weer een scheer vraag :S
Heb net besloten dat Veline morgen helemaal kaal gaat inclusief hoofd benen en buik...
Met deze temperaturen laat ik haar dan overdag lekker zonder deken (of zomerdeken) en `s avonds kan ze of binnen, of mocht het niet teveel afkoelen met ograms regendeken lekker buiten...
Heb vandaag gereden en het was echt geen doen met dat haar... Haalde haar al een beetje bezweet uit de wei (stond pal in de zon)
Met deze temperaturen laat ik haar dan overdag lekker zonder deken (of zomerdeken) en `s avonds kan ze of binnen, of mocht het niet teveel afkoelen met ograms regendeken lekker buiten...
Heb vandaag gereden en het was echt geen doen met dat haar... Haalde haar al een beetje bezweet uit de wei (stond pal in de zon)
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Ik doe ze ook altijd helemaal kaal en dan kunnen ze evengoed wel een paar uur naar buiten. zeker als je op tijd geschoren hebt. als ze maar ruim genoeg staan zodat ze zich warm kunnen lopen als ze het koud krijgen.
Noska werd altijd geschoren en kreeg nooit een deken omdat ze hem toch altijd binnen 5 minuten kapot had en als je an 's avonds thuis kwam lag hij ergens in een hoek van het land. Ze heeft nooit problemen met de kou gehad.
Noska werd altijd geschoren en kreeg nooit een deken omdat ze hem toch altijd binnen 5 minuten kapot had en als je an 's avonds thuis kwam lag hij ergens in een hoek van het land. Ze heeft nooit problemen met de kou gehad.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Vroeg ik me ineens af wat handig is als een paard altijd buiten staat
.
Kan je dan ook nog scheren of is het beter dan gewoon alleen een deken op te doen? Of gedeeltelijk te scheren?

Kan je dan ook nog scheren of is het beter dan gewoon alleen een deken op te doen? Of gedeeltelijk te scheren?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
met alleen een deken moet je dan al vroeg beginnen (augustus) want anders zit er al een pak haar op en dan heeft het geen zin meer.
Op zich hoeft een fjord geen deken als je hem buiten laat, tenzij je natuurlijk wel scheert, maar dat is logisch
Op zich hoeft een fjord geen deken als je hem buiten laat, tenzij je natuurlijk wel scheert, maar dat is logisch
Muis Keurmerrie!
Nou, Veline is kaal hoor.
ik heb haar nu ook nog geen deken opgedaan, ik kijk wat het weer voor vanacht is anders krijgt ze gewoon een dun dekentje op, of ik zet ze binnen... dat kijk ik nog even.
ik heb haar nu ook nog geen deken opgedaan, ik kijk wat het weer voor vanacht is anders krijgt ze gewoon een dun dekentje op, of ik zet ze binnen... dat kijk ik nog even.
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Ik denk dat Ravina begin oktober aan de beurt is. Ik twijfel nog wat ik zal doen, helemaal of een patroon. Vorig jaar heb ik haar helemaal gedaan, alleen de benen erin laten zitten. Alleen toen stond ze de hele winter op stal. Nu we zijn verhuist kan ze ook 's winters naar buiten, en ik twijfel of ik haar dan wel helemaal moet scheren... Moeilijk, moeilijk. Iemand advies??
Ik heb besloten dat wanneer de temperatuur overdag onde de 20 graden is dat ze dan een 0 grams regendeken op krijgt en wanneer de temperatuur boven de 20 graden is ze geen deken op krijgt.
Ik ben bang als ik haar onder de 20 graden zonder deken zet dat ze dan zo weer in haar haren zit...
Dus vandaar mijn beslissing. `s nacht staat ze wel op stal, maar dan zonder deken... Is erg benauwd op stal.
Ik ben bang als ik haar onder de 20 graden zonder deken zet dat ze dan zo weer in haar haren zit...
Dus vandaar mijn beslissing. `s nacht staat ze wel op stal, maar dan zonder deken... Is erg benauwd op stal.
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
kimmetjuh schreef:Ik heb besloten dat wanneer de temperatuur overdag onde de 20 graden is dat ze dan een 0 grams regendeken op krijgt en wanneer de temperatuur boven de 20 graden is ze geen deken op krijgt.
ik doe altijd als ik zelf mijn jas uittrek en in mijn t-shirt loop vera's dek af en doe hem weer op als ik mijn jas weer aantrek.
Ik doe wel een iets dikkere deken op ook vanwege het zo weer dik in de vacht zitten. een 0 grams regen deken met een onderdeken van 150 gram. Als het echt heel koud word gaat er een iets dikkere onderdeken op.
Muis Keurmerrie!