Kleding aan, eten dr in, mee te nemen eten en drinken klaar. Gelukkig hadden we alle spullen gister al gepakt...we konden wel op vakantie, zoveel hadden we mee te slepen. Beter overbodig, dan te kort dachten we maar. (met het oog op een hele dag regen en voldoende droge kleding)
Half 7 zou Nicole hier staan. Dus rond half 7 stapten we in de auto richting Wanneperveen. In Vene aangekomen was Jan vd Zee al de trailer aan het aankoppelen en zagen wij dat er nog geen trailer voor ons klaar stond, waar de kar in mee zou. Mmh...zelfs de kar was nog niet schoon...*Dritt*..dat zou Bart gister doen. Nja paarden eerst maar even gecheckt en het zouden ook geen fjorden zijn als ze nog helemaal schoon waren. Dus emmer gepakt, koud water er in, wat zeep dr bij en boenen maar.
Ondertussen kwam Bart haastig aan, had zich verslapen. Die trailer gepakt en kar er in gesleept...mmh...gaat die kar mee

Spullen in de auto gedaan, janna proberen uit te leggen welk hoofstel ik nog meer mee wou vanwege een neusriem, maar die had het hoofd nog niet op 'wakker en aanwezig' staan

Vervolgens paarden in de trailer en wegwezen.
Rond half 9 arriveerden we op het terrein in Hoenderloo. Netjes...gelijk nummertjes gehaald, terwijl de rest de paarden klaar maakte. En met dat we terug waren, riep v Bon al dat we naar de ring moesten. Snel even volledig in het wit, de nog wel erg nieuwe voorbrenghoofdstellen ingeprutst en lopen met die handel.
De kleine ring was eigenlijk net iets te klein om mooi voor te brengen. De grotere ring was super! Pauliena liep super, zo volgens Mieke en Nicole. Wolly deed het netjes, liet zich keurig zien, maar gaf weinig extra's. Vooral het begin zocht ik mn evenwicht op het ietswat gladde gras en Wolly deed daar ook in mee! Maar we waren tevreden!
Daarna paarden naar de trailer. Vastgezet en zelf even terug om ook wat te kijken en babbelen. Kennis gemaakt met Koen (of is het Coen??), de prachtige hond van Daphne dr ouders!
Op gegeven moment Pauliena en Wolly maar even meegenomen naar het keuringsterrein, zodat ze wat van de vloerbedekking, oftewel gras konden meekrijgen. We waren in de haast s ochtends een net hooi vergeten en gezien Bart zich verslapen had, hadden ze vast nog niet echt wat gehad s ochtends op een paar handjes muesli na. Met dat deze stonden te grazen kwam een haastig zoekende Anna langs, waar een lichtje ging branden toen ze me zag. Of ik misschien zo wel met Zanouk vast wou lopen want Nienke was nog bezig met Tasja aan behendigheid.
Tuurlijk

De tantes weer richting trailer gebracht en rond kwart over 12 Wolly het tuig opgedaan, omgekleed met vele commentaren

En echt boven onze verwachtingen hoor, we dachten die Vriska die wint het. Die liep zo lekker allround! Maar wel supertrots dus. En dat met ongeveer 4x onder het zadel en 3x voor de kar gehad te hebben!
Daarna Pauliena met Nicole onder het zadel. Jammer dat Pauliena ineens zo gesteld was op Wolly (die ze echt paar uur daarvoor nog een paar beste trappen verkocht had toen ze aan de trailer stonden, omdat Wol te close was en nu ineens niet zonder elkaar kunnen

Toen supersnel Wolly opgehaald, voor de parade waar we ons vervolgens tussen moesten proppen. En na een wat warrige slangenvolte ons opstellen om een pakweg drie kwartier te gaan staan snurken. Dat dacht Wol vast, want die stond, oogjes gingen op half 7 en mevrouw hing half tegen me aan te leunen.
Maar toen mams Pauliena als 3e naar voren mocht voor het bestgaand, was ze toch weer even wakker: "Die ken ik". En daarna als 5e bij de sterrubriek ging wederom het koppie er eventjes op.
Nog een lekkere regenbui er bovenop maakte het ook al niet veel aangenamer, maar gelukkig mochten we nog stukje lopen toen we als 3e naar voren mochten voor de sterrubriek. Keurig!
Daarna maar bij Nicole gaan staan, even vervoersbespreking, omdat we echt uiterst 6 uur thuis moesten zijn.
Vervolgens nog beste kopstoot gekregen van Wolly. Die was druk met eten toen ze op het touw (naja leren riem) ging staan, dus zou die pakken om paniek te voorkomen, maar was net te laat en met dat ik iets bukte ramde mevrouw tegen mn hoofd aan....pijnlijk...maar bleef gelukkig overeind!
Na afloop van de speech zijn we m meteen de ring uit gepeerd, met vele volgendenden achter ons aan. Paarden halsters weer om, wat muesli naar binnen en hup op de trailer (en wat makkelijk dat deze paarden de trailer op alle wijze kunnen betreden, zonder geheister, heerlijk makkelijk..pauliena zou ik er recht voor zetten, maar die vond dat veel te vermoeiend en stapte er zelf van de zijkant al op..huppakkee)
Tot slot nog Claudia zoeken...nergens te zien, dus eerst maar wat drinken van Jan gekregen, die dat graag wou als afsluiter van deze geslaagde dag. Komen we in de kantine: Dicht..want ze zijn aan het bespreken. Maar we mochten wel buiten (waar het toen nog regende) bestellen en opdrinken. Naja, ach vooruit. En toen kwam ook claudia aanlopen, die mij even hard aan het zoeken was. Mooi halstertje gekregen (dankjewel!!). Zal m vandaag eens Cai passen

Daarna snel met Mieke richting huis gereden. En we waren precies half 6 thuis. Mn ouders blij, die liepen geloof ik al te stressen gnegne. Omgekleed, gewassen en snel weer achter het stuur richting mn oom, waar ik vervolgens met een vermoeide kop de hele avond gezeten heb (en tot half 10 op het avondeten heb moeten wachten...dus toen we mochten, ging Annabel als een speer, onder aanmoediging van enkele familieleden richting het buffet), maar was toch best gezellig!!
(lang verhaal geworden voor mensen met tijd, sorry!)