nou een rem werkt echt niet om een op hol geslagen paard tegen te houden hoor neem dat maar van mij aan! ik ben er liever op tijd van af en dat red je van de bok echt niet als je paard al aan de kletter is. ik doe het toch liever zo. nog liever gebruik ik een tweewielige sulky maar die heb ik al heel lang niet meer.Hilde schreef:Juist daarom zou je op de bok moeten zitten!Vera schreef: ja ik ga de eerste keer echt niet op de kar zitten. nu kan je er tenminste altijd af via de achterkant. Ik heb al zoveel ellende zien gebeuren. Bij mij gaat veiligheid vóór alles hoor!
maar ook Iza vond de eerste bocht best eng en schoot even weg. Daarna ging het super hoor!
Dan kan je bij de rem,de pony makkelijker inhalen (leidsels) en zien hoe de pony reageert,als je ernaast loopt gaat dat veel moeilijker en is ook veel gevaarlijker,hoor!
Ik ben niet zo'n beterweter,maar vondt dat ik het toch even moest neerzetten,aangezien als er nu iets zou gebeuren jij EN Iza zich veel meer verwonden.
Mocht je bang worden en er toch afwillen,ben je ook zo van de bok af!
Maar die rem moet je bijhouden,anders gaat Iza met koets en al aan de haal en ben je zo enorm ver van huis!
Zie het niet als kritiek,maar als hulp/advies,want heb al heel wat mensen afgevoerd zien worden,dat wil ik bij jullie (eventueel) niet zien gebeuren,hoor!
Maar iza ziet er super uit voor de wagen,joh!
Erg he? Dat ze het ook zo leuk vinden?hihihihihihihi................
Hilde ziet me ook 10x liever met de wagen aankomen als met het zadel,hoor!
Komt helemaal goed met jullie!
Zoals beloofd: Iza voor de wagen!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Als een paard al op hol is red de rem het idd. niet alleen daarmee.
Wat wij met jonge/groene paarden erg vaak merken is dat ze druk vaak ''opbouwen'' en als je met die eerste druk dat met een rem wat kan ''indimmen'' voorkom je vaak (zeg niet altijd!) de grote explosie die na een paar dram-partijen KAN komen.
Maar ik denk dat ieder op zijn eigen manier (en ieder paard is anders.....) beter werkt als later andere manieren ''aanleren'' misschien.
Suc6 verder met Iza,maar dat zal wel lukken denk ik!
Wat wij met jonge/groene paarden erg vaak merken is dat ze druk vaak ''opbouwen'' en als je met die eerste druk dat met een rem wat kan ''indimmen'' voorkom je vaak (zeg niet altijd!) de grote explosie die na een paar dram-partijen KAN komen.
Maar ik denk dat ieder op zijn eigen manier (en ieder paard is anders.....) beter werkt als later andere manieren ''aanleren'' misschien.
Suc6 verder met Iza,maar dat zal wel lukken denk ik!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden. Vaak heeft iedereen zijn eigen methode.
Ik betuig altijd samen met mijn vader. Ik neem wel plaats op de bok maar gebruik nooit de rem tijdens het beleren, als ze wat drammerig zijn kan het geluid van remmen op gras of wegdek alleen nog maar meer aanleiding tot paniek geven. Naast de aanspanning loopt dan mijn vader met longeerlijn aan het bitstukje.
Ik betuig altijd samen met mijn vader. Ik neem wel plaats op de bok maar gebruik nooit de rem tijdens het beleren, als ze wat drammerig zijn kan het geluid van remmen op gras of wegdek alleen nog maar meer aanleiding tot paniek geven. Naast de aanspanning loopt dan mijn vader met longeerlijn aan het bitstukje.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
ziet er goed uit Yvette!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl