de reden dat wij hem gekocht hebben toen (nou ja ik moet zeggen Maike en die was zo lief hem aan mij te doneren O:) ) Maar ikzelf vind een halsdeken voor mijn paard toch achteraf niet zo geschikt. Ik twijfel nog of ik misschien een andere ga kopen, maar ik maak er zo weinig gebruik van dat ik daar dan weer geen moeite voor neem O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ydel

Bericht door Ydel » vr 27 okt 2006, 07:01

ik heb ook een halsdeken, maar krijg altijd maar 2 van de 3 gespen dicht (en vraag niet hoe.. :P )
maar ja, houdt haar wel lekker warm

wat raar dat ze zomaar op straat liep zonder dat alles kapot/open was..

raar hoor.... :?
misschien heet ze stiekem toch Houdini??? :+
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
fjordido

Bericht door fjordido » vr 27 okt 2006, 07:05

whahaha wat een fjord.. hahaha...
het gras aan de andere kant is altijd groener he?
je snapt soms toch niet hoe ze het voor elkaar krijgen... ik heb er ook zo een lopen
Siria

Bericht door Siria » zo 29 okt 2006, 17:49

fjordido schreef:whahaha wat een fjord.. hahaha...
het gras aan de andere kant is altijd groener he?
je snapt soms toch niet hoe ze het voor elkaar krijgen... ik heb er ook zo een lopen
weet nu hoe ze het voor elkaar krijgt: ze eet altijd walnoten van onder de bomen en die rapen we dan op, zodat ze er niet teveel binnenkrijgt, maar die boom laat ook noten vallen aan de andere kant van de coniferenhaag en die worden vaak vergeten op te rapen, paard is helemaal gek van die dingen en ziet er onder die conifeer dus meer liggen en loopt btje verder, hoofd kan erdoor en ja dan volgt de rest vanzelf.

Ik was dus andere paard aan het opzadelen toen ik me bedacht dat het zowel eens zou kunnen zijn gegaan, toen liep ze nota bene gewoon door de heg heen, was wel vaag gezicht :+ , toen ikke paard maar weer bij stal gezet, tss hoezo eigenwijs... 8-)
Siria

Bericht door Siria » di 31 okt 2006, 20:53

pff ik zit hier nu met mn stapp horse sokken aan achter pc :D (heb voor het eerst van die sokken *o/* ) *voelt zich helemaal gelukkig*, maar zal er niet verder over uitweiden

ben nog steeds helemaal gelukkig dat deken past, deken hangt nu mooi te zijn op uithangrek 8-)
Plaats reactie