Tasja was inmiddels hard toe aan een 'onderhoudsbeurt' want ze gaf niet na, liep op de voorhand, boog niet in kortom, reageerde niet voldoende op m'n been, dus alles wat vanaf de B/L toch wel aanwezig moet zijn was niet meer

Instructrice was helemaal een beetje verbaasd en vond Tasja niet 'eerlijk' omdat ze wist hoe ze kon lopen.. kortom, we zijn aan het werk gezet

Eerst maar weer eens écht nageven ipv haar beruchte afgebogen hals maar oh zo vaste kaak.... Dat koste een aantal voltes, overgangen bochtjes en een hoop zweet bij Nienke.
Toen de galop nog... pffff hier wil ik het niet over hebben....

Oh ja, dit was alleen de rechterkant nog maar.
Verder op links.... totaal niets mee te beginnen. Ik was haar voor het eerst in de 5 jaar dat ik haar rij even helemaal zat.
Maar goed, omdat ze blééf weglopen over de buitenschouder, de teugels uit m'n handen blééf trekken, constant niet terug wilde komen in tempo hebben we, voor het eerst, naar de hulpteugels gegrepen.
Omdat het grootste probleem nu was het uit m'n handen trekken van de teugels (dit trekken ging wel vrij subtiel hoor, telkens als ik ontspande dook zij een stukje naar beneden en gaf ik haar die ruimte weer

Na een minuut of 10 mochten ze er weer af, en ben ik zelf nog even verder gaan rijden. Minuutje of 20... werd helemaal duizelig van m'n eigen voltes, bochtjes en dingetjes. Maar echt, na een uur heel hard werken (van zowel Tasja als mij

Pfff... ik ben bang dat de les van Zanouk volgende week weer niet door gaat.
De ruzie hebben we wel weer bijgelegd hoor