Gisteren zijn Jola (mijn bijrijdster), haar vriend Martijn en ik naar Zutphen getogen om daar op een grote vriendelijke reus te stappen: 4 uur lang op een Shire rijden!
Erg schoon kwamen ze niet uit het land dus er was erg veel paard om te poetsen. Nadat dat gebeurd was en iedereen klaar was zijn we vertrokken. Eerst een heel stuk over de dijk langs de IJssel. Toen daar het hek dicht bleek te zitten maar weer terug. Joke (de eigenaresse) had gedacht dat ze mij wel even zadelpijn kon bezorgen. Zo vlak na de trektocht bleek dat toch wel erg moeilijk. We zijn nog wel een stuk door een natuurpark gegaan en daarna weer terug naar de wei.
Wat kunnen die dieren lopen! Grote wiegende passen in de stap, een draf die je hoog de lucht in laat zweven en een galop waarvan je denkt: loopt ie wel? Alleen aan het voorbij vliegende landschap kun je dat zeker weten. Ooit komt ie er hoor: Een Shire!
Voor de goede orde: De fjord zal niet verdwijnen

Omdat Jola zich toch niet helemaal zeker voelde op Royal, de 4jarige hebben we onderweg nog maar even geruild. Zij op Big Ben en ik op Royal. Uiteindelijk bleek dat het zo veel beter was. Royal begon na de pauze even met uittesten en dat past wel in mijn straatje. Daar heb ik wel lol aan beleefd. Jola klikte beter met "Opa Ben" dus dat kwam goed uit. Als laatste mocht ik nog even op Dapper rijden, ook een leuk ding, maar Royal blijft favoriet.
Echt een heel bijzondere ervaring.
Een fotoverslag staat hier: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=16415