Kjeld en het betere stuntwerk...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Naisven
Moderator

Kjeld en het betere stuntwerk...

Bericht door Naisven » vr 13 okt 2006, 07:45

|o Nee, niet zo leuk ditmaal. Zoals jullie weten staan m'n Fjorden op een stuk land van de overbuurman. Daar zit aan sommige kanten prikkeldraad omheen. Nou dacht Kjeld gisteren ruzie te moeten maken met het tuigpaard van de dierenarts(!) aan de andere kant van het hek.

Staat-ie dus op een gegeven moment met z'n rechter voorhoef over het prikkeldraad heen, schrikt daarvan, laat zich achterover vallen, waardoor het prikkeldraad tussen z'n ijzer en z'n hoef vast komt te zitten. Gewoon doorrukken zoals het een echte Fjord betaamt natuurlijk, dus toen liep hij op het land met 10 meter prikkeldraad aan z'n voorhoef. Enigszins in paniek, maar Naisven natuurlijk ook want die werd achterna gezeten door Kjeld EN een stuk prikkeldraad 8)7

De dierenarts gauw naar m'n buren gebeld en toen zijn Anthony en de buurjongen het land in gegaan. Hoewel Kjeld in paniek was, bleef hij toch braaf staan. Anthony 'm vastgehouden, Peter het prikkeldraad losgemaakt. Het enige wat Kjeld ervan overgehouden heeft is een klein wondje aan z'n achterbeen en de schrik.... ik heb 'm bij thuiskomst even goed afgespoten en nu maar even in de gaten houden. Hij blijft nu in ieder geval weer (even) uit de hoek bij het tuigpaard...
Dorothea

Bericht door Dorothea » vr 13 okt 2006, 07:59

Nou daar schrik je wel even van, wat een aktie weer. Hopelijk houdt hij er niks aan over verder. Een beetje ruzie lopen zoeken, stoute fjord O:)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 13 okt 2006, 08:04

Hij zoekt steeds ruzie met grote zwarte paarden. Vorige week in de les was een Fries aan de beurt, nu weer een grote zwarte tuiger... _-:(
Janine
Moderator
Contacteer:

Re: Kjeld en het betere stuntwerk...

Bericht door Janine » vr 13 okt 2006, 08:06

Kjeld toch! Hij moet niet zo'n ruzie maken... Er liepen zeker mooie dames in de buurt O:)
Naisven schreef:Hij blijft nu in ieder geval weer (even) uit de hoek bij het tuigpaard...
Stel je voor dat die maloot van een tuiger weer zorgt dat hij gepakt wordt door zijn venijnige prikkeldraad 8)7
Viv

Bericht door Viv » vr 13 okt 2006, 08:33

Jesus wat zul jij geschrokken zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » vr 13 okt 2006, 08:59

Tsss wat een stunter is hij toch.....
Maar het is gelukkig goed afgelopen.

Iwan heeft ook wel eens van die stunts maar als hij vaststaat in het draad dan blijft hij schaapachtig staan en wacht net zolang tot er hulp komt...
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
douwina

Bericht door douwina » vr 13 okt 2006, 09:09

Gelukkig is het goed afgelopen! Kjeld ook met z'n machostreken >;)
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 13 okt 2006, 09:10

Gelukkig is het goed afgelopen zeg
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 13 okt 2006, 09:21

Pfffft, gelukkig goed afgelopen. Je moet er niet aan denken dat het draad om zijn benen strak getrokken komt te zitten. Nisko heeft op haar achterbeen ook een litteken van prikkeldraad voor het spronggewricht.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Hilde

Bericht door Hilde » vr 13 okt 2006, 10:13

God,wat een ellende!
Hilde heeft als 5-jarige ooit eens in het prikkeldraad gezeten en heeft nu een blijvend litteken op haar achterbeen.
Hopelijk heeft Kjeld z'n lesje geleerd,maar tja.....het is natuurlijk een fjord,he?
Dus dat weten we nooit of hij er nu klaar mee is.........
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 13 okt 2006, 13:18

Wat een actie weer zeg. Je schrikt je dan inderdaad kapot. Zorg je wel dat je nog een paard over houdt met dit soort acties O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » vr 13 okt 2006, 13:42

Prikkeldraad is zoooo eng! Wat zul je geschokken zijn. Het is ook zo stom dat het dagen goed kan gaan en dat meneer het dan zo in z'n hoofd haalt en het opeens weer niet wil.

Gelukkig valt de schade nadehand mee.

[het zit je ook niet mee he!]
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 13 okt 2006, 17:21

jeetje zeg, die 2 van jou houden wel van stunten he? :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » vr 13 okt 2006, 20:12

Ja, als een fjord iets sloopt doet hij dat goed.
Bente had llatst ook een keer het in haar bol en het ging goed bij het prikkeldraad, maar heb nu echt alles weggehaald!! BRr, ik heb echt een hekel aan prikkeldraad!!

Wel mooi, dat Kjeld er tot nu toe niets aan lijkt over te hebben gehouden!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ydel

Bericht door Ydel » vr 13 okt 2006, 22:08

Nicole schreef: Iwan heeft ook wel eens van die stunts maar als hij vaststaat in het draad dan blijft hij schaapachtig staan en wacht net zolang tot er hulp komt...
hihi, dit herken ik ergens van O:)

wat balen weer zeg marieke...
zit je inderdaad even niet mee...

maareh, stunter is hij zeker...

en kan me voorstellen dat Nais zich kapot schrok van dat prikkeldraadmonster 8)7
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Lies

Bericht door Lies » za 14 okt 2006, 05:50

Dat is zeker schrikken... gelukkig heeft hij er niets ernstigs aan overgehouden!
Don't believe everything you think
Krista

Bericht door Krista » za 14 okt 2006, 06:48

Jee dan schrik je wel zeg, dat had ook heel anders af kunnen lopen! Gelukkig valt het allemaal mee! Kun je voor het prikkeldraad geen stroomdraadje spannen, zodat hij ook geen ruzie meer kan maken met het buurpaard?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 14 okt 2006, 15:34

Krista schreef:Jee dan schrik je wel zeg, dat had ook heel anders af kunnen lopen! Gelukkig valt het allemaal mee! Kun je voor het prikkeldraad geen stroomdraadje spannen, zodat hij ook geen ruzie meer kan maken met het buurpaard?
Dat is nou net het probleem, Kjeld heeft daar wel ontzag voor, maar Naisven niet echt. Maar het prikkeldraadje is nu weg en wordt niet vervangen (zat laag bij de grond), dus dat is in ieder geval winst..
Plaats reactie