We waren iig. mooi op tijd. Ze hadden de keuring een beetje anders ingedeeld, in de ene ring de hengstveulens en de andere de enters. Leek niet handig, maar later bleek het goed op te schieten. De hengstveulens werden zelfs in 2 groepen gekeurd, met een aparte groep bijschrijvers. Heb hiervan niet zoveel gevolgd, maar vond het veulen van Noortje wel een leuke. Enters vond ik niet een hele aparte tussen zitten. Anka van Ingrid was de enige 2jarige, erg leuk diertje!!
Daarna mochten wij eindelijk de ring in. Vrijwel gelijk viel het veulen achter ons op, flink aan de maat, goed in verhouding, mooi stel benen. Echt een aansprekend diertje. Bleek een Balony te zijn (!) uit een Tunfeld moeder. Heb verder niet zo opgelet op de rest. Cajra gedroeg zich in de ring prima, bleef mooi stil staan enz. Toen we op volgorde moesten lopen werden we als 4de geroepen. Viel ons een heel klein beetje tegen, maarja, moet je ook maar niet al te hoge verwachtingen hebben toch?

De mooie Balony liep voorop met 37 pt, gevolgd door 't veulen van Vrouke (ook een Balony dacht ik), daarna kwam 't veulen van Sariena (Reitze? geen idee, bijschrijver) met 36 punten. Vervolgens Cajra

Ergens was er ook nog een rubriek 3 jarige merries, die heb ik niet helemaal gezien. Zoraike (Anton) viel me op, erg leuke merrie, mooi type en goed bewegen. Apart koppie ook. Verder Zalika (Reitze) leuk diertje, maar stond niet lekker op de benen. De Ronnie was niet bijzonder. Dan hadden we nog Zjanthi (Ramiro) geen onbekende op FW. Heb haar niet zien lopen maar dat heeft ze goed gedaan bleek later. Mooi gebouwd diertje trouwens. Zjanthi was eerste in de rubriek, Zoraike tweede. Punten weet ik niet precies... Overigens de merrie die op papier 'favoriet' leek, haalde 30 punten. Een NRPS in een fjordenkleurtje. Leuke sportpony, klopte verder ook wel, maar oh wat een stelten - te luxe. Dit was de Manus uit Reasy (volle zus Tsjerk).
Bij de 4jarigen vond ik Yarra (Ramiro) een erg leuk dier. Práchtig stel benen, poe. En ook leuk lopen. Yolkri (OJ dacht ik) ook leuk dier, mooi totaalplaatje, veel uitstraling. Volgens mij liep die bij de voorlopig modellen.
Saskia hadden we nog bij de 8 jaar en ouder (en Cai ook nog) maar dat mag Annabel lekker zelf vertellen

In de rubriek van Sas liep Siris (SVerre) ook mee. Blijft een gaaf dier maar ze kwam niet helemaal lekker uit de verf- 36 punten.
De ruinen heb ik niet gezien, punten ook niet. Volgens mij was Zadrach kampioen en Waldar reserve. Maar 100% zeker ben ik er niet van.
Modelmerries heb ik ook niet gezien. Waren wel 2 met 37 pt bij die gelijk ster werden.
Stermerries 1e groep werd terecht gewonnen door Rosita (Myrstein) die kan zo héérlijk bewegen. Stermerries 2e groep verrassend gewonnen door Idelleke (Tunfeld) de mama van het Balony merrietje die ik eerder noemde.
Met Karlien liepen we in de 2e groep. Was nog een heel avontuur, voor Cajra en ik. Er liep een merrie achter ons flink te brullen af en toe, waardoor Cajra iedere x naar voren stoof. Was niet zo leuk voor m'n rechterarm. Zo ging het steeds door, zodat ik eigenlijk al moe was voordat Cajra d'r feestje begon. Toen Karlien moest lopen werd Caj namelijk een beetje gek. De eerste steiger was niet zo'n probleem, ik had haar zo op de grond. Maar de tweede steigersprong was zo hoog en uitbundig dat ze me vloerde

Karlien mocht als derde opstellen na Vincie (Reinar). Die merrie beweegt echt ontzettend soepel.
Op het laatst hebben we - natuurlijk - nog meegelopen met best getoiletteerd. Aangezien er genoeg prijzen waren voor alle deelnemers mocht Cajra ook officieel meedoen

Nu nog even de kampioenen op een rijtje:
Veulenkampioen: Claudia, Balony x Tunfeld
Res. veulenkampioen: Cobus, Drange Rolv x Bjorkmann
Jeugdkampioen: Anka, Manus x Jolster
Res. jeugdkampioen: Brunka (?), Hayo x Tunfeld
Ruinenkampioen: Zadrach, Reitze x Myrstein
Res. ruinenkampioen: Waldar, Anton x Drageset
(weet beide niet helemaal zeker)
Kampioen merries zonder predikaat: Zjanthi, Ramiro x ?
Res. kampioen merries zonder predikaat: ?
Kampioen predikaatmerries: Idelleke, Tunfeld x Normann
Res. kampioen predikaatmerries: Rosita, Myrstein x Normann
Dagkampioen: Zjanthi!
Hmm, toch nog best lang geworden....