--------------------------------------------------------------------------
5.25 Mn wekker op de telefoon gaat en ik druk m eigenlijk vrij onnadenkend op snooze...zoals altijd. Tien minuten laten gaat ie weer en er begint langzaam iets te dagen in de nog best duffe hersenpan hier. Moet ik m nu uit drukken, snoozen of wat? Volgens mij is er iets vandaag, maar wat ook alweer....Duurde denk ik paar seconden: Keuring!
Goed toch maar weer even 10 minuutjes liggen en dan er toch echt uit.
Wassen, plassen, tandenpoetsen (in willekeurige volgorde), de witte kleren aan, 'beschermkleding' er over, want anders is wit niet wit meer, voor we in Roden zijn. Ontbijten, laatste spullen pakken, hoofdstel en halster nog even uitpoetsen met een doek en dan echt laatste dingen pakken en om half 7 de deur uit richting stal.
Brr was nog best koud en donker op dat tijdstip van de dag. Eenmaal op stal gekeken hoe poep en pies bestendig de nacht was doorstaan. Sas was nog keurig schoon, maar Cai was niet ontkomen aan een paar vlekken. Die dus even snel wat gewassen. Daarna schaar gepakt en Sas bijgeknipt, voor zover dat wou. Gisteren al behoorlijk ruzie met r gehad, maar ook vanochtend zag ze nog steeds een bui hangen

Ondertussen had Piet (eigenaar) de trailer en auto al klaar gezet en waren ook Ida (stalgenootje, eigenaresse KWPN veulen hier) en Esther (E*JJT) ook gearriveerd. Dus spullen er in en opladen met die handel.
Ging super. Sas liep er zo op en Cai met enig aandringen ook. Dus met 5 minuten stond het spul ook te kijken.
Vervolgens was ook Gea (eigenaresse) ook klaar voor vertrek en op met de geit richting Roden.
Tja en hoe kom je dan 'op locatie' zonder routebeschrijving die nog vrolijk thuis, op de printer ligt. Mmh men pakt een oude wegenkaart en komt tot de conclusie dat vragen uiteindelijk toch handiger is ivm nieuwbouw. Een vrouw wees ons keurig de weg en terwijl we weer weg reden was het ineens filevorming midden in Roden. Een grijzende Bart, gevolgd door Mieke en Jan vd Zee reden achter ons. Dus wij zeggen opgelucht: Kijk maar waar Bart zn knipper naar uit zet, dan gaan we goed. NIet wetende dat Bart heilig achter ons aan reed omdat ie het ook niet precies wist

Maar 20 v 9 kwamen we keurig op locatie aan.
Meteen de boel maar uitgepakt, borstel dr over, halster en hoofdstel om/in, laatste vlekken wegwerken, want Cai beide waren een kei in schijten (en dan vooral lekker over de benen of tegen de trailerwand en dan er tegenaan gaan staan, heerlijk....paarden).
Vervolgens de ring in en lopen maar.
Uiteindelijk opstellen. Cai dacht: Ik ga toch zeker niet meewerken. Een idee waar zn moeder ook gedeeltelijk invulling aan gaf, want die was behoorlijk met dr hoofd aan het klieren, maargoed, bleef tenminste staan. Cai daarentegen weigerde stappen te verzetten, waarna uiteindelijk het jurylid aangaf: Laat m zelf maar eens staan. Helaas kende ik dat, resulteert 9 van de 10 keer in 'jan-doedel-positie', maar je moet ze te vriend houden

We werden als 6e geroepen van de 11. Mmh...kiele kiele.
Resultaat uiteindelijk: 34 punten.
Damned, maarjaaa.....eerste twee hadden geloof ik 37, overige 3 35 en Cai was de eerste met 34 punten.
Zijn lijstje:
Rastype - 8
Lichaamsbouw & gespierdheid - 7
Beenkwaliteit en standen - 6 - Zet achterbeen achter massa, staat gestrekt
Correctheid vd gangen - 6 Knikt in de sprong, weinig afdruk in stap
Totaal indruk ontwikkeling - 7
Die afdruk klopt echt helemaal. Cai stapt nooit relaxt mee naast Sas, helaas...altijd wat overhaast. Maargoed..wel hoop leuke positieve reacties ook ontvangen van de omgeving, dus ben toch ook best beetje trots op m

Halverwege de eerste rubriek hengstveulens, was Yarra aan de beurt bij de 3 & 4 jarige merries. Deze hadden ze samengetrokken omdat er maar 1 4-jr was. Die werd dus duidelijk eerste in dr rubriek haha, maar had keurig 36 pnt. Helaas liet ze zich niet 100% zien, omdat Ciska er los bij liep en die vond het allemaal nogal erg leuk (dus ging springend door de ring, waardoor Yarra wat in hield)
Daarna Cas en Ymea bij de hengstveulens bijschrijvers. Cas is eigenwijs nr 1, meelopen alleen als hij dat zelf wil. Nu ging het vandaag best goed, maar had volgens mij zn kop wel op onweer staan, want hij sjokte maar wat mee. Kreeg uiteindelijk ook een B premie en stond achteraan.
Daarna mocht kleine Ciska. Naast het feit dat het toch erg vertederend was, zo'n frummeltje tussen veulens die al zowat hun moeder voorbij groeien, kreeg dit kleintje de jury zelfs op hun knieen/hurken en sleepte toch maar mooi 36 punten binnen. Daarna heeft ze bijna de gehele middag total loss liggen slapen in de bak. Lief gewoon!
Toen was de beurt aan Saskia. Nadat Anne haar een paar minuten ingelopen had, wat best imposant kan klinken over de geasfalteerde weg (op het geglijd op de ijzers na), was het tijd om de ring in te gaan.
Vantevoren wist ik al dat ze qua bespiering te kort kwam, maar door de rit naar Roden en vele angstaanjagende vrachtwagens en bussen overwonnen te hebben op de snelweg, was ze toch behoorlijk bezweet en druk toen we aan kwamen, wat weer resulteerde in dat ze vrij ingevallen was. Maar al dit nieuwe was veel te nieuw om even rustig bij te drinken. Over de dag wel wat water weggewerkt, maar beetje volle wat ze thuis had, kwam niet meer echt terug.
In de ring werd naast oa Siris, die behoorlijk in het vlees zat

Toen nog opname in het hoofdstamboek. vB meette haar op 1,46...had ik dus al die tijd best aardig gegokt. En na alle kruinen etc weer de ring in.
Hier mochten we uiteindelijk als 2e achter Siris lopen en behaalden 35 punten. Exacte puntenverdeling weet ik zo even niet meer, maar de opmerking geplaatst nog wel.
Lichaamsbouw en gespierdheid - Overgang rug lendenen niet mooi
Iets wat dus ons dus niet verbaasde! We gaan er aan werken

Tot slot van 'ons' clubje moest Aart nog. De draak die het soms kan zijn, liet zich best netjes voorbrengen. In de draf sprong ie eerst aan in galop, probeerde even zn limiet, maar hij ging net even te ver. Kreeg ik gelijk 'moppers', moest bij de jury blijven staan. Zo gezegd zo gedaan, maargoed...toen stond Aart alsnog stil bij Arum van Ingrid en mocht ik toch nog er achteraan hollen. Liet zich toen keurig zien.
Hij haalde 36 pnt. Daarmee kan hij toch in Frankrijk komen, waar hij heen verkocht is.
Vervolgens nog kampioenschap merries zonder predikaat meegelopen. Wist dat het geen nut had met 35 pnt, maar voor de leuk, toch wel even gedaan.
En daarna lekker gekeken, nog wat fotootjes geschoten, etc etc
Rond kwart voor 4 ingeladen en richting huis. En na een uurtje rijden kwamen we weer home sweet home aan in tuk. Sas en Cai uitgeladen en Sas stond echt even 5 minuten vreemd te kijken. Die was geloof ik beetje van dr apro ofzo, weet het niet...en daarna in Sas dr spoed-stap naar achteren het land weer in. Waren weer helemaal in hun nopjes dat ze thuis waren, want meteen stortten ze zichzelf tot aarde en was al mijn was en poetswerk weer ongedaan gemaakt...(en dat terwijl ik morgen nog onderlinge wedstrijd heb hehe)
En toen...toen was ik niet een beetje kapot, maar hardstikke kapot....
Dit meisje gaat lekker slapen vanacht

Sorry voor het zeer lange verhaal