Ben helemaal Happy!!
Ik had met Mop afgesproken om op het einde van de middag Willem te longeren, en dan zou hij me helpen om erop te zitten etc.
Maar toen ik vanmiddag aankwam was Mop nergens te bekennen, hij moest werken dus ging ik maar alleen aan de slag.
Met het idee om Willem gewoon met hoofdstel en zadel te longeren, bracht ik hem naar het stukje waar ik hem altijd longeer.
En hij was zóó braaf!! Echt heel gaaf.
Daarna ging ik naast z'n schouder lopen en dan een beetje sturen met de teugels. Dat ging ook wel aardig.
En toen kreeg ik een ingeving dat ik er best wel even op kon zitten.
Zelf had ik er alle vertrouwen in, dus cap opgedaan en toen moest ik even bedenken hoe ik erop kwam. Ik kreeg de vorige keren altijd een voetje, maar nu moest ik echt in de stijgbeugel hangen.
Willem vond het allemaal wel best, en toen zat ik daar

Hij snapt niks van m'n beenhulpen, dus daar heb ik niks mee gedaan.
Ik heb hem de hele tijd met m'n stem aangemoedigd, totdat hij een paar stapjes durfde te zetten. Uitbundig beloont en uiteindelijk stapten we trots door de bak!
Hij waggelde wel heel erg en hij slingerde veel, maar het ging goed!
Toen gaf ik het commando voor draf, ik wilde even kijken of hij dat zou doen. Na enige aarzeling ging hij over in draf en toen draafde we daar onze rondjes in de bak!!
Gewoon helemaal los, en hij was zo braaf!!! Oortjes naar voren en gaan met die banaan!
Poeh, ik werd helemaal gelukkig... Hij is vanaf het begin af aan zo braaf, geen pas verkeerd gezet

Vrijdag mag hij weer, en dan gaat Marieke me helpen