Kwam vrijdagnacht pas rond een uur of half 2 thuis (vanwege dienst), dus sochtends heeeel vroeg als een dolle twee paarden staan wassen en knippen (half in het donker, beetje jammer). Toen rustig aan naar Beekbergen gereden, paardjes uitgeladen en mijn moeder ging ondertussen Guus halen. Arwen was nog een beetje nat van het wassen. Was een beetje aan het poetsen enzo. Dacht dat ze zouden beginnen met in de ene ring de merrieveulens en in de andere ring de hengstveulens. Roepen ze opeens om dat de 1 en 2 jarige ook naar de ring moeten komen: STRESS. Stond daar helemaal alleen met twee paarden, nog in mijn gewone kleding, moest alles nog regelen. Dus dat werd hop, hop, hop, witte kleren aan, voorbrenghoofdstel op, nummer er aan en rennen maar. Oeps... En dat zonder zus als hulp en zonder zweep (die lag in de auto bij mijn moeder. Gelukkig kwam mijn zus vrij snel er aan, natuurlijk nog niet in het wit, maar wel een hele opluchting! Daarna kregen we de punten, 38, waar ik echt geweldig blij mee was voor een 2jarige en het reserve jeugdkampioenschap. Gaaf!
Toen Arwen weer op de wagen gezet, en daar was de volgende stress. Of de ruinen zich wilde melden in de ring, dritt, dritt. Mijn moeder was ondertussen al wel gearriveerd dus gelukkig belandde alweer op tijd in de ring. Guus was alleen nog niet echt gewend aan de omgeving, dus die was wat druk, wat wel zonde was. Maar dat mocht opzich de pret niet drukken. Mijn zus en ik waren stom verbaasd toen we het resultaat hoorde: 39 punten!!! Geweldig.
Daarna direct weer met Paula in de ring en in de tussentijd begon ik me aardig op te fokken, want ik moest Paula eigenlijk op dat moment zadelen en inrijden voor de show, mmmm. Paula werd in een sterke rubriek stermerries keurig 3e. Had zelf het idee dat ze niet helemaal lekker liep, ook tijdens de show niet, maar heb daar niets over gehoord van de jury. Ben zelf ondertussen gauw eerder de ring uitgeglipt om me om te kleden en daarna Paula gauw opgezadeld. Paula, die af en toe hard last van de hormoontjes heeft, voelde aan als een bommetje en had dus niet echt losgereden, maar toch zo maar de show in. Helaas ging onze show echt helemaal mis. Was echt wel een domper op de dag.
Als laatste nog de kampioenskeuring (alleen het jeugdkampioenschap was direct er na). Hier behaalde Guus het ruinenkampioenschap! Gaaf! Zelf was ik ondertussen half dood met mijn 3 uur slaap die nacht en moets gauw weer stress, stress, stress, mijn paardjes inladen, want had weer dienst om 4 uur. Dus vol gas weer richting Utrecht gereden, waar ik volgens mij waarschijnlijk een bon aan over heb gehouden (ik reed 140 en zag opeens een flits, hmmm....).
Maar goed, al met al was het een meer dan geslaagde dag natuurlijk, die de stress zeker waard was, dus mij hoor je niet klagen