het komt goed!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
pinokkio

het komt goed!!

Bericht door pinokkio » za 09 sep 2006, 17:46

Hallo allemaal,

Vanmorgen kwam Dennis de hoefsmid weer even langs, effe naar Pino's voetjes kijken.
Hij zag normale hoefgroei,maar was het met me eens dat Pino nog niet best loopt op de verharding.Maar er is nog niet genoeg rand om een ijzer op vast te maken, dus de conclussie.
Gewoon lekker rijden op de akker of in een buitenbak,maar ik mag wel voorzichtig een straatje oversteken, om ergens te komen.

Das ook wel fijn aangezien ik de boer op visite kreeg. :o Ik was vanmorgen begonnen met toby te longeren op het gemaaide grasveld net achter onze grond,en toen kwam hij aan op zijn fietsje door het veld }-o

Nogal nors verteld hij dat hij dit niet wil.Ik mag dus niet met de paarden op zijn grond!!! (Maar die jongens met die crosbrommers wel ???)
Nou kan hij lekker niks zeggen over het waterschapspad, dus er is geen drama ofzo, maar ik was wel effe erg teleurgesteld.
Ik denk dat die boer zich al een tijdje ergert aan die jongens,maar die krijgt hij niet te pakken, die zijn te snel weg, en dus ben ik de pineut.

Gelukkig kan ik wel andere stukken land op, daar heb ik toestemming voor.( van een paardenboer!)
En vanmiddag ben ik via zo''n akker met toestemming, naar mijn vriendin Bianca ( van bjordy 25 jaar) gereden, om lekker in haar buitenbak te rijden.

En dat ging super. Pino had er zin in. Met losse teugel,in een flink draf tempo,briesend door de akker,... en ik genoot!!
Bij bianca even serieus dressuur oefeningen .En toen ik weer terug reed door een ander stuk land,en ik in galop aansprong,bood ik Pino aan dat dat wel wat harder mocht, joepie!!!!! Nou dat wilde hij wel..... een stukje dan.. en das lang geleden hoor dat ik een paard zo durfde te laten lopen,maar met Pino voelt dat zo goed aan,en op Hooo , reageert hij ook weer netjes.

En geloof het of niet, halverwege het land hoorde hij de shetjes al weer roepen. Zo lief, mijn kudde.... wat kan je daar dan gelukkig mee zijn he??

Tegen half 6 vanavond kwam ook mijn man gerard es thuis, en na het eten,hebben we met de land rover en onze egg, de paddock losgetrokken, want aankomende week komt er mooi geel zand om de boel weer op te hogen.Ja ja wij doen alles zelf,ik rij dan de land rover,(legeruitvoering, zo'n old timer,),en gerard gaat op de egg staan.Gaat goed.

Ik heb vannacht nog fotos naar Claudia gemaild, en zij zet ze op FW , dus dat is in aantocht.oke fjordenfans, tot schrijfs. prettig weekend allemaal.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 09 sep 2006, 19:28

wat heerlijk dat je zo kan genieten van je paardje he? Ik ben vanavond ook nog even het bos in geweest met Vera, zaligggggggg en die laat ik ook gaan hoor, de tranen lopen dan over mijn wangen zo hard die gek 8)7

Wel hammerysk van die boer dat je je paardjes daar niet mag longeren, terwijl van die jochies de boel verknallen met hun crossers :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
pinokkio

Bericht door pinokkio » za 09 sep 2006, 20:30

ja en het ironische is dat ik waarschijnlijk ook de enige ben geweest die die jongens er al op gewezen heeft dat die boer het waarschijnlijk niet leuk vind dat zij daar crossen, en dat ze beter op het pad kunnen blijven. En dan word ik zelf ..... nou ja, dan breekt mijn klomp hoor.

Ik wil het verder niet mijn plezier en geluk met pino en de ponys weg laten nemen. Ziggy mag ik jou trouwens wat vragen?? dat doe ik via pm oke?
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 10 sep 2006, 07:47

hee lekker hoor zo genieten van je paardje!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Vera

Bericht door Vera » zo 10 sep 2006, 12:14

Had je het niet van te voren aan de boer kunnen vragen. Wellicht had hij het dan wel goed gevonden, zeker als je er bij had gezegd dat je het natuulijk alleen zou doen als het droog weer is. Ik zou het denk ik ook niet leuk vinden als er zomaar iemand op ons land zou gaan rijden oid.

Maar gelukkig heb je nog wel een stuk waar je lekker aan de gang kunt. Misschien eens met een bloemtje of doos bonbons lang gaan? je weet het toch nooit?

Fijn dat alles verder zo lekker gaat met je kudde en dat pino het zo naar zijn zin heeft.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie