een reuze rij-bak !!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
pinokkio

een reuze rij-bak !!

Bericht door pinokkio » di 05 sep 2006, 21:50

Hallo allemaal,

Vanmorgen hier een heerlijk zonnetje, dus na de gebruikelijke gang van zaken(dieren verzorgen, en voederen), Pino een borstelbeurt gegeven en opgezadeld.Bij ons achter het hek uit, en het land op.

Het eerste stuk is grasland, dan komt de mais, en daarachter het stuk waar de aardappelen hebben gestaan, en wat nu zo'n beetje onze super rij bak is. Ik zie Pino denken,"jeee wat een bakkie hee!!" Ja je gaat je er klein in voelen. Met als enig publiek wat dom starende koeien, reden we wat doelloos rond. Proberend de makkelijk lopende sporen van de traktoren te blijven volgen.En daar loopt Pino dan vrij ontspannen.Stukje draf, na een tijdje ook een stukje galop.

Een diepe zucht van Pino verteld mij dat hij het wel best vind.Maar misschien wel wat saai, in vergelijk met de buitenritten van een paar weken terug, maar ik durf echt nog niet de weg op. Hij loopt op de verharding echt met kleinere pasjes, dus dat zegt mij genoeg.En in de bermen liggen veel eikeltjes, en takjes,das ook te ongelijk lijkt mij.
Na een half uurtje hield ik het voor gezien, morgen weer een dag.Maar wel fijn dat dit in ieder geval wel kan.

Het was vandaag wel een week geleden dat de hoefsmid geweest is, dus misschien moet ik het nog even aanzien.Wel zie ik aan Pino dat hij het in de paddock prima naar zijn zin heeft. Lekker in het zonnetje doezelen, en heerlijk friemelen met de kleintjes, ach hij komt zijn dagen wel door hoor.

En ik haal het gras voor ze op.Als mohammed niet naar de berg kan komen, haal ik die berg wel op hoor!! Hihi.( Om naar de wei te komen, moeten we over het wegdek lopen, en dat kan Pino nog echt niet helaas!)

Met de seis (ouderwetse manier), haal ik elke dag een bolderkarretje vol gras op, en verdeel dat tussen het hooi. Zodat ze een gemengd iets aangeboden krijgen. Dit voorkomt te gulzig gras happen.Ze futselen er nl toch eerst het gras tussen uit, maar dat gaat dan altijd toch gelijkmatig en met wat hooi.

Vanmiddag was Paulientje aan de beurt. Ingespannen voor het karretje, ach ze weet het presies, en is altijd ongeduldig om weg te komen. Drie kwartier weggeweest,was wel lang genoeg, we rijden maar 1 x in de 10 dagen, ongeveer.

Daarna de manen onder handen genomen.Kapster spelen, lekker kletsen, met de paardjes,nog een staartje gewassen, mevrouw paulientje was hengstig, bah vieze pismerrie.
En morgen is Toby aan de beurt, naast de fiets,naar het dorp, even de "drukte"in.
Ik schrijf morgen verder, groetjes Karin en Pino en de rest.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Anna

Bericht door Anna » di 05 sep 2006, 23:37

Zo jij heb weer een lekker dagje achter de rug.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 06 sep 2006, 05:12

Hihi dat met dat gras zou de mijne ook doen O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Esther

Bericht door Esther » wo 06 sep 2006, 11:36

Ja, dat grastrucje is hier ook erg bekend, hihi..
En die vieze pisbenen, yeagh, inderdaad, das vies!!

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie