wij hebben een super naarling

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

wij hebben een super naarling

Bericht door Ziggy » za 30 sep 2006, 17:24

echt ongelofelijk hoe snel Exel alles oppikt. Kreeg ik gisteren nog een knal van hem toen ik aan zijn benen zat, vandaag gaf ie braaf zijn voetjes en mocht ik ze uitkrabben.

Nadat allebei de paardjes getoilletteerd waren (ja ga niet met vieze paarden wandelen hoor 8)7 ), zijn we op pad gegaan. Nou staan ze dus aan een doorgaande weg, dus Exel kreeg gelijk zijn vuurdoop. Eerst vond ie het wel raar en liep ie helemaal scheef en overal naar te kijken. Toen kreeg ie gelijk een stuk of 6 motoren te verwerken, op een klein sprongetje na ging het heel erg goed. Ach en de bus kwam ook nog even voorbij, dus die heeft ie ook gehad en auto's, toen nog langs een café waar mensen op het terras zaten, langs de benzinepomp op weg naar de oude stal. Waar ik even een brief moest achterlaten voor een zogenaamde vriendin (verhaal staat bij zz).

Bij de stal hebben we geruild en heb ik Vera genomen, die volgens Jos erg lastig was en aan het trekken was. Nou is om bij die stal te komen een rooster in de weg, kunnen paarden gewoon overheen, maar dat wilde hij in eerste instantie niet. Hij is er uiteindelijk overheen gegaan en Jos heeft 'm nog 2 keer er overlaten lopen, wat ie toen braaf deed *o/* Via de andere kant terug naar de wei over het fietspad, met tig wielrenners, wandelaars, mensen die hun hond uitlaten en er kwamen ook nog even twee paarden onder het zadel voorbij.

Af en toe hoorde ik achter me: "nee, nee het is goed", maar verder ging het manneke super. Totdat we bij een stuk kwamen waar aan de ene kant een meneer de heg van een weiland aan het snoeien was en Exel daar dus ernstig op aan het letten was.............. tja aan de andere kant liep een man in een weiland en die liet zich ineens zien.......... oeps toen schrok ie zich een ongeluk. Na dat overleeft te hebben kwamen we langs een stuk land waar ze vuil aan het verbranden waren, hij vond het wel eng, maar liep keurig netjes door.

Toen weer richting de doorgaande weg, ook daar kwamen we een rooster tegen en daar liep hij zonder blikken of blozen overheen. Langs de weg was het verkeer uiteraard wel wat eng, maar toch bleef hij netjes doorlopen.

En als je dan alles hebt gehad als jonge vent, dan besluit Claudia dat het ook wel gelijk een goed idee is om langs een trekker met draaiende motor te lopen 8)7 Iets wat hij ook zonder problemen deed!

Vera vond er volgens mij geen bal aan, die liep constant overal grasjes te eten, maar ik ben super trots op ons manneke dat ie overal zo braaf langs ging *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
yvette

Bericht door yvette » za 30 sep 2006, 17:32

Fijn dat hij zo braaf is!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 30 sep 2006, 17:33

Klasse paard! Nu hopen dat hij zo braaf blijft!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 30 sep 2006, 17:51

Nicole schreef:Klasse paard! Nu hopen dat hij zo braaf blijft!
nou ik maak me geen illusies hoor, denk dat we best nog wel wat met meneertje te stellen krijgen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

nancy imka

Bericht door nancy imka » za 30 sep 2006, 20:56

Nou Claudia geweldig toch dat je het zo getroffen hebt met je paardje! Ik hoop dat hij zich zo blijft gedragen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 30 sep 2006, 21:53

nancy imka schreef:Nou Claudia geweldig toch dat je het zo getroffen hebt met je paardje! Ik hoop dat hij zich zo blijft gedragen
Ik hoop het ook, alleen ik verwacht het niet hoor. Naderhand in de wei liet hij weer even zien waarom men een 1-jarige een naarling noemt, toen had ie weer praatjes :D

Viv

Bericht door Viv » zo 01 okt 2006, 05:30

Kijk de basis is gelegd en dara krijg je alleen maar proffijt van alssie groot is. Lekker blijven wandelen tottie 3 is en dan heb je er geen kind meer aan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 01 okt 2006, 08:26

super naarling!! fijn dat ie alles zo makkelijk oppikt hoor! Daar heb je later echt voordeel van
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 01 okt 2006, 14:07

Viv schreef:Kijk de basis is gelegd en dara krijg je alleen maar proffijt van alssie groot is. Lekker blijven wandelen tottie 3 is en dan heb je er geen kind meer aan.
ja dat willen we ook blijven doen, vandaag weer een rondje gemaakt en het ging echt hartstikke goed. Hij weet zelfs al mijn volgorde van hoefjes krabben, hij tilt het voetje al een klein beetje op als ik zijn andere voet neerzet :D
Daphne_65 schreef:super naarling!! fijn dat ie alles zo makkelijk oppikt hoor! Daar heb je later echt voordeel van
Ja ik ben echt verbaas hoor hoe snel ie leert, had veel meer problemen verwacht, maarja wat niet is kan nog komen, ik juich niet te vroeg O:)

Plaats reactie