Degene waar ik Vera heb gekocht blijkt haar paarden bij een man vandaan te halen en die man schijnt niet echt diervriendelijk met de paarden om te gaan. Ze komen met een hele zooi op de vrachtwagen aan, hij koopt gewoon een heleboel paarden voor een prikkie en dan worden ze de vrachtwagen op geslagen. Bij hem aangekomen worden ze de vrachtwagen weer afgeslagen en ze worden met z'n allen op een stuk land gegooit. Daarna kijkt hij er niet meer naar om, totdat iemand komt die interesse in 1 of meerdere paarden heeft (meestal handelaars).
De paarden die bij die man vandaan komen staan erom bekend dat ze brood mager zijn en heel angstig

Nu vallen er heel veel puzzelstukjes op z'n plaats voor mij wat betreft het gedrag van Vera. Logisch dat die arme schat zich liever niet liet vangen in een grote wei en dat ze zich een ongeluk schrikt als je ineens een onverwachte beweging maakt.
Het is me achteraf een wonder dat ze het rijden zo goed oppikte en zo snel onverschrokken door het verkeer enzo ging.
Ik ben blij dat mijn meisje bij mij terecht is gekomen en nu wel liefde, aandacht en goed eten krijgt, maar het doet me verschrikkelijk veel verdriet als ik me bedenk wat die schat allemaal mee heeft moeten maken