Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Ydel
Bericht
door Ydel » ma 09 okt 2006, 10:12
Kelly schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet echt verstandig om al zo'n groot iemand op Zorro te zetten.
Je kan zien dat ze beide te weinig evenwicht hebben. Daarbij vind ik ook dat de ruiter de teugels te strak houdt voor een nét ingereden paard.

hij moest wel, anders was hij door 2 keer 20x60 gevlogen

het ging juist heel erg goed.
en daarna heeft jessica nog rustig een paar rondjes gereden en daarna is het met een goed gevoel afgesloten en rustig over de weg naar huis gegaan

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » ma 09 okt 2006, 10:19
Ga nu toch even mijn mannetje verdedigen...Natuurlijk verdient hij met zijn lengte niet de schoonheidsprijs op Zorro dat snapt iedereen, maar hij zit echt als een huis. Hij heeft al op menig raar rondspringende paarden gezeten en lost dat altijd keurig op. Dennis rijdt eigenlijk altijd met waslijnen (daar geef ik hem altijd voor op zijn flikker

), maar Zorro was gisteren de eerste minuten echt aan het hyperen dus ik had gisteren hetzelfde gedaan. Anders had Dennis heel Nieuwegein gezien denk ik (hetzij per paard hetzij per Ambu). Overigens neemt hij niet op alle foto's de teugels strak aan als je goed kijkt. Als ik het niet vertrouwd had was het ook niet gebeurd. Niet voor Zorro en ik laat mijn eigen vent niet verongelukken.
Al met al heeft hij er denk ik een minuut of 10 opgezeten en daarna is Jessica ontspannen met Zorro aan de gang gegaan.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Kelly
Bericht
door Kelly » ma 09 okt 2006, 10:22
Ik zeg ook niet dat hij hem kan rijden maar voor Zorro is net onder het zadel.
Persoonlijk vind ik het voor zijn gestel nog niet goed

-
fjordido
Bericht
door fjordido » ma 09 okt 2006, 10:25
ik vind het echt zo'n bokt discussie, te groot/niet te groot. daar heb je vaak ook van die onzinnige discussies over van die sprietjes die dan wel iets te lang zijn voor het mooie maar 54 kg wegen en 1x per week voor de gein op hun shet stappen en dan worden afgezeken als ze eens een fototje plaatsen.
dennis is voor het mooie idd wat lang maar niet te zwaar en om zorro eens te laten weten wie de baas is kan het echt geen kwaad als hij er eens opstapt.
-
Ydel
Bericht
door Ydel » ma 09 okt 2006, 10:26
Kelly schreef:Ik zeg ook niet dat hij hem kan rijden maar voor Zorro is net onder het zadel.

ga nu iets heel erg gemeens zeggen..
misschien dat dennis nog wel lichter is dan jessica

veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
-
miepie
Bericht
door miepie » ma 09 okt 2006, 10:29
"Grote" stoere Zorro
Geeft idd wel een vertekend beeld van de hoogte zo.
Lekker als je een crasch Dummy tot de beschikking hebt.

-
Lies
Bericht
door Lies » ma 09 okt 2006, 10:30
Hoe groot is Zorro eigenlijk?
Ik vind hem leuk zo geschoren!
Maar ik vind het er op de foto's niet echt fijn uitzien. Hij zet z'n onderhals er een beetje op en loopt op alle foto's naar buiten gesteld. Tuurlijk kan hij druk zijn maar met wat meer lengte in de hals (zoals Kelly al zei) geef je hem net wat meer kans zelf zijn evenwicht te vinden en neem je zelf al wat spanning weg. Als hij echt zo hard wilde of druk was, zou ik er iemand naast hebben laten lopen. Want ik weet niet in hoeverre hij al weet dat teugeldruk 'stop' betekent?
Don't believe everything you think
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » ma 09 okt 2006, 10:38
Lies schreef: Want ik weet niet in hoeverre hij al weet dat teugeldruk 'stop' betekent?
Dat snapt hij in het bos en bij ons in de bak wel. Kijk maar eens goed naar de foto's dan zal je zien dat het op de meeste wel mee valt met die teugeldruk. Laatste wat ik zeg...je ziet nu een moment opname en foto's die allemaal binnen een tijdsbestek van 5 minuten (ofzo) zijn gemaakt (correct me if i'm wrong Eveline jij hebt ze gemaakt). Vanaf de plaat is lastiger beoordelen dan als je erbij staat. Ik vond dat Dennis de grote bek van Zorro er op een ontspannen, rustige manier vanaf heeft gehaald.
Morgan!!

-
ulljon
Bericht
door ulljon » ma 09 okt 2006, 10:41
Marijke&Rosco schreef:Lies schreef: Want ik weet niet in hoeverre hij al weet dat teugeldruk 'stop' betekent?
Dat snapt hij in het bos en bij ons in de bak wel. Kijk maar eens goed naar de foto's dan zal je zien dat het op de meeste wel mee valt met die teugeldruk. Laatste wat ik zeg...je ziet nu een moment opname en foto's die allemaal binnen een tijdsbestek van 5 minuten (ofzo) zijn gemaakt (correct me if i'm wrong Eveline jij hebt ze gemaakt). Vanaf de plaat is lastiger beoordelen dan als je erbij staat. Ik vond dat Dennis de grote bek van Zorro er op een ontspannen, rustige manier vanaf heeft gehaald.
Hij was in de wei al superdruk. ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet uit vind zien of hij extreem veel druk geeft. Maar goed.
Volgende keer een paar foto's overslaan ivm commentaar, ik weet niet hoe zwaar Dennis is maar ik denk dat 10 kilo meer of minder niet uit maakt voor het evenwicht

Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
-
Ydel
Bericht
door Ydel » ma 09 okt 2006, 11:14
Marijke&Rosco schreef:Lies schreef: Want ik weet niet in hoeverre hij al weet dat teugeldruk 'stop' betekent?
denk dat deze foto's gemaakt zijn binnen 5 minuten ja...
misschien nog wel korter...
het geeft ook geen fijn beeld kwa rijden, dat ben ik met Lies eens...
maar daarna heeft hij lekker ontspannen gelopen, met zelfs al buiging en een beetje nageeflijk.
(iets waar ik bij nog lang naar moet zoeken....

)
maar ja, inderdaad, wat je zei in je sms net Marijke...
volgende keer maar geen foto's van zorro plaatsen

veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
-
lientje
Bericht
door lientje » ma 09 okt 2006, 11:30
Sorry maar als je alleen al vanwege kelly's commentaar geen foto's meer plaatst dan zit je denk ik niet helemaal goed op een forum. IK snap haar punt, begrijp jullie ook, ik ben er niet bijgeweest dus ik kan niet zo oordelen hoe of dat ik met dat dier was omgegaan als ie zo druk was.
Maar ik vidn wel dat het gelijk heel erg wordt aangetrokken, terwijl kel het netjes en onderbouwd zegt, zonder af te kraken. Vind dat een beetje jammer eigenlijk. Het wordt toch niet negatief bedoeld
Zorro is echt een uberlekker ding ben benieuwd hoe ie er volgend jaar uitziet als er meer bespiering op komt

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
Ydel
Bericht
door Ydel » ma 09 okt 2006, 11:34
lientje schreef:Sorry maar als je alleen al vanwege kelly's commentaar geen foto's meer plaatst dan zit je denk ik niet helemaal goed op een forum. IK snap haar punt, begrijp jullie ook, ik ben er niet bijgeweest dus ik kan niet zo oordelen hoe of dat ik met dat dier was omgegaan als ie zo druk was.
Maar ik vidn wel dat het gelijk heel erg wordt aangetrokken, terwijl kel het netjes en onderbouwd zegt, zonder af te kraken. Vind dat een beetje jammer eigenlijk. Het wordt toch niet negatief bedoeld
Zorro is echt een uberlekker ding ben benieuwd hoe ie er volgend jaar uitziet als er meer bespiering op komt

er staat toch ook een

achter

ik kan me voorstellen dat mensen zoiets zouden denken hoor....
maar het hielp wel...
en ik ben benieuwd hoe het vandeweek gaat, als hij naar de bak moet voor les

veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » ma 09 okt 2006, 11:46
lientje schreef:Sorry maar als je alleen al vanwege kelly's commentaar geen foto's meer plaatst dan zit je denk ik niet helemaal goed op een forum. IK snap haar punt, begrijp jullie ook, ik ben er niet bijgeweest dus ik kan niet zo oordelen hoe of dat ik met dat dier was omgegaan als ie zo druk was.

Hmm nou ga ik toch ook maar weer even

. Ik bedoelde het ook helemaal niet rot, en natuurlijk mag iemand ervan zeggen wat ie ervan wil zeggen. Maar als iemand met een onderbouwd commentaar komt mag ik toch ook wel onderbouwen waarom het zo op het plaatje staat? Nogmaals ik ben van mening dat we goed gehandeld hebben gisteren. Het ziet er waarschijnlijk beroerder uit dan het geweest is. Nou ja maakt ook helemaal niet uit.
Ik vind dat Zorro het allemaal best dapper doet en vind het een heerlijk kereltje (net als de kerel die erop zit trouwens

).
Morgan!!

-
Ydel
Bericht
door Ydel » ma 09 okt 2006, 11:50
laten we het daar dan gewoon niet meer over hebben, en gewoon kijken naar het lekkere ventje dat Zorro is....

veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 09 okt 2006, 11:55
Ydel schreef:Kelly schreef:Ik zeg ook niet dat hij hem kan rijden maar voor Zorro is net onder het zadel.

ga nu iets heel erg gemeens zeggen..
misschien dat dennis nog wel lichter is dan jessica
Gemeen voor Zorro
Ik ben het wat dit betreft wel met Kelly eens, daarbij wil je nu een 'vaste' basis leggen. Maar ieder zijn ding.
Hij is overigens sjiek kaal hij ziet er lekker uit zo
Hoe vind Zorro het zo in zijn nakie aan het werk?
-
anika
Bericht
door anika » ma 09 okt 2006, 11:56
oehhh.. pas maar op hoor!! Dadelijk breekt Zorro zijn rug!
Murphy
Ysha
-
jessica
-
Contacteer:
Bericht
door jessica » ma 09 okt 2006, 12:08
Daar gaat het helemaal niet om!
Ik vroeg dus eerst ook of het nou dit paard was dat net beleerd is, wel dus!
Wat dat betreft ben ik het wel met Kelly eens.
Maar dat niet alleen, als mijn paard net beleerd is komt er het eerste half jaar niet eens iemand anders op! (en al helemaal geen beginner)
Alles moet eerst maar eens netjes bevestigd zijn, en het paard moet vertrouwen krijgen.
Een jong paard heb je snel verpest!
Maar goed, maakt mij verder ook niet uit.
Dat is gewoon mijn mening, verder moet iedereen zelf weten wat die met haar paard doet!
-
anika
Bericht
door anika » ma 09 okt 2006, 12:39
Kom op, dat beest is echt niet in één keer verpest als er iemand anders op zit, daar moet je iets meer voor uit de kast halen. Dennis zit er echt niet elke dag op
Ik heb genoeg ervaring om te vertellen dat pony's niet gelijk verpest worden. Het zijn geen watjes..
Murphy
Ysha
-
jessica
-
Contacteer:
Bericht
door jessica » ma 09 okt 2006, 12:48
anika schreef:Kom op, dat beest is echt niet in één keer verpest als er iemand anders op zit, daar moet je iets meer voor uit de kast halen. Dennis zit er echt niet elke dag op
Ik heb genoeg ervaring om te vertellen dat pony's niet gelijk verpest worden. Het zijn geen watjes..
Dat zei ik ook niet, beter lezen!
Ik zeg het gewoon over het algemeen!
-
ulljon
Bericht
door ulljon » ma 09 okt 2006, 12:49
Dennis en Marijke hebben hem zelf ingereden, dus ik denk dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn
Ze zijn heel rustig met hem en er komt geen spanning bij kijken. helaas geven de foto's dat niet zo goed weer. Maar ik denk dat ze heel goed voor hun dieren zijn. Jessica lat heus niet iedereen erop die is ook zuinig op haar beestje
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd