Ons in de zin van Tasja, Zanouk en ik.
We vertrokken rond kwart voor zeven en om 5 voor negen arriveerde we in Hoenderloo... Zal je net zien, zijn we er altijd véél te vroeg, beginnen ze te laat, zijn we te laat beginnen ze op tijd

Helaas ging dit niet door, in een keer doorgegaan naar de ring. Tasja was volgens mij de enige geschoren fjord op de hele CK, zelfs de jury merkte nog even heel scherp op dat 'ie geschoren was'. Waarop ik me verplicht voelde om het hele verhaal, rijden, direct buiten adem, wedstrijden, veel zweet, niet droog worden, af te steken.
Rondje door de regen gerend, niet uitgegleden maar ook niet echt d'r draf kunnen tonen.
Zanouk had er geen zin in, het enige waarbij ze zichzelf een beetje liet zien was de behendigheid

Hierna met Tasja onder het zadel behendigheid gedaan, die liep eigenlijk gewoon d'r rondje, al gingen we wel wat snel omdat Zanouk ondertussen al in de ring haar rondjes stapte zonder mij. (Waar mede fw-ers toch al niet goed voor zijn

Na de keuring even pauze gehouden. Daarna was het al bijna bestgaand tijd. Tijd om stiften in te draaien die we niet mee hadden.
Gelukkig had Joske nog een hele set over... (hoeveel geluk kan je hebben?) en mochten we deze lenen, Joske bedankt!
Tasja liep met bestgaand wel lekker. Ik hem me aan het verzoek gehouden om 'in arbeidsdraf te gaan en hierbij licht te rijden'. Dit omdat Tas de laatste tijd niet zo heel lekker loopt en ik haar sins vorige week eindelijk weer een beetje aan het lopen kreeg, maar dit lukt eigenlijk alleen met het consequent controleren van het tempo, het krijgen van deze controle heeft zoveel moeite gekost dat ik niet het risico wilde lopen om haar nu een beetje te 'laten gaan' waardoor ze weer in haar oude gewoonte zou kunnen vervallen, namelijk: hoe harder je gaat hoe minder je hoeft te verzamelen (en hoe minder punten je haalt in de M..).
Het enige moment dat ze eindelijk even de middendraf mocht laten zien was ze zo enthousiast dat ze weg mocht dat ze in de galop viel, beetje jammer dus...
Van de uitslag verwachtte ik dus niet teveel. Maar we werden toch nog tweede. Ik moet zeggen dat ik geen idee heb of dit terecht was of niet want ben alleen maar bezig geweest met naar beneden kijken geloof ik...
Wel had ik verwacht dat Joske en Vuran wat hoger zouden eindigen (aan de hand van het losrijden).
Maar goed, het blijft een jurysport...
Met de keuring zijn Zanouk en Tas allebei niet hoog geëindigd zoals ik eigenlijk al had verwacht, bij Heemstede stonden ze tenslotte ook niet vooraan. Allebei ergens aan het eind van hun groep geplaats, maar geen laatste. Enneh, Tasja was eerste met de behendigheid onder het zadel

Al met al een geslaagd dagje, regen is me alles meegevallen (had drie paar kleren mee..), aantal medefw'ers gezien en gesproken, maar niet zo erg veel geloof ik. Vind het toch lastig om iedereen te herkennen geloof ik. Dus mocht iemand me hebben gezien, iets hebben gezegd en heb ik je enigszins verdwaasd aangekeken: sorry!