vanavond begonnen met opvoeden van Exel

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

vanavond begonnen met opvoeden van Exel

Bericht door Ziggy » vr 29 sep 2006, 18:23

En ik moet zeggen dat hij het super doet. Hij loopt netjes mee aan het halster, alleen vastzetten vindt hij niet zo'n strak plan. Maar helaas voor hem hebben we dat toch gedaan. Jos is bij zijn hoofd blijven staan en ik ben begonnen met wat equishine in zijn manen te doen om ze eens goed uit te kammen. Ik had verwacht dat ie wel zou reageren op dat spuitje, maar meneer bleef hartstikke rustig, totdat ik aan zijn staart ging beginnen, dat vond ie niet echt leuk 8)7 En toen ging ie trekken en draaien, met als gevolg dat ie dus het paaltje waar hij aan stond bijna omver trok. Ok, dan zetten we je aan het hek. Ook daar ging ie wat draaien, maar liet het op een gegeven moment allemaal heel goed toe. Hij stond zelfs stil aan het hek, ook omdat Jos hem lekkere appeltjes aan het voeren was :D

Toen ik klaar was met zijn staart hebben we even staan kwijlen jeetje zeg, het was bijna rastahaar en nu is het me toch een staart :~

Nog een stapje verder, borsteltje erover.................. geen probleem, totdat ik met de borstel bij zijn achterbeen kwam, toen kreeg ik even een optater :? Met heel rustig op hem in praten en over zijn beentjes aaien, heb ik op een gegeven moment zelfs een voetje van hem gekregen, wat ik uit mocht krabben *o/*

Ik moet zeggen dat ik heel trots ben op ons mannetje, wetende dat hij bij Margret echt niets heeft geleerd.

Morgen gaan we weer hetzelfde ritueel doen en daarna gaan we wandelen met hem en Vera.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
claudia

Bericht door claudia » vr 29 sep 2006, 18:58

Met geduld en rust kom je dus een heel eind.
Lekker dat het zo goed gaat.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 29 sep 2006, 19:02

claudia schreef:Met geduld en rust kom je dus een heel eind.
Lekker dat het zo goed gaat.
ja dat is het belangrijkste en hem helemaal de hemel in prijzen als ie het goed doet, dus hij is vanavond heel erg de hemel in geprezen :L
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

lientje

Bericht door lientje » vr 29 sep 2006, 19:03

klinkt a;s een leerzame dag voor hem :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 29 sep 2006, 19:05

ja en morgen gaan we weer poetsen en voetjes uitkrabben, daarna mag ie met "mams" mee op pad :D

Charret

Bericht door Charret » vr 29 sep 2006, 19:59

Nah dan ben ik benieuwd hoe hij de wereld in kijkt! :D Leuk dat je zo lekker aan de slag kunt met je nieuwe 4 voeter! :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Leentje

Bericht door Leentje » za 30 sep 2006, 05:01

het vastzetten van zo'n jong ding,aan een paal die hij er zo uittrekt,lijkt me ook niet verstandig,als hij dan eenmaal snapt dat hij met wat hang- en trekwerk alles loskrijgt,kun je je lol op,gaat hij gelijk hangen.
was een jaarling toch?
volgens mij word het een heel mannetje :)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Leentje

Bericht door Leentje » za 30 sep 2006, 05:01

het vastzetten van zo'n jong ding,aan een paal die hij er zo uittrekt,lijkt me ook niet verstandig,als hij dan eenmaal snapt dat hij met wat hang- en trekwerk alles loskrijgt,kun je je lol op,gaat hij gelijk hangen.

was een jaarling toch?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ydel

Bericht door Ydel » za 30 sep 2006, 05:05

leuk dat het beter gaat Claudia!!!
echt super...
maareh die staart, dat vraagt om foto's!!
vind Exel namelijk echt stoer(sorry maar ik BLIJF aan gouden ballen denken 8)7 )
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 30 sep 2006, 08:55

Wikke schreef:het vastzetten van zo'n jong ding,aan een paal die hij er zo uittrekt,lijkt me ook niet verstandig,als hij dan eenmaal snapt dat hij met wat hang- en trekwerk alles loskrijgt,kun je je lol op,gaat hij gelijk hangen.

was een jaarling toch?
Nou we bleven er wel bij hoor en ik dacht dat het paaltje goed in de grond stond, maar dat bleek dus niet zo te zijn. We zetten hem nu gewoon aan het hek en dat gaat prima
Ydel schreef:leuk dat het beter gaat Claudia!!!
echt super...
maareh die staart, dat vraagt om foto's!!
vind Exel namelijk echt stoer(sorry maar ik BLIJF aan gouden ballen denken 8)7 )
Die foto's gaan we vanmiddag maken en hij is aan 1 kant hartstikke stoer, maar aan de andere kant is het echt nog een baby :L

Plaats reactie