Hoe DOL is m'n KNOL...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Naisven
Moderator

Hoe DOL is m'n KNOL...

Bericht door Naisven » wo 04 okt 2006, 08:39

"Blondie" was gisteren nogal dol op het land. Dat kwam omdat we Naisven en Kjeld de dag ervoor een paar uur in het grote land hadden gezet en de bedoeling dan was dat hij 's avonds terugging met Kjeld naar het kleine kort-gegeten stukje om niet verder te "ontploffen". Nou, daar was meneer het dus niet mee eens. Hij ging als een jecko door het land de volgende morgen... Resultaat: 2 ijzers eraf, rechtsvoor en linksachter... Kjeld stond erbij en keek ernaar (gelukkig).

Vanmorgen was de hoefsmid er al vroeg dus en is-ie maar weer helemaal rondom beslagen. 's Nachts gaan ze nu maar op stal om over-eten te voorkomen... Balen dat die knol niet gewoon achter schrikdraad blijft |o
Wie heeft er toevallig dranghekken???
Charret

Bericht door Charret » wo 04 okt 2006, 08:58

Tss, dat is ook wat! Waar zijn ze naar toe gerend dan? Of waar is Nais naar toe gegaan?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 04 okt 2006, 09:18

Oh oh oh wat een portret is het toch ook. Wat moet je ermee? ( en nee dit laatste heb je nog nooit gehoord in je leven dat weet ik O:) )
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 04 okt 2006, 09:22

Wat een ellende he die uitbrekers. Wij hebben een belgje met olifantenhuid...Wel zoet van Kjeld trouwens! Dranghekken heb ik helaas niet in de aanbieding voor je :D .
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 04 okt 2006, 09:44

Charret schreef:Tss, dat is ook wat! Waar zijn ze naar toe gerend dan? Of waar is Nais naar toe gegaan?
Nais is in dat kleine stukje voor ons huis langs het hek (naar het grote land) heen en weer gaan rennen (ditmaal gelukkig niet door/over het prikkeldraad gegaan). Hij mag van mij best in het land daar achter, alleen dan moet-ie achter schrikdraad (of liever dranghekken), want dat land is gewoon enorm veel voor z'n tweetjes voor 24 uur per dag. Maar ja.. dat kan dus niet met Nais. Dus mag-ie dan nu overdags in het grote land, maar gaat dus nu begin van de avond naar binnen...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 04 okt 2006, 09:57

wat een draak joh, misschien eens contact opnemen met de firma Heras hekwerken? Die hebben hekken van 2 meter hoog ofzo O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » wo 04 okt 2006, 10:06

Owwwwww wat een sjappie is het weer zeg.....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 04 okt 2006, 12:04

Wat een lieve hoefsmid :L :P Wat naar joh, maar ja, t blijft toch de liefste van de wereld :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 04 okt 2006, 12:07

waarom blijft ie niet achter het schrikdraad dan, trekt ie zich er niks van aan?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
fjordido

Bericht door fjordido » wo 04 okt 2006, 12:11

ik heb der ook zo 1, bij mij heet ie Yvar maar hij heeft als bijnaam houdini
Vera

Re: Hoe DOL is m'n KNOL...

Bericht door Vera » wo 04 okt 2006, 12:33

Naisven schreef:"Blondie" was gisteren nogal dol op het land. Dat kwam omdat we Naisven en Kjeld de dag ervoor een paar uur in het grote land hadden gezet en de bedoeling dan was dat hij 's avonds terugging met Kjeld naar het kleine kort-gegeten stukje om niet verder te "ontploffen". Nou, daar was meneer het dus niet mee eens. Hij ging als een jecko door het land de volgende morgen... Resultaat: 2 ijzers eraf, rechtsvoor en linksachter... Kjeld stond erbij en keek ernaar (gelukkig).

Vanmorgen was de hoefsmid er al vroeg dus en is-ie maar weer helemaal rondom beslagen. 's Nachts gaan ze nu maar op stal om over-eten te voorkomen... Balen dat die knol niet gewoon achter schrikdraad blijft |o
Wie heeft er toevallig dranghekken???

zulke knollen zijn niet handig!

Cor (mijn man) heeft al een aantal shitlanders schrikdraad proef gemaakt.
Hij maakt ze helemaal nat (ze hebben meestal lang haar en dan voelen ze het niet) en vervolgens duwt ie ze ertegen aan: succes verzekerd.
Ik durf het zelf niet want ik ben als de dood voor stroom, maar misschien kan je daar in de buurt een dappere vent vinden.

Het klinkt misschien wel zielig, maar hoefbevangen of iets anders door te veel vreten is misschien nog wel zieliger. Die stroom is maar even.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
douwina

Re: Hoe DOL is m'n KNOL...

Bericht door douwina » wo 04 okt 2006, 12:52

Gelukkig blijven onze knollies wel binnen de draden maar ik vindt het wel een hele goeie tip van Sandrien!

Ik weet niet of je ook altijd een dubbele draad spant, anders is dat misschien ook wel handig :)* (of misschien andres zelfs een 3-dubbele)
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 04 okt 2006, 13:04

Hoi Sandrien, inderdaad een goeie tip, maar hij geeft er weinig om. Ik heb ook een tip gekregen om 'm een ketting om z'n hals te doen, als hij daarmee tegen de schrik aanloopt is het effect ook wat groter. Net wat je zegt. Liever een keer een stroomstoot dan hoefbevangen...
fjordido

Bericht door fjordido » wo 04 okt 2006, 14:40

ohh die ketting misschien is dat ook wat voor mijn houdini!!!
Wiesje

Bericht door Wiesje » wo 04 okt 2006, 15:33

vervelend is het zeker marieke!! Die tip van die ketting is goed!!

Enne heras wil ook best komen hoor, voor 20E de meter :D en dan is het nog maar 125cm hoog :D
Anna

Bericht door Anna » wo 04 okt 2006, 16:38

Volgens mij heeft hij de winter in zijn hoofd :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 04 okt 2006, 18:16

WAHAA de acrobaat :D
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 04 okt 2006, 19:17

Wat een maf beest zeg.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 05 okt 2006, 08:24

Wiesje schreef:Enne heras wil ook best komen hoor, voor 20E de meter :D en dan is het nog maar 125cm hoog :D
Op zich heb ik er best wat geld voor over om m'n paarden veilig en gezond te kunnen houden, maar het land is niet van mij, dus ik kan niet zomaar vaste hekken plaatsen, anders was dat natuurlijk al lang gebeurd...
Vera

Bericht door Vera » do 05 okt 2006, 15:20

Naisven schreef:Hoi Sandrien, inderdaad een goeie tip, maar hij geeft er weinig om. Ik heb ook een tip gekregen om 'm een ketting om z'n hals te doen, als hij daarmee tegen de schrik aanloopt is het effect ook wat groter. Net wat je zegt. Liever een keer een stroomstoot dan hoefbevangen...
oei lastig!

misschien zo'n schriknet om schapen tegen te houden? heeft mijn vriendin voor de shetjes, die kropen gewoon tussen de draadjes door. Nu blijven ze er keurig achter.

Hopelijk vind je een oplossing, want het is knap vervelend als ze door de draad gaan.

Ik ga het gelijk afkloppen, maar er is er dit jaar niet ééntje door de draad gegaan. Ik heb ook wel gehad dat ik elke dag aan het repareren moest dat ben je gauw zat.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie