Ruzie met Tasja

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lies

Ruzie met Tasja

Bericht door Lies » vr 29 sep 2006, 13:53

Vanochtend had ikvoor het eerst sinds weken weer les met Tasja. Normaal heb ik wekelijks les met Tasja maar ja Zanouk ging de afgelopen weken toch even voor.

Tasja was inmiddels hard toe aan een 'onderhoudsbeurt' want ze gaf niet na, liep op de voorhand, boog niet in kortom, reageerde niet voldoende op m'n been, dus alles wat vanaf de B/L toch wel aanwezig moet zijn was niet meer O:)

Instructrice was helemaal een beetje verbaasd en vond Tasja niet 'eerlijk' omdat ze wist hoe ze kon lopen.. kortom, we zijn aan het werk gezet :o
Eerst maar weer eens écht nageven ipv haar beruchte afgebogen hals maar oh zo vaste kaak.... Dat koste een aantal voltes, overgangen bochtjes en een hoop zweet bij Nienke.
Toen de galop nog... pffff hier wil ik het niet over hebben.... :+
Oh ja, dit was alleen de rechterkant nog maar.
Verder op links.... totaal niets mee te beginnen. Ik was haar voor het eerst in de 5 jaar dat ik haar rij even helemaal zat.
Maar goed, omdat ze blééf weglopen over de buitenschouder, de teugels uit m'n handen blééf trekken, constant niet terug wilde komen in tempo hebben we, voor het eerst, naar de hulpteugels gegrepen.
Omdat het grootste probleem nu was het uit m'n handen trekken van de teugels (dit trekken ging wel vrij subtiel hoor, telkens als ik ontspande dook zij een stukje naar beneden en gaf ik haar die ruimte weer O:) ) was, heeft instructrice bijzetteugels van het bit naar het zadel vast gemaakt, met als doel een 'berijdbare houding van Tasja' te krijgen zodat ik aan het werk kon met het loslaten in de kaak en haar normaal op m'n been te laten reageren.
Na een minuut of 10 mochten ze er weer af, en ben ik zelf nog even verder gaan rijden. Minuutje of 20... werd helemaal duizelig van m'n eigen voltes, bochtjes en dingetjes. Maar echt, na een uur heel hard werken (van zowel Tasja als mij ;) ) liet ze zowaar los in de kaak en kon ik ook weer meegeven met m'n hand....
Pfff... ik ben bang dat de les van Zanouk volgende week weer niet door gaat.
De ruzie hebben we wel weer bijgelegd hoor ;) nu maar hopen dat het zondag al weer wat beter gaat.
Don't believe everything you think
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 29 sep 2006, 14:35

Heb je zondag ook weer een wedstrijd dan?

Maar oh...vreselijk zeg als ze zo aan het drammen is!
Kan het me helemaal voorstellen, misschien had ze echt ff haar dag niet.
Had je haar wel doorgereden deze weken of ging Zanouk ècht helemaal voor? Als het antwoord nee is, dan is dat misschien ook wel de reden...

Gelukkig heb je het positief afgesloten, hopelijk is ze de volgende keer losser in d'r kaak :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Maikuh

Bericht door Maikuh » vr 29 sep 2006, 15:33

Klinkt erg frustrerend!
Maar als je al zo lang geen les meer hebt gehad, misschien een beetje begrijpelijk!

Iig succes zondag (als je concour hebt dan :) )
Lies

Bericht door Lies » vr 29 sep 2006, 15:58

Ze heeft wel gewoon gereden in die tijd hoor, alleen door het missen van de les is alles een beetje verwaterd denk ik. Wanneer we wekelijks les hebben hebben we wel eens een 'meningsverschil' maar dat lossen we dan gelijk op, wanneer ik zelf rij ontloop ik die kleine probleempjes toch een beetje met dit als resultaat.. O:)

Edit: we hebben gelukkig geen wedstrijd zondag :D Volgende week zaterdag bestgaand op de CK maar dat wordt ook niet zo'n succes op deze manier :D
Don't believe everything you think
yvette

Bericht door yvette » vr 29 sep 2006, 16:51

Oh, dat steeds een stukje meer teugels pikken klinkt heel bekend }-)
Wel lekker weer even les, word je even wat extra aan het werk gezet.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Anna

Bericht door Anna » vr 29 sep 2006, 16:57

Ze was weer even goed stout geloof ik. Ik heb woensdag nog op haar gereden maar ja bij mij loopt ze helemaal niet nagevelijk, ze was wel erg braaf hoor ze heeft haar rondjes gedraafd gegalopeerd en veel oefeningen gedaan. Ik zal haar morgen maar weer eens longeren met de pessoa daar wordt ze ook altijd lekker los van. 8-)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 29 sep 2006, 20:16

Dat is nu echt rijden he! :D
Wie dan nog durft te zeggen dat paardrijden geen sport is.. :+
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » za 30 sep 2006, 07:28

Heerlijk he zulke dagen. Met Wodan zit ik nu ook in zo'n fase. Niet willen los laten of buigen. De laatste keer dat hij echt lekker liep was toen ik en evelien hadden gesprongen en dat is alweer ruim 1 maand geleden.
Wodan en ik M1+10
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 30 sep 2006, 17:03

Hihi Tas kan het natuurlijk proberen om onder het werk uit te komen...... Maargoed fijn dat ze later weer het licht had gezien!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anna

Bericht door Anna » za 30 sep 2006, 18:57

Vandaag nog even aan de pessoa gelongeerd want ze zal wel spierpijn gehad hebben van gister. Ze was nu wel weer braaf hoor.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 30 sep 2006, 19:57

Gelukkig ben ik niet de enige! Ravina was afgelopen woensdag (okee na een week vooral gelongeerd te zijn) ook afgrijselijk in onze les. Ik kreeg ook helemaal niets met haar gedaan. Maar o wat ben je dan blij ze aan het eind dan lekker los zijn! Veel succes alvast voor de ck! :D
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Plaats reactie