Gister zijn we daar ook mee bezig geweest, toen kreeg ik haar niet zo fijn aan het lopen. Bij Douwina ging het wel wat beter. Maar ze ging nog steeds vierkant door de bocht op de linkerhand.
Vandaag in het begin weer, t was echt verschrikkelijk. Een erg raar gevoel dat je bijna geen controle hebt.. Ik heb zelfs even m'n binnenteugel helemaal losgegooid en dus op de buitenteugel gereden. Dat rijdt ook niet echt fijn, maar wel een goede oefening voor mij. Rechtsom gaat overigens prima, ook in draf.
Ik had al in de gaten dat mijn eigen oplossing (binnenteugel zo los mogelijk laten) niet echt werkte om haar losser te krijgen. Daarom maar geprobeerd door ophoudingen te maken reactie te krijgen. Eerst hielp het helemaal niet, Woudientje ging lekker door alsof ze niks in de gaten had

Voltes gingen nog steeds lastig, hoeken gingen echter al een stuk fijner. Daarna heb ik rechtsom nog even haar lekker laag gereden, en ze volgde m'n hand netjes. Van zichzelf heeft ze heel gauw de neiging om achter de teugel te kruipen, dus dit was ook al een verbetering.
Toen was Woudina behoorlijk moe.. Maar ik wilde nog even met haar galopperen dus dat hebben we buiten gedaan. De vorige keer sprong ze steeds links aan, nu reageerde ze heel netjes op m'n hulpen. Ze maakte ook nog een hele gekke stuitersprong omdat ze iets op de grond zag

Volgens mij gaat de zadelproef wel lukken, als ze dan net zo goed haar best doet iig!