naam veranderen van je fjord
naam veranderen van je fjord
Wij hebben een keer een fjord een andere naam gegeven. Hij heette Nimrod en heet nu Floris. Ik zou het nu nooit meer doen. Gewoon zijn naam houden die op het papier staat. Mischien wat afkorten maar niet veranderen.
Dat ik Tika kocht hebben 1 van de vorige eigenaren haar
Tiqera genoemd (hoe verzin je het) en is later dat Tika
geworden ik heb dat zo gelaten.
Maar haar eigenlijke is Welmoed dat is het toch ook niet.
Het hangt van de naam af of ik het zou veranderen
Tiqera genoemd (hoe verzin je het) en is later dat Tika
geworden ik heb dat zo gelaten.
Maar haar eigenlijke is Welmoed dat is het toch ook niet.
Het hangt van de naam af of ik het zou veranderen

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ik zou het zelf niet doen denk ik, tenzij ik een paard zou kopen dat al jaaren zo wordt genoemd door de vorige eigenaren of ik de naam echt lelijk vind!
Louis vond Ghildstein dus een fantastische naam, maar daar hebben wij dan Stein van gemaakt, maar echt helemaal iets anders van maken zou ik niet doen
Louis vond Ghildstein dus een fantastische naam, maar daar hebben wij dan Stein van gemaakt, maar echt helemaal iets anders van maken zou ik niet doen
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik riep altijd dat ik het noooooit zou doen, de naam veranderen van mijn ford.
En toen kocht ik Iza, die op papier Bella heet. We hadden al een Bella op stal en dat was zo onhandig geworden dat ik haar omgedoopt heb tot Izabella. Maar meestal gewoon Iza dus.
Was wel gek op de keuring.. ik: "Iza, sta nou stil!" en Olav: "huh, Iza"?
En toen kocht ik Iza, die op papier Bella heet. We hadden al een Bella op stal en dat was zo onhandig geworden dat ik haar omgedoopt heb tot Izabella. Maar meestal gewoon Iza dus.
Was wel gek op de keuring.. ik: "Iza, sta nou stil!" en Olav: "huh, Iza"?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Vera heet gewoon vera, maar die kon ik zelf een naam geven. en ik vond Vera bij haar passen.
Noska was door haar vorige baas zo genoemd en vonden we ook wel bij haar passen.
Jolanda was mijn eerste fjord, maar dat vond ik echt geen naam dus dat werd al heel gauw jody of jo en haar nieuwe baas noemt haar nog steeds zo.
Melle is altijd Melle gebleven
Myrka is ook bij ons geboren en die heet nog steeds zo.
Zazou en zizzle hebben ook nog steeds de naam waar ze bij ons mee geboren zijn.
Alleen rodalein dat vonden we echt niks, toen we haar op gingen halen stond ze bij de hengsten houder maar die had het paspoort niet en wist niet hoe ze heette. Omdat ze grijs was noemde ze haar muis, toen we haar echte naam later in het paspoort zagen hebben we het maar muis gelaten.
Wilmar het eerste veulen van muis heet ook nog wilmar.
en Ymke het tweede veulen van muis heet ook nog steeds ymke
Aryn word door inge ook Aryn genoemd.
Riam het eerste veulen van Noska werd rocky genoemd ik weet niet hoe de nieuwste baas hem nu noemt.(hier op FW noemt ze zich Riam)
Jody's veulen phantom werd tot vorig jaar zo genoemd en toen is ie verkocht dus nu weet ik het even niet.
Leo is altijd leo blijven heten maar dat past ook echt bij hem
Oska en nora lopen in noorder haven en hebben dacht ik ook nog steeds de naam die wij ze bij de geboorte hebben gegeven.
oege is inmiddels weer doorverkocht naar voor mij onbekende mensen dus dat weet ik niet.
Ik zal er wel een paar vergeten zijn, ik was al weer vergeten hoeveel veulens we al hadden gehad.
Noska was door haar vorige baas zo genoemd en vonden we ook wel bij haar passen.
Jolanda was mijn eerste fjord, maar dat vond ik echt geen naam dus dat werd al heel gauw jody of jo en haar nieuwe baas noemt haar nog steeds zo.
Melle is altijd Melle gebleven
Myrka is ook bij ons geboren en die heet nog steeds zo.
Zazou en zizzle hebben ook nog steeds de naam waar ze bij ons mee geboren zijn.
Alleen rodalein dat vonden we echt niks, toen we haar op gingen halen stond ze bij de hengsten houder maar die had het paspoort niet en wist niet hoe ze heette. Omdat ze grijs was noemde ze haar muis, toen we haar echte naam later in het paspoort zagen hebben we het maar muis gelaten.
Wilmar het eerste veulen van muis heet ook nog wilmar.
en Ymke het tweede veulen van muis heet ook nog steeds ymke
Aryn word door inge ook Aryn genoemd.
Riam het eerste veulen van Noska werd rocky genoemd ik weet niet hoe de nieuwste baas hem nu noemt.(hier op FW noemt ze zich Riam)
Jody's veulen phantom werd tot vorig jaar zo genoemd en toen is ie verkocht dus nu weet ik het even niet.
Leo is altijd leo blijven heten maar dat past ook echt bij hem
Oska en nora lopen in noorder haven en hebben dacht ik ook nog steeds de naam die wij ze bij de geboorte hebben gegeven.
oege is inmiddels weer doorverkocht naar voor mij onbekende mensen dus dat weet ik niet.
Ik zal er wel een paar vergeten zijn, ik was al weer vergeten hoeveel veulens we al hadden gehad.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
dat is een goeie, ik zit met Zwier, ik vind zijn naam eigenlijk 3 keer niks, maarja hoe ga je 'm dan noemen? Hij luisterd goed naar zijn naam, dus moet een andere naam erop lijken......................... ben er nu al 3 dagen mee bezig en heb nog geen leuke naam gevonden, dus hij heet voorlopig nog Zwier 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

ja jij hebt een leuke vervangende naam gevonden, maar ik vind het toch wel ontzettend moeilijk hoor om voor Zwier een leuke naam te verzinnenanika schreef:Ysha heette Yvette..
Eerlijk gezegd vond ik dat zei een stoerdere naam verdiende (sorry) Ysha is een naam die mijn persoonlijk aanspreekt. Je pony is en blijft een stukje van jezelf.

Ik heb het overigens expres bij dezelfde voorletter gehouden, maakte de keus ook nog eens stukken makkelijkerZiggy schreef:ja jij hebt een leuke vervangende naam gevonden, maar ik vind het toch wel ontzettend moeilijk hoor om voor Zwier een leuke naam te verzinnenanika schreef:Ysha heette Yvette..
Eerlijk gezegd vond ik dat zei een stoerdere naam verdiende (sorry) Ysha is een naam die mijn persoonlijk aanspreekt. Je pony is en blijft een stukje van jezelf.

(Ysha is officieel met een 'i' (isha))
Murphy
Ysha

ja dat wil ik eigenlijk ook, maar enige leuke naam die dan om de hoek komt kijken is Zaffier en dat wil ik niet voor Linda, want die heeft genoeg verdriet om haar Zaffier gehad

Bij de een zou ik het wel doen bij de ander niet.
Hera werd in het dagelijks leven Vera genoemd. Marola bleef Marola net als Fokke en Jolanda. Na een hoop plannen heb ik Nina ook maar gewoon Nina gelaten.
Elite wilde ik ook veranderen, maar ach, ze reageerde er al goed op dus waarom dan nog veranderen?
Alleen Luna hebben we anders genoemd want Uike vind ik nu niet echt een porum.
Hera werd in het dagelijks leven Vera genoemd. Marola bleef Marola net als Fokke en Jolanda. Na een hoop plannen heb ik Nina ook maar gewoon Nina gelaten.
Elite wilde ik ook veranderen, maar ach, ze reageerde er al goed op dus waarom dan nog veranderen?
Alleen Luna hebben we anders genoemd want Uike vind ik nu niet echt een porum.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
TJa als het echt een belachelijke naam is. Kijk Zizoran heette Ziziphora..sorry, maar dat is m niet die naam. Wij doopten m tot Zeth. Zo noem ik m de laatste tijd eigenlijk niet meer, maar als er iets is ofzo (als er snelle reactie gegeven moet worden) dan roept dat nog altijd wel makkelijker 
Maar zoals Saskia werd ook meteen geroepen door sommigen: "Dat wordt Sas en niet Saskia"
Maar ze heet in de wandelgangen ook nog steeds Saskia hoor. Dat soort namen veranderingen ben ik zeer slecht in...die dieren heten nu eenmaal zo, dus ken ik ze ook zo, hoe dom of vervelend de namen soms ook zijn!!

Maar zoals Saskia werd ook meteen geroepen door sommigen: "Dat wordt Sas en niet Saskia"
Maar ze heet in de wandelgangen ook nog steeds Saskia hoor. Dat soort namen veranderingen ben ik zeer slecht in...die dieren heten nu eenmaal zo, dus ken ik ze ook zo, hoe dom of vervelend de namen soms ook zijn!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Tja, als een dier eenmaal zijn naam kent vind ik het niet fijn voor ze om die dan te veranderen, tenzij het hetzelfde klinkt. Als ie nooit bij zijn naam genoemd werd vind ik het wat anders.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

tja ik vond Pom niet echt een succes. maar wilde hem officieel wel zo houden, dus heb hem roepnaam yuri (spreekt uit joerie) en hij heet officieel gewoon pom.
als ik er nu weer eentje zou kopen zou ik de naam niet snel meer veranderen denk ik.
als ik er nu weer eentje zou kopen zou ik de naam niet snel meer veranderen denk ik.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Mijn merrie was eerst Krista(toen waren er nog gele papieren) Met het omzetten naar een paspoort werd het officieel Kyrsta.
Pino is atijd pino geweest.
Kventin kort ik altijd af met Kwinnie.
Alco is of Alco of Allie.
Coen zal wel gewoon Coen blijven(vind zijn naam leuk en het is niet af te korten)
Ik vind dat je de naam aan moet blijven houden, evt wel afkorten of zo maar niet een hele verandering.
Pino is atijd pino geweest.
Kventin kort ik altijd af met Kwinnie.
Alco is of Alco of Allie.
Coen zal wel gewoon Coen blijven(vind zijn naam leuk en het is niet af te korten)
Ik vind dat je de naam aan moet blijven houden, evt wel afkorten of zo maar niet een hele verandering.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.